The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du er i gang ja.
    Grugleder meg allerede til jeg skal i gang med samme jobben.
    Container skal bestilles og så utenfor for spontan kasting siste tre mnd før flytting 😎
    Skulle ønske jeg hadde enda en innvendig bod, eller helst fem. Aner ikke hva jeg skal gjøre av resten av stæsjet før fotografering og visning.

    Ellers så har jeg mer og mer bestemt meg for å gi tilbygget en sjanse, og innstilt på å jobbe med lyden der (må da demontere skyvedørsgarderoben der inne først). Det er fristende med et rom der man kan spille høyt uansett tiden på døgnet (og kan besudle seg selv uforstyrret!).

    Da blir det en av disse plasseringene som er aktuelt. Den diagonale plasseringen har jeg aldri prøvd før, men nå kan den være noe å vurdere.

    z2.jpg
    z1.jpg


    Prøver meg frem og bøtter på med akustiske remedier ved behov. Men ting som tepper, gardiner, møbler er seff noe som man starter med først.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir spennende å se hva du gjør når megleren kommer med fotograf. Det er vel ikke kjent for å være en høydare med haifai-inventar når man skal selge hus 😃
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Blir spennende å se hva du gjør når megleren kommer med fotograf. Det er vel ikke kjent for å være en høydare med haifai-inventar når man skal selge hus 😃
    Nei, ikke ofte man ser haifai i boligannonser, så der får stå sin prøve. Kåken blir solgt som den er. Jeg har sagt til megler at det ikke blir snakk om å pusse opp før salg, at jeg flytter nettopp for å slippe å pusse opp ;)!
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Alt blir nok til det bedre, ja. Utfordringen der blir å overtale kona om å ikke fikse/pusse opp så mye, helst ingenting!

    Apropos SH på bildet. En hifikompis mangler RIAA om dagen så jeg tilbyr han å låne SH i en mnd. Han var entusiastisk da han hørte det, men har nå pent takket nei likevel, fordi han visstnok "ikke har nerver til det" . Uvisst hva han egentlig mente, men morsomt avslag var det!😅
    Hei hei hei , hva er dette ? Her snur man ryggen til hfs en kort stund og blir stemplet som nervevrak når man vegrer seg for å låne utstyr i 100K klassen 😉 Vel , med vår samlede flaks hva gjelder hifikomponenter og driftssikkerhet , fant jeg det lurt å være et snev nervøs😂 Når det er sagt , så står det to vinylrigger på benken og det er lyd i begge , så helt Riaa løs er jeg da ikke . Men , har kanskje ikke den Riaa jeg burde ha , det er sant
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei hei hei , hva er dette ? Her snur man ryggen til hfs en kort stund og blir stemplet som nervevrak når man vegrer seg for å låne utstyr i 100K klassen 😉 Vel , med vår samlede flaks hva gjelder hifikomponenter og driftssikkerhet , fant jeg det lurt å være et snev nervøs😂 Når det er sagt , så står det to vinylrigger på benken og det er lyd i begge , så helt Riaa løs er jeg da ikke . Men , har kanskje ikke den Riaa jeg burde ha , det er sant
    Du har så rett, så rett. Det vil liksom ingen ende ta, disse servicebehovene 🙄

    Nuvel, du får heller komme hit en tur når ting er oppe og går hos meg, selv om det kan fort gå hele vinteren før jeg får jobbet inn lyden dit jeg ønsker, forhåpentligvis. Hvis ikke, så blire Sonos!🤕
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    grattis med nytt hus
    redd du vil slite med det nesten kvadratiske rommet
    ville heller sittet i stuen med nesa mot nord og hatt kontakt med huset forøvrig..evt kan du åpne til det lille rommet og ha signalkilder, plater og alt stæsj der...da vil ikke anlegget ta mere plass enn ht.og effektforsterker......evt snu det 180 grader og fortsatt bruke det lille rommet...da blir det kortere kabler...du kan tom ha effekt der inne
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nei, ikke ofte man ser haifai i boligannonser, så der får stå sin prøve.
    Been there når vi solgte forrige boligen. Det var myyyye stæsj som måtte pakkes ned og stues bort før visning. Heldigvis fikk vi låne litt stableplass i garasjen til nabo´n - men HiFi anlegget sto i stua både i salgsprospektet og under visning. Tror ikke det gjorde noe utslag.

    Men - har jo vært hos deg, og din plassering av anlegget er nok kanskje ikke det beste mht salg/visning. Du kan jo i den sammenheng evt vurdere en "ommøblering".
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Hvem i all verden har vært inne på en sånn tanke?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Såså, haifaitøffinger, sånn ble det til sist. Fotografering er akkurat unnagjort, så nå kan rotet krype frem igjen🤘.

    Fy faen, for et slit! Da gjenstår to føkkings visninger før det kan cashes inn :p

    IMG_20201021_155344.jpg
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.319
    Torget vurderinger
    5
    skal noen megler pakke bort stereoen min før visning, blir det over mitt lik.
    Fikk meg til å tenke på Screamin' Jay Hawkins, som tidvis gjorde entre fra en likkiste. Kostet selvsagt ekstra for konsertarrangøren, men var sannsynligvis vel anvendte penger. Spørsmålet er om to likkister i stua gjør megleren våt i blikket :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fatter ikke at vi har brukt en masse mer penger på en større kåk. Her er det jo plenty med plass, FFS. Man må bare la være å bruke den!:ROFLMAO:
    IMG_20201021_160138.jpg


    Burde heller ha oppgradert anlegget, gitt!:unsure:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Fikk meg til å tenke på Screamin' Jay Hawkins, som tidvis gjorde entre fra en likkiste. Kostet selvsagt ekstra for konsertarrangøren, men var sannsynligvis vel anvendte penger. Spørsmålet er om to likkister i stua gjør megleren våt i blikket :)

    screamin’n kicking jay var en vis mann.
    meglere er oppskrytte folk.
    kommer inn med de dumme linsene sine og skal ommøblere ditten og style datten, uten at det gjør en dritt fra eller til på salgsprisen.
    det må da være nok å rydde litt, kanskje en runde med støvsugeren.
    hvis en potensiell kjøper ikke har høy nok iq til å skjønne at plassen kan brukes på annen måte, så vil jeg helst ikke gjøre forretninger med vedkommende.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    grattis med nytt hus
    redd du vil slite med det nesten kvadratiske rommet
    ville heller sittet i stuen med nesa mot nord og hatt kontakt med huset forøvrig..evt kan du åpne til det lille rommet og ha signalkilder, plater og alt stæsj der...da vil ikke anlegget ta mere plass enn ht.og effektforsterker......evt snu det 180 grader og fortsatt bruke det lille rommet...da blir det kortere kabler...du kan tom ha effekt der inne
    Takk for grattiser, mine herrer :)

    Ser den, LMC, og det var litt derfor jeg ikke hadde det på 1. plass med tanke på plassering av anlegget. Forrige stue var kvadratisk og jeg fikk det aldri skikkelig til - grøss😬! Men 3,14*3,78m er jo ikke heeeelt kvadratisk, da, og dessuten kan det høye og spisse taket avhjelpe litt på problemet? Jeg får bare satse, etter overbevisende overtalelser og argumenter fra ptb og Largo(y). RES' nye rom er også på kun 12kvm, ser jeg, med mindre gunstig takhøyde. Dessuten er hans bassmonstre antagelig mer utfordrende enn mine Ta'us, så jeg skal lese litt på hva han har drevet med.

    "Ha kontakt med huset forøvrig"? Er du helt på styr, mann?!🙄😅
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.162
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    regn på frekvensforskjellen på 3,14(pi :rolleyes: ) og 3,78m og en snitt takhøyde på noe rundt der blir du ikke bare sittende i et kvadrat, men en KUBE!!!!:eek:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tror ikke res’ rom og måte å sette opp anlegg på skal tas til inntekt for noe som helst godt, for å si det forsiktig.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    regn på frekvensforskjellen på 3,14(pi :rolleyes: ) og 3,78m og en snitt takhøyde på noe rundt der blir du ikke bare sittende i et kvadrat, men en KUBE!!!!:eek:
    Heldigvis er det i det minste ikke snitt takhøyde, men spisst tak med åpning til mønet.
    Eller har jeg misforstått @The Gunner?
     
    Sist redigert:

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Lykke til med nytt hus. Skal se det blir bra. Det følger en betydelig mengde stress i slike situasjoner men det rir du av. Sterk ung mann!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    regn på frekvensforskjellen på 3,14(pi :rolleyes: ) og 3,78m og en snitt takhøyde på noe rundt der blir du ikke bare sittende i et kvadrat, men en KUBE!!!!:eek:
    Hehehe, hvordan du får et rom med spisst tak til å bli en kube, kan bare du selv forklare. Men jeg ser faren, absolutt. Det som er leit er at det må først demontere en skyvedørsgarderobe der inne før jeg får sjekke ut teori vs praksis.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror din fremtid i "kuben" blir med Vera, stativ-, høyttalere, DSP og en umik der sola aldri skinner...🤪

    Eller nei... Tror du får det meget godt til. Gleder meg til innflyttingsfest 🙂
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tror din fremtid i "kuben" blir med Vera, stativ-, høyttalere, DSP og en umik der sola aldri skinner...🤪

    Eller nei... Tror du får det meget godt til. Gleder meg til innflyttingsfest 🙂

    Tja, hvis det gir meg det jeg søker, så åffor ikke, foruten Umiken da. Dit vil jeg ikke gå ass😬.

    Fest og moro er jeg fan av, bare jeg får plassert resten av familien et annet sted.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Høst og regn hver bidige dag. Ikke optimalt når man driver med salg, fotografering og visning av nåværende kåk. Synes likevel at fotografen har brukt Photoshop morosamt mtp at det var tåke og våt den dagen bildene ble tatt. Kledelig blå himmel! 😅

    851_836314632.jpg


    Lørdagen går til sjauing for å klargjøre kåken - det blir et lite helvete, for hvor skal man gjøre av all stasjet?!🙄 Visninger søndag og mandag, så forhåpentligvis kommer det inn et akseptabelt bud. Spent som faen😬! Har alltid fått solgt dagen etter visning, og krysser fingrene for at det samme skjer igjen.🤞
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mye blest rundt Topping om dagen siden HFS har tatt merket inn. Måler visstnok sinnssykt bra. Hva skal herrene bak merket nå gjøre fremover, kan man lure på. Konstruere noe som måler enda bedre? Lissom 0,00001% til 0,000001%? Blir uansett gøy med blindtest - selveste syretesten for noen audiofile - for å avdekke forbedringer. Selv sliter jeg med å høre forskjell på de nyere DAC'ene, ofte mer enn jeg klarer å høre forskjell på kabler, men det er meg. Har dessverre ingen gullører. 🙄
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har også lest litt rundt Topping og HFS i og med at jeg er dac løs for tiden og ikke akkurat har tenkt å svi av budsjettet på digtallyd. Hvor overlegen er denne Topping saken kontra min forrige Parasound Z-dac feks? Den var jo i prisleiet som Topping er.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lykke til med salg! Fingers crossed :)
    Takk, men enda bedre om du tar med haifai-kassa di over og byr på kåken så det virkelig monner!
    Gode muligheter til å få god lyd i kåken garanteres, og kan vise til fine sannhetsvitner som har vært innom de siste 3,5 årene jeg har bodd her.
    Bare tenk på det bildet med meg i rosa truse her i stua - finner dessverre det ikke igjen - så er du sikret gode minner! ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har også lest litt rundt Topping og HFS i og med at jeg er dac løs for tiden og ikke akkurat har tenkt å svi av budsjettet på digtallyd. Hvor overlegen er denne Topping saken kontra min forrige Parasound Z-dac feks? Den var jo i prisleiet som Topping er.
    Bare en ting å gjøre: Stole blindt på specs!😎
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med ny bolig Gunner 🏘. Dette blir bra. Leier du bil og flytter selv får du også masse trening på kjøpet. Vær bare forberedt på at din gamle bolig er Sareptas krukke. Utrolig hva man har. Da vi flyttet tenkte jeg vi var så godt som ferdig og åpnet så bodene...... 15 turer til «miljøstasjon»
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takk, men enda bedre om du tar med haifai-kassa di over og byr på kåken så det virkelig monner!
    Gode muligheter til å få god lyd i kåken garanteres, og kan vise til fine sannhetsvitner som har vært innom de siste 3,5 årene jeg har bodd her.
    Bare tenk på det bildet med meg i rosa truse her i stua - finner dessverre det ikke igjen - så er du sikret gode minner! ;)
    :eek: :ROFLMAO:

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med ny bolig Gunner 🏘. Dette blir bra. Leier du bil og flytter selv får du også masse trening på kjøpet. Vær bare forberedt på at din gamle bolig er Sareptas krukke. Utrolig hva man har. Da vi flyttet tenkte jeg vi var så godt som ferdig og åpnet så bodene...... 15 turer til «miljøstasjon»
    La meg se, jeg har fire boder....🤔😬
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lykke til med salget. Blå himmel er ikke å kimse av :) . Jeg vil ikke ha Topping, men er nok heller ikke i målgruppen da jeg liker musikk..:cool:
    Nei, nei, da må man jo bruke ørene sine. Da er det langt mer behagelig å tilhøre målegruppen ;)
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn