The Jazz Messengers

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
2001454448.jpg


Har fått skikkelig sansen for dette albumet fra 1956 - finnes ett utall versjoner på LP, noen som har noen anbefalinger? Syns de originale mono er litt dyre, og de nyeste svadapressingene styrer jeg unna.

Hvordan er f.eks 2011 versjonen fra sony/pure pleasure?
Ser også ut til at det mulig å få en japan mono press fra 1975 til rundt 30-40 euro, kan det være ett alternativ?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Enig at jeg vill styrt unna alle disse gråmarked utgivelsene. PP utgivelsen andre plate inneholder endel ekstra musikk som ikke var på originalen, PK har ca en 100 lapp i rabatt på denne nå men den koster fortsatt 551. Har denne selv og om du ikke har noe i mot 45 rpm og prisen er det bare å kjøpe. Mener å huske at lyden ikke er å nivå med f.eks de beste Blue Note re-utgivelser, men PP pressingene og lydkvaliteten pleier å være bra. Ingen aning hvordan den er mot originalen, gitt opp å kjøpe originaler for lenge siden. Brukt kjøpe er litt bingo noen ganger er NM NM og noen ganger får man VG+.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Takk for tips, tenkte faktisk at den utgivelsen var såpass gammel at den ikke er tilgjengelig ny i Norge. Ser at Big Dipper også har den for 579. Får det for ca 400 i utlandet, men innen staten har fått sitt blir prisen ganske likt. Uansett greit å støtte norske sjapper.

Ellers kjøper jeg endel brukt, men når de er såpass gamle er det som du sier litt bingo med kvaliteten.
 
Topp Bunn