The Music Never Stopped

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    En usedvanlig bra tur på posten…

    Signert versjon av favorittskiva mi av Clutch - Blast Tyrant (Clutch Collectors Series, limitert 1000 stk)

    Og, nr 248/250 av The Residents’ Bunny Boy Live in Frankfurt… og testpressing nr 19/20 av samme Residents-skiva…

    :)
    D75C2182-8CF3-4F1D-B938-FE7D0F872B48.jpeg
     

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Kjempefornøyd etter en runde på Lucky Eddies i dag. Gikk igjennom alt de hadde, og fant en hel del bra - til gode priser. Snittpris på 65 kroner.

    Katy Lied har jeg fra før, i en sliten US førsteutgave og MFSL fra 80-tallet. Dette er en helt strøken original UK med tekster på innercoveret. Førsteinntrykket er at den høres bedre ut enn MFSL… Skal sammenligne direkte senere.

    Tom Verlaine måtte jeg bare kjøpe - selv om jeg har den fra før - den er det peneste eksemplaret jeg noensinne har sett. Ser ut som den kommer rett fra fabrikken, aldri åpnet og aldri spilt…

    Resten er også NM/NM-



    B87DEF02-8DF2-46D2-9B0C-AF5903964B14.jpeg
     

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Listen To The River: St. Louis '71 '72 '73 landet i dag. 7 Grateful Dead-shows på 20 CD’er…

    O hildrande du, dette er bra!

    2DD03387-68D0-4847-8557-8395D01483C3.jpeg
     
    Sist redigert:

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Svært godt fornøyd med postmannens innsats i dag 😎

    9D0C0CDD-BB5F-456D-BCDB-E5A9C81CA546.jpeg
     

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Dette ser ut til å bli en fin påske :)

    I går mottok jeg min nye McIntosh C70, som erstatter C2500. C70 er så lekker designmessig at fruen ikke engang stilte spørsmål om hvorfor jeg oppgraderte eller hva den kostet :) Og lydmessig, enda bedre enn C2500 i mitt oppsett, mye større soundstage og mer detaljer... mer av alt, egentlig. Utrolig fornøyd, så langt. Og en takk til @Dolbytor for en smooth handel.

    IMG_2733.jpeg


    Passer ikke så verst sammen med MCD1100 :)
    IMG_2734.jpeg


    Har siklet etter denne siden den ble annonsert for 3-4 år siden...
    IMG_2735.jpeg



    Og, for liksom å toppe påsken helt, dukket både Tool's "Fear Inoculum" og UHQR-versjonen av "Are You Experienced?" opp i går...
    IMG_2732.jpeg



    God påske til alle!
     

    Vedlegg

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer så mye :cool: ble skikkelig tøft.
    Ha en fin påske og det ser ut som du har noe å hygge deg med :)

    mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Skikkelig lekkert! Den passer usedvanlig flott inn der på siden av MCD1100 :love:

    Hvor er MC275’ene? ;)
     

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fascinerende... Har ikke skjedd mye på HiFi-fronten de siste 5-6 månedene, rett og slett fordi det føles som jeg er i mål. Et oppsett bestående av Linn Sondek LP12 for LP'er, McIntosh MCD1100 for CD/SACD og Apple MacMini med Roon via McIntosh D100 for streaming, som kilder inn i en McIntosh C70 pre og to McIntosh MC275 i mono-konfigurasjon, ut i et par Audio Physic Scorpio II med en Audio Physic Rhea II sub synes å være mer enn dekkende for mitt behov.
    Det napper ikke I oppgraderingsmuskelen engang... famous last words, I know, but still...
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det er mange som har måttet spist i seg de ordene, men det finnes heldigvis verre ting enn det 😅

    Som sagt før så passer C70 og MCD1100 veldig godt sammen! De tar seg veldig flott ut der de står på benken (y)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Så litt på den, ikke helt bestemt meg om jeg "trenger" den eller klarer meg med standard utgaven på vinyl.
     

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk låt og fantastisk skive. Personlig synes jeg de to andre Television-skivene og Verlaine solo er (nesten) like bra og deretter kommer soloskivene til Richard Lloyd…

    Marquee Moon er som om punk-attitude, Grateful Dead og Richard Thompson skulle møtes i en høyere treenighet :)

    Det er denne perle så absolut også ❤

     

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Nå snakker vi!
    Grateful Dead: Here Comes Sunshine 1973 #02060/10000.

    5 komplette show på 17 CD’er.
    13 mai 1973
    20 mai 1973
    26 mai 1973
    9 juni 1973
    10 juni 1973

    Her er de absolutt på høyden. They aren’t the best at what they do, they are the only ones that do what they do

    IMG_5105.jpeg
     

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Må bare få lov å slå et slag for Vinyl Me Please… har vært medlem i et par års tid, og fått kjøpt fantastisk mange flotte utgivelser.
    Da jeg nå fornyet abonnementet for ett år til, hadde de et tilbud om 8 valgfrie utgivelser gratis.
    Disse ankom i går… svært fornøyd!
    IMG_5376.jpeg
     

    disch

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    152
    Antall liker
    651
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det ene leder til det andre. Jeg fikk The Meters’ Rejuvenation fra 1974 via Vinyl Me Please for er par dager siden, og skiva var helt fantastisk fet. Anbefales på det varmeste til de som liker funk. Hadde bare et overfladisk forhold til The Meters fra før, de backer Robert Palmer på hans første soloskiver, spesielt Sneakin’ Sally Through the Alley fra 1974 er en favoritt (også medlemmer av Little Feat som backing)…

    Uansett, to dager med lytting til forskjellige Meters-skiver gjorde at jeg hoppet over til den fantastisk samleboksen «What it is! Funky Soul and Rare Grooves” - helt utrolig samling fete singler fra Warner-universet mellom 1967-1977. Fikk den i julegave tilbake i 2006, og bare alternativ-mixen av Aretha Franklin’s Rock Steady er verd hele kosten.

    Men, så til poenget… Det ene leder til det andre, og jeg sitter igjen og hører på Betty Davis. Tidenes tøffeste funk-dronning.

    Selvfølgelig solgte det ikke. Selvfølgelig er hun geniforklart i ettertid. 3 studioskiver i perioden 1973-1975, så trakk hun seg tilbake.

    Wikipedia oppsummerer det bra:
    «…was an American singer, songwriter, and model. She was known for her controversial sexually oriented lyrics and performance style and was the second wife of trumpeter Miles Davis. Her AllMusic profile describes her as "a wildly flamboyant funk diva with few equals ... [who] combined the gritty emotional realism of Tina Turner, the futurist fashion sense of David Bowie, and the trendsetting flair of Miles Davis".»

    Hun introduserte Miles Davis til Sly & The Family Stone og Jimi Hendrix, hun endret hans stil, både attityde, klesstil og musikk dramatisk. Låten Mademoiselle Mabry fra Filles De Kilimanjaro er Miles’ hyllest til Betty (Mabry, før de giftet seg), og hun er avbildet på coveret.

    Det er i overkant av 20 år siden jeg snublet over førsteskiva hennes, og jeg var umiddelbart solgt. Det finnes lite som banker låten «Anti Love Song» fra førsteskiva hennes, men alt er kjempebra, med en imponerende samling San Francisco-baserte musikere som backing.

    De tre studioskivene fra 73-75 er best, men det er kommet et par oppsamlingsskiver etterpå som også er verd å ha.

    Liker du fet og farlig funk, anbefales «Betty Davis» 1973, They Say I’m Different” 1974 og “Nasty Gal” 1975 på det varmeste!

    IMG_5382.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn