The power of Isotek

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    ML 33, har innebygd regenerator,
    Eldre Jeff Rowland preamp med batteridrift.
    Finnes sikkert nyere konstruksjoner på batteridrift, og riaa på batteridrift.
    Takker.
    Da er nok min BEL Canto 3.5VB dac noe å holde på med sin «virtuelle batteri» drift.
    Har ikke blitt helt frelst på preampen i den enda, men rett matching kan jo endre det.
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Endelig en god «Strømdag» og meget mulig er det vindmøllekraft som fyrer anlegget i kveld.
    Hva det enn måtte være, det er uansett veldig store variasjoner og forskjeller i lydkvalitet og i kveld er et sjeldent tilfelle med god lyd.
    Det som som mange ganger er skarpt og utrivelig er som som «smør» uten at det er borte.
    Sitter med inntrykket av at jeg opplever resultatet av Ymirs gode harmoniske forvrengninger.
    Spørs om jeg må sette opp min egen vindmølle….
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    IsoTek lanserer to nye produkter fra deres nye V5-serie: Aquarius og Titan.

    Sistenevnte ser svært spennende ut, med sin kompakte formfaktor, bedre filtrering og generelle forbedringer av kretsene. RFI-reduksjonen har nå økt fra 82 til 85 dB, det samme som den mye større og dyrere Super Titan. Som vi ser har den tre vanlige uttak, i tillegg til en "System Link". Sistenevnte regner jeg med er en ufiltrert kontakt av samme type som vi ser i Mosaic-serien, men man får altså "i verste fall" like mange filtrerte uttak som på EVO3.

    Sannsynligvis er den en ganske klar oppgradering fra forrige generasjon. Dimensjonene er 220 x 147 x 350 (BHD). Pris er €4.800.

    Den får svært positiv omtale i Alpha Audio.

    Isotek-Titan-V5-Silver.jpg Isotek-Titan-V5-18-scaled-1.jpg Isotek-Titan-V5-26-scaled-1.jpg
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    V5 group.jpg

    IsoTek har utvidet sin nye V5-serie med tre nye produkter.

    Titan er fortsatt toppmodell, og det kom en ny test av den i sommer:

    Test av V5 Titan (Reference Audio)

    «The differences [from EVO3 Titan] are not subtle and all in a good way and whatever music I listened to I found there was always a sense of less background noise, darker silences, improved dynamics and a more involving and engaging sound. Clearly feeding clean power to my power amp allowed it to always perform at its best».
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Som det åttende produktet i V5-serien lanseres nå en ny utgave av Sigmas. Den er dobbelt så bred som nye Titan, ellers er dimensjonene omtrent like. Vekten har økt med fem kilo, og den er faktisk 150 mm i høyden, 60 mm mer enn tidligere utgaver av Sigmas.

    Som vi ser får den sju vanlige uttak, hvorav tre er high current, i tillegg til Neutrik. RFI-reduksjonen oppgis til 80 dB, altså fem dB mer enn forrige generasjon.

    De fleste produktene i EVO3-generasjonen er nå utgått av produksjon, så jeg regner med at det også kommer en regenerator eller to i V5-serien.

    IsoTek V5 Sigmas back.jpg
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Har kjøpt en brukt isotek sigmas evo3. Er det noen som vet hva displayet viser? Er thd på 1,15 høyt eller lavt? Er det før eller etter at strømmen er renset?

    Ellers: JA. Det var en veldig fin oppgradering. 😀
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har kjøpt en brukt isotek sigmas evo3. Er det noen som vet hva displayet viser? Er thd på 1,15 høyt eller lavt? Er det før eller etter at strømmen er renset?
    Displayet viser både spenning og THD før rensing. Sigmas korrigerer ikke spenningen, og både THD og krypstrøm går så vidt jeg vet rett igjennom.

    IsoTeks egeneratorer viser THD både før og etter rensing. Genesis One reduserte THD fra 4-5 % til under 0,4 % på mitt system. Så 1,15 % vil jeg tro er et ganske bra utgangspunkt, uten at jeg har allverdens med sammenligningsgrunnlag. Men jeg har hørt om flere som har hatt klart høyere verdier.
     

    Håkon X

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    97
    Antall liker
    14
    Sted
    Molde
    Jeg har ISOTEK strømrens
    Har TN-S strømnett

    Har funnet ut at det ikke er tilfeldig, hvilken vei jeg setter pluggen i veggen.
    Under Isotek har man 2 sikringer disse er beregnet å bryte LIVE og ikke Nøytral leder
    Hvis pluggen står rett veg så bryter sikringen LIVE, snur man pluggen så bryter den Nøytral.

    Hvis nøytral i veggen er til Venstre og Live i veggen er til Høyre er det rett koblet av elektriker.
    Hullet til den franske jordingen opp.
    Brukes den originale kabelen fra ISOTEK blir det rett koblet.
    Men bruker jeg NORDOST FREY2 så må pluggen i veggen stå oppned.
    Konklusjon er at Frey2 er feilkoblet.

    Regner med at det er viktig at det blir rett for at strømrens skal virke?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn