The simulation argument

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Det er kanskje ikke så dumt å bruke mye tid på diskusjonsforum på interett allikevel. Det er nemlig overveiende sannsynlig at vi selv bare er simuleringer i et dataprogam: The Simulation argument.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
I så fall fall måte datakraften være like stor som vårt observerbare univers selv.

Når jeg tenker meg om høres det rimelig ut ;-) Det er nok Slartibartfast som er på ferde igjen (som var spesielt fornøyd med de norske fjordene)

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Fascinerende. Postulatene er veldig logiske, dette må leses i sin helhet.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
Logisk og logisk. Det forutsetter en datakraft som er i størrelsesordenen universet selv. Da er det intet virtuelt med vårt univers, men selve universet er regnemaskinen. Mao ikke ulikt slik en kan tenke seg en Gud; som en konstruktør av et univers finstilt for å utvikle liv, som har satt i gang et univers uten selv (?) kunne påvirke det underveis uten å ødelegge det.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Logisk og logisk. Det forutsetter en datakraft som er i størrelsesordenen universet selv.  Da er det intet virtuelt med vårt univers, men selve universet er regnemaskinen.
Har du lest artikkelen? Der beregner forfatteren hvor mye datakraft som behøves. Og den er slett ikke utenkelig i overskuelig framtid.

Når det er sagt, personlig tror jeg ikke noe på det... Men interessant teori likefullt.

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Fascinerende. Postulatene er veldig logiske, dette må leses i sin helhet.
Gjør det! Post gjerne eventuelle synspunkter her. Synes også slike hypoteser er spennende.

Topp Bunn