Theta Prometheus har ankommet - Wow!

ThetaPrometheus_Aerial7T_01_web.jpg

THETA PROMETHEUS monoblokker har nylig ankommet og er nå på demo.

Da produktet er såpass nytt at det ikke foreligger mye omtale ennå (vil komme flere tester etter hvert) tillater jeg meg å komme med litt personlig, subjektiv omtale da jeg med disse monoblokkene opplever å være vitne til noe helt spesielt. Jeg kan ganske enkelt ikke tro annet enn at dette må være noe av det største jeg har opplevd i min 25 år lange hifi karriere...

Spor jeg trodde jeg kjente godt fra før presenterer nå såpass mye ny informasjon at det blir nesten overveldende. Den ene platen etter den andre letes frem, alt må høres på nytt... Referansemusikk jeg kjenner så godt fra utallige systemer opp igjennom årene låter bedre enn noensinne. Utklingninger på instrumenter gir gåsehud, her er et vell av overtoner og mikrodetaljer, luft og rom som tilfører musikkopplevelsen en helt ny dimensjon. Musikken oppleves som mye mer analog og tredimensjonal.

Harmonisk forvrengning er ekstremt lav, tilnærmet lik null. I tillegg har Prometheus den høyeste dempningsfaktoren på en hifi forsterker bygget noensinne og det merkes! Forsterkeren har rett og slett stålkontroll på høyttalerelementene og varter opp med en dynamikk og et attack av det helt sjeldne.

Prometheus representerer en aldri så liten revolusjon innen forsterkerteknologi med Hypex N-Core 1200 modul. Dette kan anses som en videreutvikling eller ny generasjon av klasse D forsterkere, med alle fordelene som klasse D har, men uten de negative sidene man har opplevd til nå. Så har Theta Digital pakket det hele inn i en meget solid konstruksjon og med en massiv strømforsyning som også bidrar til at sluttresultatet har blitt så bra som det har blitt.

Vi tar av oss hatten. Theta Digital har igjen levert et referanseprodukt!

Theta Prometheus kan høres hos på demo hos oss i kombinasjon med høyttalere fra Aerial Acoustics.

Mvh Kjetil,
Intrepid AV

Tlf. 995 96 800
intrepid-av.no

Les mer om Theta Prometheus her »

ThetaPrometheus_Aerial7T_04_web.jpg

Sist redigert:

Kommentarer

Informasjon om bruker

Gjest
Medlem siden
Antall liker
0
Link til alle artikler
105
sine annonser
Bransjenyheter
High-End Aften med Marten og Esoteric - Torsdag 13.februar

High-End Aften med Marten og Esoteric - Torsdag 13.februar

• 0
Kjære hifi-entusiast, Vi har gleden av å invitere deg til en eksklusiv high-end aften torsdag 13. februar i vår butikk i Asker sentrum.
Fortsett
Mitt anlegg
Hagens Hifi-asyl

Hagens Hifi-asyl

• 43
Hei folkens! Har hatt glede av denne siden i mange år og tenkte at det var på tide og vise mitt oppsett og samtidig spørre menigheten om litt tips mtp lytterommet som nok er den største...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Linn 119 og Selekt DSM Classic Hub 2024 Organik. En magisk synergi

TEST: Linn 119 og Selekt DSM Classic Hub 2024 Organik. En magisk synergi

• 0
I slutten av september lanserte Linn tre nye produkter. To helt nye høyttalermodeller, og en oppdatert versjon av den rimeligste versjonen av den modulære streameren Selekt DSM Classic Hub. Eller...
Fortsett
Bransjenyheter
Avantgarde Acoustic Colibri System – Elegant. Kraftfull. Uten kompromisser.

Avantgarde Acoustic Colibri System – Elegant. Kraftfull. Uten kompromisser.

• 6
Avantgarde Acoustic Colibri System – Elegant. Kraftfull. Uten kompromisser. Avantgarde Colibri System er en imponerende kombinasjon av stilrene hornhøyttalere og en ekstremt kraftig bassmodul...
Fortsett
Bransjenyheter
Clickbait…

Clickbait…

• 2
.. utelukkende med den hensikt å lokke deg til butikken i Ski Velkommen Tor-Lør 12-17. Verkstedveien 25A, 1424 SKI
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Barb Jungr - Hallelujah on Desolation Road

PLATESMAKING: Barb Jungr - Hallelujah on Desolation Road

• 0
Ny fredag, og ny platesmaking. I dag er det mange spennende kandidater blant nyutgivelser, og jeg landet på en gammel favorittartist som er kjent for interessante og karakterfulle tolkinger av to...
Fortsett
Topp Bunn