Thivan Labs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens

    I forrige uke onsdag fikk jeg besøk av Audio Aktøren med en uåpnet låne høyttaler Thivan Labs Eros 9 Anniversary. Farge er matt valnøtt, men kanskje litt lakkert, vanskelig å se det. Vi pakket sammen ut av eskene og koblet de til en Gato Audio DIA 400S. Førsteinntrykket var veldig bra låter det allerede lovende! Jeg kommer tilbake etter 50 -60 time innkjøring og skriver litt mer om Eros. Takk for hyggelig besøk Terje Nilsen.:)
     
    Sist redigert:

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg ble veldig god Eros venn på rekordtid! Jeg er her igjen etter 100 time spilletid. Vi vet at en 38cm bass trenger mer og mer til ferdig innkjøring. Vi snakker om minimum 500 time. Høyttaler som har små bass elementer trenger kanskje 100-150 time og de er ferdig med innkjøring.

    Hva kan jeg å si etter 100 time? Eros blitt bedre mer åpen mer detaljert.....
    Bassene er imponerende, strammere, velartikulert helt ned i de lavere oktaver. Lyden er luftig, musikalsk engasjerende, lett, med ubegrenset energi.
    De spiller varme i en superengasjerende kombinasjon. Jeg har testet med allslags musikk. Ikke lett å finne en høyttaler som kan spille nesten alle type musikk. De er åpent for alt.
    De som liker høre mer rock, jeg tror du blir ikke skuffet.:))))

    Test musikk var : Kari Bremnes,Djabe,Jazz at the Pawnshop,Kraftwerk,The Cure,Pink Floyd,Agnes Obel, Anima Sound System, Art of Noise,David Gilmour,Depeche Mode,Rammstein,Front 242,Margaret Berger,Operentzia,Paul McCartney,Spark!,Yello,Anne Dudley,U2,Jean Michel Jarre,Roger Waters,Mezzoforte.......

    Med Eros øret mitt kan gå 3-5 timer uten å bli utmattet, og jeg trenger en pause.

    Rett og slett meget gode allroundere høyttaler som spiller langt over sin prisklasse!

    Takk for glimrende service til Audio Aktøren!
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Som ejer af Eros-9 kan jeg kun tilslutte mig ovenstående beskrivelse. Men de bliver kun bedre jo flere timer de får. Så du har mere at glæde dig til dotn :cool:

    Det er en gudsbenådet musikformidler der besidder enorme mængder dynamik, drive og PRAT! Underholdende formidling uden lyttetræthed! Jeg har ejet dem lidt over et lille års tid, og bliver kun mere og mere glad og begejstret for dem. Selvfølgelig er det ikke højttaleren for alle. Vægter man det analytiske og tekniske i musikgengivelsen, bør man nok kigge andet sted. Nu har jeg ejet mange højttalere gennem min lange rejse med denne hobby. Højttalere med et noget højere prisskilt end Eros-9. Trods dette er Eros-9 DEN højttaler, der har givet mig følelsen af den største valuta for pengene til dato! FREMRAGENDE HØJTTALERE :love:
     
    Sist redigert:

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vil å lyte til Eros 9 hos meg det er mulig nå mens jeg vente på mine bestilling. Låne Eros fra Audio Aktøren står hos meg i Oslo. Dere som bor i Oslo eller nermest dere kan høre Eros hos meg med Gato Audio Dia 400S. Velkommen på en hyggelig demo:)))
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    WOW de er respektindgydende! Eros-15 kræver kommer uden tvivl til at kræve et gennemtænkt lytterum med noget størrelse. Men de ser vildt fede ud og kommer uden tvivl til at leverer OCEANER af DYNAMIK og DRIVE! 😎

    Thivan fortjener seriøs opmærksomhed!
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Jeg har optimeret mit setup over de sidste 1-2 år. Er endt ud med kombinationen af Gold Note, Audio Note, Thivan. Det er et virkeligt godt match med 100% synergi og interaktion.

    At Eros-9 kræver laaaaang tilspilning begynder at give mening (500 timer+) Mit setup udvikler sig meget i disse tider. Fornemmer klart at det er Eros-9, der bidrager med de største forandringer/forbedringer! Det som var godt fra starten, bliver kun bedre og bedre! Det er bare som om alt falder på plads. Jeg kan spille ALT slags musik og det lyder bare SUPER FEDT!

    Dette setup er absolut blandt et af de bedste anlæg som jeg har hørt til dato. Og jeg har ejet- og lyttet til en del gennem tiden! Giv Eros-9 gode arbejdsbetingelser og du vil blive belønnet BIG TIME! :love:
     
    Sist redigert:

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Lytter til Fink live-album “Wheels Turn Beneath My Feet”

    Musikken lever - Dynamik, 3D-effekt, drive og PRAT BIG TIME!!! Det her er TOPKLASSE! Elsker mit anlæg 😍
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Lytter til Fink live-album “Wheels Turn Beneath My Feet”

    Musikken lever - Dynamik, 3D-effekt, drive og PRAT BIG TIME!!! Det her er TOPKLASSE! Elsker mit anlæg 😍
    Så bra:) Det var godt å høre at du er fornøyd med Eros. Helt enig med deg dette høyttaler er mer en fantastisk for pølse pris:) Jeg skal få besøk snart med et ypperlig ModWright KWI 200 forsterker. Det blir spenende å teste ModWright med Eros 9:) ModWright KWI 200 er en av det beste integrert forsterker med rør lyd som jeg hadde før.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Så bra:) Det var godt å høre at du er fornøyd med Eros. Helt enig med deg dette høyttaler er mer en fantastisk for pølse pris:) Jeg skal få besøk snart med et ypperlig ModWright KWI 200 forsterker. Det blir spenende å teste ModWright med Eros 9:) ModWright KWI 200 er en av det beste integrert forsterker med rør lyd som jeg hadde før.
    Jeg har aldrig været mere fornøyd med mit anlæg som det spiller nu. Et fantastisk match med Thivan, Gold Note og Audio Note 😎

    Jeg har selv haft en ModWright KWI 200. Og ja, den lyder rigtig, rigtig godt. Dog aldrig prøvet sammen med Eros. Havde denne sammen med et sæt Eggleston Isabella. Thivan/ModWright lyder som en spændende kombi. Glæder mig til at høre omkring dine indtryk 👍

    Har du iøvrigt også overvejet rør? Syntes virkelig Eros spiller rigtig godt sammen med en god single-ended. Jeg bruger selv Audio Note som har en perfekt synergi til Eros. Var ved at sælge den, men økonomi gjorde at jeg måtte beholde den. Det har vist sig at være held i uheld. Havde uden tvivl fortrudt det salg til evig tid. For mig er Audio Note Oto SE Signature en af de absolut bedste integrerede forstærkere. Uanset om vi taler rør eller solid state. Og så udgør den som sagt et fornøyeligt match til Eros 🙂
     
    Sist redigert:

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Hei dotn

    Har du fået testet ModWright KWI200 sammen med Eros!?
    Hei

    Nei, ikke enda. KWI 200 kommer i september fra Trondheim:) Kompis min er veldig travelt han kan ikke levere den før september dessverre.
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hørt Audio Note Oto SE Signature. Flott forsterker med behagelig lyd:) Jeg har Gato Dia 400S nå og jeg er veldig fornøyd med den.
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Thivan Labs S6

    S6-new-900x681.jpg
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Jeg var hos dotn i går å hørte Thivan Labs Eros 9 Anniversary. Meget hyggelig med god mat og drikke og masse god musikk. Vi spilte veldig høyt en periode og disse høyttalerene leverte på alle punkter. Mektig, stram bass med masse trøkk og full dynamikk. Synes det spilte veldig nøytralt å fint. Man kan lett høre hvor mye headroom som bor i dette anlegget. Vi brukte min Topping D90SE som kilde. Bare å begynne å spare for min del ;)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Er på leting etter godlyden, og har kommet frem til at stort sett alt jeg hører på av høyttalere med større elementer gir meg større opplevelse av nærhet og headroom, men går også litt på bekostning av kirurgisk presisjon. Ikke lett å finne kinderegget av høyttaler innen visse økonomiske rammer. Det blir et valg der noe må ofres, og etter å ha hørt Thivan Eros-9 Aniversery, som ligger på 53000kr paret, så leverer faktisk disse høyttalerene så nært kindereggløsningen til en pris jeg faktisk kan vurdere.
    Var hjemme hos Dotn (som er en superkar) og fikk vel det vi på Hifi språket kaller hakeslepp, når en opplever noe som overgår forventningen. Og jeg hadde faktisk store forventninger etter å ha lest meg opp både på spec, anmeldelser og brukererfaringer.
    HEADROOM er og blir fundamentet med Eros-9.
    Trøkket er vannvittig, sammenlignet med hva en konstruksjon på f, eks 3x7 tommere vil levere. Kontroll uansett volum, her vil du ikke oppleve for regning. Metal, rock, techno eller klassisk låter helt rått, men samtidig så naturlig og LIVE.
    HELHETEN: Imponerende balansert hvor ingenting stikker seg ut. Naturlig og analog lyd med innsyn og dybde, samt imponerende stereoperspektiv, selv med en 15 tommers bass/mellomtone.
    Dynamikken er fantastisk levende og drar deg inn i musikken. Transienter likeså. Dette er High-end på mange områder og vil tilfredsstille de fleste skeptikere.
    DISKANTEN
    Virker utrolig flott og oppløst, med herlig fremdrift, uten å noen gang virke too mutch eller ubehagelig. Høye frekvenser låter så ekte og riktig, noe som gir instrumenter naturlig utklinging.
    MELLOMTONEN
    Låter nøytralt, åpent og gjennomsiktig. Så naturlig og evner å dra fram enormt med klangfarger, som elementer alle fordommer om farging.
    Vokaler er rått, detaljer og nært. Blir ikke mye bedre enn dette.
    BASSEN
    Disse høyttalerene har BASS, og dette er kvalitet hele veien og ikke kvantitet. Dypbassen er av slaget imponerende og svært fysisk. Dette er bare helt vilt.
    Bassen har flott fremdrift og rytme og selv mellombassen vil slå deg i magen om innspilling og elektronikken står i stil med disse kruttønnene.
    SAMMENDRAG
    Helt vill høyttaler som har mer ro enn vanligere høyttalere jeg noensinne har hatt. Ballansen er nydelig og formidlingsegenskapene er magiske. Sammenlignet med en vanlig bestykket monitor eller slankere høyttaler med flere elementer rundt samme prisklasse så er det mange fordeler og få ulemper med Thivan.
    De trenger ikke mer plass enn andre høyttalere, men de har ikke samme WAF faktoren, og derfor ikke like lett å få aksept fra fruen.
    De spiller større enn vanlige høyttalere, noe som gir litt mindre presisjon på kirurgisk posisjon av instrumenter på enkelte innspillinger.
    Dette blir en vane/smakssak, da Thivan er gode også på dette området, men det er tilstedeværelsen disse høyttaleren gir lytteren på et så høyt nivå, som er trollbindende og så vannvittig musikalsk.
    Å kunne få så Mye av alt til under et 6 sifret beløp trodde jeg ikke var mulig, men Thivan Eros-9 motbeviser dette med glans. Dette er en fullrange høyttaler som i riktig rom vil gi deg hakeslepp om og om igjen. De balanserer fra silkemyk delikatesse til slagmark på millisekundet og har evnen å overaske selv på lavere volum.
    EROS-9 vil få deg til å høre musikk i timesvis, om du har gode naboer😇
    Jeg ble mektig imponert, og vurderer seriøst kjøp.
    Må bare spare opp litt midler først, for det er de verdt👌
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hei. Om noen er seriøst int i Thivan høyttalere, så har jeg et par Eros-9, som det er mulig å få en demo i tidsrommet 27 januar - 5 februar.
    De er koplet opp med Coda forsterker og Topping dac.
    Med følsomhet på 98db, så trives disse med alt fra rørforsterkere, klasse A, A/B eller klasse D.
    Er noen ute etter high-end høyttalere med stor kapasitet i prisklassen 50000-100000kr, så bør du høre disse!
    Dette er Audio aktøren sitt demo par, så det er ikke noe jeg selger.
    THIVAN EROS-9 har en veil pris på 53000kr.
    Ta kontakt på pm eller tlf 47804747.
    Jeg bor på Lørenskog, 4 km nord for Oslo.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Synes de der er veldig spennende! Ser det var noen som avskrev dem etter Horten-messa, men kanskje de kan svinge innom deg for en lytt i andre omgivelser med annen elektronikk.
    Omtalene på nett lover jo veldig godt.

    Supert tiltak @jonas 👍👍
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Oppløsningen via Eros 9 er er bedre enn noe annet var her, inkludert Audio Physic Codex, som har utrolig god oppløsning.

    For første gang legger jeg merke til at Ray Brown på We get requests-låten og You look good to me bøyer seg fremover mot mikrofonen mens han spiller og babler og snur litt på bassen.

    Ingen høyttaler har klart å vise meg dette som var hos meg – ikke engang Codex.
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Oppløsningen via Eros 9 er er bedre enn noe annet var her, inkludert Audio Physic Codex, som har utrolig god oppløsning.

    For første gang legger jeg merke til at Ray Brown på We got requests-låten You look good to me bøyer seg fremover mot mikrofonen mens han spiller og babler og snur litt på bassen.

    Ingen høyttaler har klart å vise meg dette som var hos meg – ikke engang Codex.
    Helt enig. Ikke hørt bedre i eget lytterom, og jeg har hatt over 40 par i dette rommet siden 2007.
    Tannoy Legacy Arden, som også er bestykket med 15", men som koster nesten 40000kr mer, var aldri i nærheten av hva Thivan juvelen leverer. At Eros-9 er deres innstegsmodell er svært intresant👌
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Dette er interessant å høre. Jeg er blant de som mer eller mindre avskrev disse etter Horten-messa. Jeg må kanskje kontakte Terje for å få en skikkelig lytt. Både utseende, pris og konsept tiltaler meg!
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Forsterker - ModWright KWI 200
    Dac/streamer - Cocktail Audio n25
    Kabel - Booacoustic
    Føtter - IsoAcoustics Gaia Titan Cronos
    Høyttaler - Eros 9 Anniversary

    IMG_20220204_171046_edit_1838047160728387.jpg
    IMG_20220204_170836_edit_1838120911665876.jpg
    IMG_20220204_171802.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn