Thorens TD147. Tips og råd?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.524
Sted
Sunnmøre

OK, då er det på tide å starta ein ny tråd. Om Planar 2 ikkje døydde, så er det iallfall på tide å gå vidare og ta med seg det beste (RB250).

Dynavector DV10x5 pick-up er handla inn. Ligg jomfrueleg i boksen sin.

Rega RB250-armen frå Planar 2-spelaren skal med. Eg har bestilt ei plate/armbord frå soundsupports i UK for å få montert armen skikkeleg. Det kan jo ta vinter og vår før den kjem, sidan CWU og Royal Mail ser ut til å vera i hard konflikt.

(Illustrasjonsfoto) Drivverket vert ein Thorens TD-147. Utan arm. Dette ligg på postkontoret og ventar. Produsert 1982-1985, etter det eg skjønar i slekt med TD160. Tilstanden på denne er noko usikker, anna enn at "han verkar" (eg kunne ikkje krevja meir for prisen).

Her fann eg litt subjektiv reklame
The Thorens TD-147 is the auto-shut-off version of the revered TD-160 Super. Some call it the "souped up" version of the TD-145. It features an improved platter bearing, a heavier base with factory-added damping, and an improved motor. It also features a dustcover with metal hinges that allow the cover to be left open at many different angles. When I heard my first TD-147 I was literally stunned by the performance upgrade over the typical TD145. Better pacing and stability, with a significant reduction in rumble.
Eg har bestilt ny reim (kjem når RM og CWU vil), men eg er litt usikker på kva eg skal gjera med drivverket før eg byrjar monteringa. Kva bør eg sjekka/fiksa?

Til dømes: Eg har sett at LP12-eigarar er opptekne av å justera spelaren sin (opp og ned og fram og tilbake) for å få rett "bounce". Dette er jo (diverre) ingen LP12, men har trass alt flytande oppheng. Skal ein justera slikt på ein Thorens, eller?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1

1) lager og olje - sjekk at det ikke er slakk i lageret, tørk ut den gamle oljen og ha på ny
2) oppheng, sjekk om begge deler (plinth og talerken) er i vater, og at det er «nok» fjæringsvei. Linn LP12 fjærer passer vanligvis, så du kan evt. kjøpe nye fjærer fra Kontrapunkt. Du bør uansett vatre plinth og talerken på nytt etter at du har satt på RB250 - vurder evt Michell Techno-weight til RB250.
3) jeg kjenner ingen som er «begeistret» for de orginale platemattene til Thorens. Jeg liker AudioQuest sin sorbothane matte - den er det også delte meninger om. Jeg liker ikke Funk sin AcroMat, mens andre er overstadig begeistret ... uansett vurder å skifte matte.

Forøvrig er det bare å pusse og polere og satse på at Royal Mail igjen kommer overens med sine ansatte.

Merk at autostopp funksjonen sannsynligvis ikke kan brukes med RB250 (selv etter evt. modifikasjon). Knotten til å heve/senke toneramen kan eheller ikke brukes med RB250, ditto med armstøtten. Finn evt. noen «blindeksler/-kopper» i plast/nylon til å plugge hullene etter disse.

mvh
KJ

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.524
Sted
Sunnmøre

KJ skrev:
1) lager og olje [...]
OK. Orsak at eg spør, men kva slags olje skal eg eigentleg bruka? Motorolje? Våpenolje? Tungolje?

KJ skrev:
2) oppheng, sjekk om begge deler (linth og talerken) er i vater, og at det er «nok» fjæringsvei. [...]
3) [...] vurder å skifte matte.

Forøvrig er det bare å pusse og polere og satse på at Royal Mail igjen kommer overens med sine ansatte.
Takk skal du ha. Dette vert ei ny utfordring for meg, men eg byrjar med det mekaniske. Matte og vekter får ev. koma etter kvart.

KJ skrev:
Merk at autostopp funksjonen sannsynligvis ikke kan brukes med RB250 (selv etter evt. modifikasjon). Knotten til å heve/senke toneramen kan eheller ikke brukes med RB250, ditto med armstøtten. Finn evt. noen «blindeksler/-kopper» i plast/nylon til å plugge hullene etter disse.
Det hadde eg forventa. Eg trur armstøtta er borte, men heva/sekna-knotten er der enno. Eg har vurdert å la han stå på pga reint estetiske årsaker.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1

vagstol skrev:
KJ skrev:
1) lager og olje [...]
OK. Orsak at eg spør, men kva slags olje skal eg eigentleg bruka? Motorolje? Våpenolje? Tungolje?
...
Gearolje der det som oftes anbefales. Jeg har lest noen steder at Thorens orginaljolje er forskjellig avhengig av lagerkvaliteten - om lageret er i «sintered» bronse eller om det er vanlig støpt bronse. Jeg har ikke linker til dette lett tilgjengelig.

...
Takk skal du ha. Dette vert ei ny utfordring for meg, men eg byrjar med det mekaniske. Matte og vekter får ev. koma etter kvart.
...
Det er en fornuftig tilnærming.

mvh
KJ

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.237
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29

vagstol skrev:
Det kan tenkes det er viktig å benytte riktig olje :)
En tysker som heter Joel Boutreux har alle typer olje, rensemiddel og reimer. Ellers er det vanskelig med deler. Men reservedeler er det sjelden behov for.
Se om du finner adressa til Joel ved å søke litt. Hvis ikke kan jeg finne den for deg.
Han er billig og lynrask. Betaling via Paypal.
Lykke til

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1

Et moment du må være oppmerksom på når du monterer RB250 er jording. Vanligvis er armbordene til Thorens i et isolerende materiale (til min TD166 er det MDF i armbrettet til REGAarmen). REGAarmer har jordkobling i skjermen til venstre kanal. Dersom armbrettet ditt er elektrisk isolerende vil jeg foreslå å trekke en egen jordkabel fra Platerspilleren til RIAA (dvs på vanlig måte) og evt gjøre noe for å sikre den elektriske isolasjonen mellom armen og metallbitene i platespilleren. Dersom Armbrettet er elektrisk ledende så bør du enten 1) sikre den elektriske kontinuiteten fra alle metalldelene i paltespilleren til armen (korte små jordkabler) eller 2) modifisere jordingen i selve armen slik at denne ikke lengre går i skjermen til venstre kanal (det siste vil jeg unasett ha gjort men ... your mailage may vary).

mvh
KJ

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.524
Sted
Sunnmøre

Hm, ja. Dette hadde eg lese om ein gong, men berre latt vere å tenkja på. Takk for info!

Armbrettet (som er på veg på RMs nåde) er av aluminium. Huff, då har eg meir jobb å gjera. Eg har litt svak på dette (men kan vel alltids læra).

Finst det oppskrift på modifikasjonen du tilrår i pkt. 2? Alternativet er altså å sikra at alt av metall på spelaren heng saman med korte, små leidningar (som eg reknar med at eg bør lodda fast?) Det siste høyrest litt svenskekopling ut.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1

vagstol skrev:
Hm, ja. Dette hadde eg lese om ein gong, men berre latt vere å tenkja på. Takk for info!

Armbrettet (som er på veg på RMs nåde) er av aluminium. Huff, då har eg meir jobb å gjera. Eg har litt svak på dette (men kan vel alltids læra).

Finst det oppskrift på modifikasjonen du tilrår i pkt. 2? Alternativet er altså å sikra at alt av metall på spelaren heng saman med korte, små leidningar (som eg reknar med at eg bør lodda fast?) Det siste høyrest litt svenskekopling ut.
I første omgang tror jeg egentlig jeg vil foreslå alternativ 1.: Få «skiten» opp å svinge!

Bare vær oppmerksom på at jordforbindelse mellom platespiller og RIAA går igjennom armen/phonokabelen, og sørg for å ha best mulig kobling mellom metalldelene i chassis og tonearmen.

Før du monterer armen - Ta et multimeter og sjekk mostanden mellom armbasen og ut til jord på venstre RCA-plugg (sjekk først nullpunktet på multimeteret - dvs motstanden igjennom målepinnene +- feilavlesing på multimeteret). Dersom motstanden mellom armbase og RCA er i nærheten av null så er det fint, er den over 1 så kan det være grunn til å gjøre noe.

Etter at du har montert armen - sjekk motsanden fra ulike deler av chassis til armbasen. tilsvarende her mht over under 1, men her er det mindre kritisk. Ved behov så trekk en kabel fra det aktuelle punket i chassis til armbasen/armbordet.

mvh
KJ

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.524
Sted
Sunnmøre

KJ skrev:
I første omgang tror jeg egentlig jeg vil foreslå alternativ 1.: Få «skiten» opp å svinge!
Takk skal du ha, førebels.

Thorens TD147 er komen i hus, og var i mykje betre stand enn eg trudde. Lager ser fine ut og motoren er tyst. Reimen litt slitt, men ny er som sagt bestilt. Einaste er at eg hadde førestelt meg at "bounce" skulle vera litt annleis, men det får eg sjå på når armen kjem på. Ikkje veit eg heilt korleis det skal vera, heller.

Så, takk skal de (særleg KJ) ha. Eg kjem attende når armen skal på - i mellomtida skal eg lesa meg opp på Thorens dept.-sida.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.524
Sted
Sunnmøre

Då er spelaren i hus, og oppmontert etter beste evne. Eg har mistanke om at eg må justera bounce, men to meir presserande problem:

1. Etter at eg kopla på PUen (DV10x5) kjem det ein høgfrekvent tone i signalet frå spelaren. Ganske rein, absolutt tydeleg. Eg vil tippa 8-10KHz. Kan dette vera jordfeil?

2. Eg må heva armen eller armbrettet noko. Delar av kassa på PUen tek nedi (ev. 0.5mm klaring) plata.

Det siste skal eg nok greia. Det fyrste uroar meg litt meir.

Edit: Sjå bort frå fyrste problemet. Midlertidig idioti. Fiksa. Det er denne ulyden det handlar om for meg no.

ReEdit: Eg må nok løyfta armen noko på sikt, slik at armlift funkar skikkeleg. Men det andre problemet mitt er altså mest presserande.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152

vagstol skrev:
1. Etter at eg kopla på PUen (DV10x5) kjem det ein høgfrekvent tone i signalet frå spelaren. Ganske rein, absolutt tydeleg. Eg vil tippa 8-10KHz. Kan dette vera jordfeil?
Jordfeil gir sjelden "reine toner", i hvert fall ikke det jeg har opplevd. Om signalkablen fra pickup til riaa er dårlig skjermet kan det plukkes opp støy utenfra. I rega250 er armrøret skjerm for kabelen og om røret ikke er koblet til jord gir det ingen skjerm. Det er slik som nevnt under at jordreferansen ligger til den ene phonokablen. Har du sjekket alt med multimeter etter instruksene fra KJ?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.524
Sted
Sunnmøre

Andreas skrev:
vagstol skrev:
Jordfeil gir sjelden "reine toner", i hvert fall ikke det jeg har opplevd. Om signalkablen fra pickup til riaa er dårlig skjermet kan det plukkes opp støy utenfra. I rega250 er armrøret skjerm for kabelen og om røret ikke er koblet til jord gir det ingen skjerm. Det er slik som nevnt under at jordreferansen ligger til den ene phonokablen. Har du sjekket alt med multimeter etter instruksene fra KJ?
Nei. Skal gjera det, men æh, kremt, eg har ikkje multimeter. Ja, eg veit det kostar 99 kr på CO, men så har eg ikkje multimeter. Og CO er aldri open midt på natta ;-) Kva skulle eg har eit multimeter for? (I forsvarsmodus her, som du ser).

Problemet ligg i venstre kanal, så mykje har eg fatta. Høgre kanal er heilt OK. Når eg spelar ei plate, sluttar ulyden å vera jamn og varierer litt (nedover).

Innstrålt støy trur eg ikkje. Hadde ikkje dette problemet då armen (RB250) stod på ein Planar 2 på fysisk same stad. Då tenkte eg ikkje over jord i det heile, faktisk. Faktisk har ikkje RIAA-boksen min nokon stad å festa jording, heller.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152

vagstol skrev:
Faktisk har ikkje RIAA-boksen min nokon stad å festa jording, heller.
Det er fordi det er ordnet gjennom phonokabelen. Både "jord" og "skjerm".

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.524
Sted
Sunnmøre

Takk til alle som måtte anstrenga seg for å hjelpa meg.

No har eg kjøpt multimeter, og det er fin elektrisk kontakt mellom arm og metalldelar i chassis.

Etter mykje testing (eg er litt redd for dei små kontaktane) har eg funne ut at ulyd kjem frå pickupen. Høgre side, for å vera eksakt. Eg har kontakta importør.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2008
Antall liker
5.524
Sted
Sunnmøre

Jippi. Det spelar! Det var noko feil med den pickup-en eg fekk fyrst, på eitt eller anna vis. Fekk tilsendt ny, og problemet forsvann momentant. Eg greier heller ikkje registrera «jord-brum», så det problemet let eg vera å tenkja på inntil vidare.

Fyrsteinntrykk: Det spelar betre enn ein sliten Planar 2 med like sliten Bias MM. Ikkje uendeleg mykje betre, sjølvsagt. Men betre. Eg veit for lite til å seia kva som er betre, men eg har mistanke om at det er Dynavector DV10x5 som skal mest av æra. Det er iallfall lite att av den tydelege forvrenginga eg høyrde tidlegare (td. på piano). Men nyprisen på pickup-en er vel høgare enn bruktprisen på resten av anlegget mitt, så ta høgde for placebo.

Det står att ein del justering og vedlikehald, det skal eg vedgå.

Men, med all respekt til «source first»-prinsippet, så er eg ikkje heilt sikker på kor mykje resten av kjeda mi vil greia å formidla av subtile forbetringar, heller. Då er det vel berre langsiktig økonomiplanlegging som hjelper, er eg redd.

Topp Bunn