Thorens TD150 mk2

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
45
Er dette en platespiller å legge ned noe penger til pick up i? Evt tips til modifisering av denne spilleren og hva slags pick up som er å anbefale? Håper på at det er noen som kan gi meg noen tips da den står her uten pick up og ledninger fra pu og arm.Ønsker å komme i gang.

JE

Vinsnobben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
441
Sted
Oslo
Hei, JE!
TD150 er så vidt jeg vet en av de enklere modellene til Thorens (ikke flytende oppheng, men absorberende føtter?). Armen er vel også ganske lett vil jeg tro, så du bør ta hensyn til det ved valg av pick-up, ikke for tunge PU'er. De enklere modellene til Thorens leveres ofte med Ortofon PU, og det kunne være et sted å begynne. F. eks Ortofon OM10, et mm-element med utbyttbar stift. Hvis du finner ut at dette er bra kan du jo evt oppgradere stiften til en OM30, å få mye bedre lyd.
Når det gjelder kabling foreslår jeg at du tar kontakt med importøren:
MONO A/S
Fossveien 20
N-0551 Oslo

Tel.: 22389900
Fax: 22389910

E-Mail: info@mono.no

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
45
Takk for svar, den har avfjæret tallerken og arm.

JE

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Med fare for å høres ut som en Kjell B kopi vil jeg bare få opplyse at denne spilleren kom med Shure M75 MG som standard PU.

B

break_out

Gjest
For diverse info om mulige tweeks etc er denne linken god:

http://www.theanalogdept.com/

Er dette en platespiller å legge ned noe penger til pick up i? Evt tips til modifisering av denne spilleren og hva slags pick up som er å anbefale? Håper på at det er noen som kan gi meg noen tips da den står her uten pick up og ledninger fra pu og arm.Ønsker å komme i gang.

JE

Topp Bunn