Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    0728614F-0BC6-42BB-99AD-073636E91052.jpg

    Siden jeg bare får leke med dippedutter og ikke bytte utstyr så får jeg bytte litt kabler da :)
    Ny Cardas Belden til platespilleren er jo noe ;)

    O
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fint bilde evo, gir meg inspirasjon til å pusle litt her og... Ut med Van Damme ht kabler, og inn med Anti Cabels..Så får en høre litt.. Klassisk spiller det der! :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fint bilde evo, gir meg inspirasjon til å pusle litt her og... Ut med Van Damme ht kabler, og inn med Anti Cabels..Så får en høre litt.. Klassisk spiller det der! :)
    Takk for det,det er moro synns jeg og pussle litt med anlegget,signal/strømkabler gir kanskje lite,men gøy :)
    Han surrete sønn min glemte step down trafoen så jeg må vente til i morgen med lyttingen på den :(

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    - og sikkert helt OK kabel i likhet med Cardas Belden. I min dumskap eller megalomani kjøpte jeg i sin tid en Kubala-Sosna phono-kabel til fem multitrillioner. Kabelen er fortsatt strømførende, men total galskap....:)

    Synes forresten Evo III er minst like bra som forgjengeren. Viktig å følge tradisjonen og arverekkefølgen. Håper du ikke måtte betale arveavgift.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    - og sikkert helt OK kabel i likhet med Cardas Belden. I min dumskap eller megalomani kjøpte jeg i sin tid en Kubala-Sosna phono-kabel til fem multitrillioner. Kabelen er fortsatt strømførende, men total galskap....:)

    Synes forresten Evo III er minst like bra som forgjengeren. Viktig å følge tradisjonen og arverekkefølgen. Håper du ikke måtte betale arveavgift.
    Gikk bra denne gangen ;)

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Siden jeg bare får leke med dippedutter og ikke bytte utstyr så får jeg....
    Og det er enda 50 uker igjen av året;)

    Ja tenk på det du :)
    Skal nok gå fint bare ikke noe går i stykker,men da får jeg vel disp av gunner til og kjøpe nytt ;)

    O
    Sure, bare komme opp hit og levere en 5-pakning Gul 3, du;)
    Ha! Røyker du det så kan jeg bytte før påske;) da ligger du på Ahus med fillete lunger og kols :)

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Eh, det er jo det jeg røyker. Har gjort det i snart 20 år:p
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Stemmer for at gunner må holde seg unna røyken fra nå av og fram til Ove eventuelt sprekker ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.242
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vi får se hvem som bommer røk neste gang det er treff eller messe...
    Herregud. Er det noen som bryr seg med hvor mye folk sykler eller puler?
    Kan bli for mye av det også.

    Kabler som går i signalveien mellom pick up og forsterker er etter min erfaring de kablene du hører størst forskjell på.
    Muligens fordi signalet skal forsterkes såpass mye(?)
    Her er det viktig å være nøye og prøve litt ulikt for å få det rett.
    Min Vertere Pulse B som er mellom riaa og MC step up er den kabelen jeg savner mest i anlegget hvis jeg setter inn noe "dårligere".
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Stemmer for at gunner må holde seg unna røyken fra nå av og fram til Ove eventuelt sprekker ;)
    Hehehe, avtalen er at jeg stumper røyken hvis Evo fullbyrder ikkebytte-greia si ved ugangen av 2019. Ikke før! ;)

    Jeg røyker ca 10/dag. Selv Evo bytter ikke 10/dag. At han tenker bytting minst 100 ganger/dag teller ikke siden det er genetisk betinget!
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Var det noe forskjell å spore Ove? eller bare godfølelsen av noe nytt i heimen ;)

    Kos deg med vinylen

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Var det noe forskjell å spore Ove? eller bare godfølelsen av noe nytt i heimen ;)

    Kos deg med vinylen

    mvh
    Ble bedre med Cardas kabelen,hører det godt på Saxofonen på Supertramps "Cannonball",den kjenner jeg så godt. Forøvrig et knall bra album den sangen er på :)

    O
    Så bra at du er fornøyd :) moro når ting går rette veien

    mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Godt og høre kablen ga ønsket resultat. Små tvik for og komme ennå nærmere det fulle potensialet i anlegget uten nye komponenter.

    Er jo litt brutalt og gå på vannvogna etter et slikt år som 2018 var:)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Godt og høre kablen ga ønsket resultat. Små tvik for og komme ennå nærmere det fulle potensialet i anlegget uten nye komponenter.

    Er jo litt brutalt og gå på vannvogna etter et slikt år som 2018 var:)
    Sant nok,men også litt digg og ha følelsen av og ha landet :)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Må jo nesten takke Madman her på Sentralen som solgte meg Accuphase settet på tampen av 2018 :)
    Husker jo knappt alt som var innom her,men det som satte spor var PS Audio og ikke på en god måte,hadde bra trøkk i bassen og holdt bra kontroll på Amatiene men ble kjedelig i lengden. Luxman preampen parkerte PS preampen på alle parametere også.
    CJ Premier 140 med CJ pre låt bra på stort sett alt av musikken jeg spiller,men manglet litt i bånn. Accuphase A-36 knall amp som låter fantastisk,manglet litt krefter på SF’ene men:)
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Bytte ja, men er det innafor å bare kjøpe mer, uten å selge gammelt? :cool:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har jo skjedd litt det siste året da, ekstra godt nå ting plutselig bare sitter.
    Da blir plutselig frustrasjonen under veis ubetydelig.
    Jeg ser lyst på 2019 og tror det skal mye til at det jeg har pr. nå blir byttet ut.
    Men kommer med stor sannsynlighet noe mer, for en forsterker og 2 høyttalere blir man jo ikke mett på:rolleyes:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bytte ja, men er det innafor å bare kjøpe mer, uten å selge gammelt? :cool:
    Hehehe, må si jeg føler meg som en festbremser her. Det er jo slikt at veldig mange følger Evos tråd, ikke minst fordi her er det ofte masse action, utstyr ut/inn på løpende bånd så man blir helt svimmel. Gøy og stor underholdning er det, det flammende bålet her på HFS som folk samles rundt :).
    Tilbyr herved å kansellere veddemålet, som var ment som lett mobbing, før Evo hoppet på med livsgleden som innsats :eek:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Bytte ja, men er det innafor å bare kjøpe mer, uten å selge gammelt? :cool:
    Hehehe, må si jeg føler meg som en festbremser her. Det er jo slikt at veldig mange følger Evos tråd, ikke minst fordi her er det ofte masse action, utstyr ut/inn på løpende bånd så man blir helt svimmel. Gøy og stor underholdning er det, det flammende bålet her på HFS som folk samles rundt :).
    Tilbyr herved å kansellere veddemålet, som var ment som lett mobbing, før Evo hoppet på med livsgleden som innsats :eek:
    Du er bare redd for og måtte stummpe siggen du :)
    Vi får se da,er et parr ting jeg har lyst på må sies ;). En A-45 til og muligens en SP-10 hadde vært gøy,ny preamp kan godt bli til neste år da det koster skjorta og bytte den ut(om ikke det skjer et under) :)

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bytte ja, men er det innafor å bare kjøpe mer, uten å selge gammelt? :cool:
    Hehehe, må si jeg føler meg som en festbremser her. Det er jo slikt at veldig mange følger Evos tråd, ikke minst fordi her er det ofte masse action, utstyr ut/inn på løpende bånd så man blir helt svimmel. Gøy og stor underholdning er det, det flammende bålet her på HFS som folk samles rundt :).
    Tilbyr herved å kansellere veddemålet, som var ment som lett mobbing, før Evo hoppet på med livsgleden som innsats :eek:
    Du er bare redd for og måtte stummpe siggen du :)
    Vi får se da,er et parr ting jeg har lyst på må sies ;). En A-45 til og muligens en SP-10 hadde vært gøy,ny preamp kan godt bli til neste år da det koster skjorta og bytte den ut(om ikke det skjer et under) :)

    O
    Redd? Jeg vet at du sprekker, hehehe :rolleyes:. Å bytte hifi er selve livsnerven din, du elsker det. Jeg ser at du lider. Byttekløen holder på å gjøre deg gal, og ennå er vi i begynnelsen av januar!
    Har ikke du skrevet at du ønsker å lytte til så mye hifi som mulig siden du kan bli døv når som helst? Ekstrabonus er at det ser ut til at det er til stor glede for andre også, meg inkludert :p. Litt dumt å ta fra andre hverdagsgleden til folk.

    Your move, punk, but don't you act too cocky ;) :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn