Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Hm, klarer ikke å ta fabrikat og årstall på de der sånn i farten, gitt. :unsure:
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Mener Gunner var krigsstien tidligere ang denne? Om jeg husker rett.
    Ingen som har vært på krigsstien. Selv ikke @The Gunner.
    Jeg hadde innom to varianter av Aura Audiophile +. Det falt ikke i smak.
    Konstruktøren ble litt hårsår og ufin i tråden min og fikk svar på tiltale.

    Gunner stilte relevante spørsmål og fikk flåseri tilbake.

     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    eneste jeg husker fra den diskusjonen var at gunner «tar sine ville fantasier for virkelighet» eller noe sånt.
    og at jeg ikke fikk noe svar på helt streite specs.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.097
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det kan være at det er et spørsmål om matching til annet utstyr. Det er Audiophile utgaven jeg har hørt, og jeg synes den gjør det veldig bra i det anlegget med Black Cadenza. (ikke mitt, men et jeg har hørt en del timer)
    Eier testet også EAT glo petit samtidig.
    Den gikk i retur.
    Hvordan den står seg mot omtalte EC vet jeg ikke. Sikkert noen som har prøvd det. Håkon Rognlien kanskje?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det kan være at det er et spørsmål om matching til annet utstyr. Det er Audiophile utgaven jeg har hørt, og jeg synes den gjør det veldig bra i det anlegget. (ikke mitt, men et jeg har hørt en del timer)
    Eier testet også EAT glo petit samtidig.
    Den gikk i retur. Hvordan den står seg mot omtalte EC vet jeg ikke. Sikkert noen som har prøvd det. Håkon Rognlien kanskje?
    JE SKAL ITTE HA NY riaa ;)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Cadenza Black takler alle musikkgenre bra.
    Den gjengir fjellstøtt i bassen, viser troverdighet i gjengivelse av stemmer og instrumenter, og gjør det hele ryddig og detaljrikt.
    Hvis man ønsker mer futt og fart samt mer fyrverkeri og glitter i toppen, skal man lete andre steder. Evt gå opp til en Winfield.
    Der får man enda litt mer av alt.
    Litt på "godt og vondt" tror jeg. En må kanskje regne med at den slipper igjennom mer fra platene, og også utfordrer anlegget i større grad. Hvis både anlegg og samtlige skiver er uten lyter er nok Winfield det beste.

    Om du velger Bronze eller Black er det små forskjeller. Jeg vil hevde at det er større forskjeller på ulike innspillinger. Har du litt "hete" diskantelementer kan man vurdere Bronze som spiller ørlite "mjukere" og blir beskrevet som mot "romantisk" (🥴) , men ellers er Black den beste i serien.
    (stemmer med prissetting).
    Selvsagt har det mye å si hva slags riaa /step up man tenker å bruke.
    Som et eksempel kan jeg nevne at srtorp sin Cadenza Black forvandlet seg til en helt annen skapning etter at en Aura Fidelity kom inn som riaa i hans oppsett.
    Enig i mye her Blues, men min erfaring er at Winfeld er kun bedre (ikke på godt og vondt ift Cadenza Black, kun godt) OG Winfeld ti er enda bedre. Skulle vært artig å testet Winfeld ti mot Hana Umami red (men, men- det blir nok med tanken...). Min mening (selv om Cadenza leverer opp til et bra nivå) er at noe skjer når man dobler prisen omlag- OG/ MEN brått blir det mange gode konkurrenter og alternativ til Oftofon også da. Mvh K
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Det kan være at det er et spørsmål om matching til annet utstyr. Det er Audiophile utgaven jeg har hørt, og jeg synes den gjør det veldig bra i det anlegget med Black Cadenza. (ikke mitt, men et jeg har hørt en del timer)
    Eier testet også EAT glo petit samtidig.
    Den gikk i retur.
    Hvordan den står seg mot omtalte EC vet jeg ikke. Sikkert noen som har prøvd det. Håkon Rognlien kanskje?
    Det foreligger heller ingen direkte ulyder avspilt via Rega 10 platespiller/arm/pick-up og Aura Audiophile + RIAA hjemme hos Karmana, snarere tvert i mot.
    Så her snakker vi smak og behag, samt match.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det var da voldsomt mange 12au7 i den preampen, da.
    vet du hva slags funksjoner de ulike rørene har?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    typisk ge grey plates, det.
    Ikke umulig du har rett i det rama😉
    Kjenner de ikke så godt,men testet de i Pathos TT der gjorde de en god jobb. Men likte Telefunken og Philips miniwatt best der også
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så støvete... :rolleyes:... Trodde du satt med hvite hansker og fjernet støv hver dag...Ikke du heller nei.. Ok da.. :)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Hadde vel vært riktig artig, om det ble mye liv der nede også? 🙊😄
    Da er det vel gjerne litt annet "rør" som skal til🙄.......

    Har trua på denne preampen må jeg si, ingen egenerfaring men i hvertfall seriøst designet. Tegner den opp et holografisk stort lydbilde? (som typisk det skal litt rør til fot å mestre😊)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Da er det vel gjerne litt annet "rør" som skal til🙄.......

    Har trua på denne preampen må jeg si, ingen egenerfaring men i hvertfall seriøst designet. Tegner den opp et holografisk stort lydbilde? (som typisk det skal litt rør til fot å mestre😊)
    Den låter meget bra,det er med GE rørene friskere lyd i den og bassen sitter godt den😁. Tegner et flott holografisk lydbilde ja,
    alt sitter godt her nå. Det skjer ikke himmel og hav med et rør bytte men det er noen nyanser som du hører med en gang andre kommer over litt tid 🤔.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Så støvete... :rolleyes:... Trodde du satt med hvite hansker og fjernet støv hver dag...Ikke du heller nei.. Ok da.. :)
    Er som regel flink til å holde det støvfritt rundt anlegget😊. Tørker støv av høyttalere og komponenter ca 4 ganger i uken.

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.245
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er som regel flink til å holde det støvfritt rundt anlegget😊. Tørker støv av høyttalere og komponenter ca 4 ganger i uken.

    O
    Er vel ikke bare støv man ser.. litt metallic i lakken også om jeg ikke husker feil? Husker i allefall at det var et pent produkt :)
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det kan virke som den nye forforsterkeren glir fint inn i omgivelsene, også på tvers av rørbytter. Jeg tror EVO 400 er ganske mye av samme natur som AW-180+Amati: Fast i fisken, dynamisk og åpen oppover. Også oppover i registeret skal det helst være klang og overtoner med kraft og kjøtt på, og der kan PrimaLuna bidra positivt etter min erfaring. Med det på plass, kan en få bra uttelling for kvalitetsrør.

    De 12AU7-variantene fra GE med grey og short plate jeg har prøvd, har for lite kjøtt oppover. Nok detaljer, men litt klemt, flatt og tynt i mitt oppsett. Da heller f. eks. Telefunken, som jevnt over gir mer åpenhet, mer kjøtt og bedre utklinging hos meg - uten at lyden tykner til eller lukker seg i det hele tatt.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det kan virke som den nye forforsterkeren glir fint inn i omgivelsene, også på tvers av rørbytter. Jeg tror EVO 400 er ganske mye av samme natur som AW-180+Amati: Fast i fisken, dynamisk og åpen oppover. Også oppover i registeret skal det helst være klang og overtoner med kraft og kjøtt på, og der kan PrimaLuna bidra positivt etter min erfaring. Med det på plass, kan en få bra uttelling for kvalitetsrør.

    De 12AU7-variantene fra GE med grey og short plate jeg har prøvd, har for lite kjøtt oppover. Nok detaljer, men litt klemt, flatt og tynt i mitt oppsett. Da heller f. eks. Telefunken, som jevnt over gir mer åpenhet, mer kjøtt og bedre utklinging hos meg - uten at lyden tykner til eller lukker seg i det hele tatt.
    Noe av det jeg opplever også,deraljert spiller det men noe mere lukket i mellomtonen. Får teste noen Philips 12au7 av en biskop i holmlia bispedømme😂. Ellers er det fin synergi med komponentene her nå,spiller friskere enn noen annen kombo jeg har hatt her🥰.

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn