Through the looking glass @ Evo III's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    24.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    38
    Hmmmm, selge racket 🤔 Du vet ikke når du plutselig trenger litt ekstra plass (særlig du).... Personlig synes jeg dagens rack er det fineste du har hatt. Greit nok med at forandring fryder, men ikke alltid. Mine 5 cent 😃

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    16.337
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    20
    På grensen til å tro du begynner å like Gryphon Evo 😊. Fått lånt dac enda? Og den ser fortsatt helt slem ut, industri design på høyt nivå.

Evo III

Hertugen av Langhus.
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    62
    På grensen til å tro du begynner å like Gryphon Evo 😊. Fått lånt dac enda? Og den ser fortsatt helt slem ut, industri design på høyt nivå.
    Ikke lånt noen dac,blir en Lumin T-2 ettervært😁. Ja den ser bøs ut og RIAA kortet låter mere enn bra nok😊

O

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Terje-A

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.571
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    15
    Hei Ove, nå kan du prøve et opptak eller to. Er ting på stell så blir Pink Floyd og Supertramp like bra på tape som på vinyl.😊

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.795
    Sted
    Bærum
    Melder meg på denne tråden igjen etter en laaang sommerferie.
    Diabloen ser jo rett og slett rålekker ut, Ove. Du burde hatt en slik en i båten også som en liten Djevle-rokke.

Terje-A

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.571
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    15
    Var enkelt å levere sjøl, skulle inn å hente et par kompiser som kom med Color Fantasy lørdag morgen, og når jeg leste at Onkyoen var koblet opp så synes jeg du fortjente en god metaltape som du kan teste litt med. Metaltape er ikke kilen på biasjustering og den tapen tåler ganske høyt opptaksvolum. Vil tro + 6 eller kanskje enda litt høyere går bra. Og jeg har tape nok for resten av livet selv om jeg lever lenge:D Bare hyggelig å dele. :)

Evo III

Hertugen av Langhus.
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    62
    Pussig og teppelegge torget med at han selger rør når han ikke gidder å ta seg bryet med å svare engang😳. Skulle ha rør til RIAA men det gadd han tydlighvis ikke selge meg🤔.

O
    F26887CE-44C1-4508-9BE2-C616B4ECA8F3.jpeg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    11.466
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    Ha en riktig fin helg Ove :) det blir bryllups feiring for meg i helga men bare som gjest :cool:
    Blir lite musikk og sentralen i det siste men høsten er jo på vei så vi tar det igjen

mvh

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.795
    Sted
    Bærum
    Har alltid lurt på hvorfra han får alle de sakene han selger. Men greit å høre at han er en hyggelig fyr.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    5.511
    Sted
    Sørlandet
    Har alltid lurt på hvorfra han får alle de sakene han selger. Men greit å høre at han er en hyggelig fyr.
    Det lurer du ikke på etter at du har vært på besøk hos han. Der i gården må man være forsiktig hvor man tråkker. Du treffer han på Hortenmessen også.

-BB-

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.091
    Sted
    Skien
    Hvordan går det med Gryphon forsterkeren Evo?
    Er du lydmessig fornøyd?
    Sf Amati Futura har jeg hørt ved mange anledninger i forskjellige rom og etter mine ører så har den spilt best med stor strømsterk forsterker med bøttevis av krefter for å få mest mulig kontroll nedover!
    Det beste jeg har hørt av forsterker på A futura var en stor Plinius.
    Gryphon har jeg aldri hørt på Amati men vil tro den har god kontroll nedover ?

Mvh: Espen L

Evo III

Hertugen av Langhus.
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    62
    Hvordan går det med Gryphon forsterkeren Evo?
    Er du lydmessig fornøyd?
    Sf Amati Futura har jeg hørt ved mange anledninger i forskjellige rom og etter mine ører så har den spilt best med stor strømsterk forsterker med bøttevis av krefter for å få mest mulig kontroll nedover!
    Det beste jeg har hørt av forsterker på A futura var en stor Plinius.
    Gryphon har jeg aldri hørt på Amati men vil tro den har god kontroll nedover ?

Hei Espen😁
    Jeg er fornøyd med Gryphon fikk satt i RIAA kortet i den. Den har stål kontroll på Amatiene ingen tvil om det. Bassen slår dypt og hardt noe som Mc 601 ikke gjorde🤔 men savner fortsatt de digre blokkene til Mc😢det ser jo bøst ut😁.

O

musicus

Musikk freak
    Ble medlem
    02.07.2015
    Antall liker
    4.522
    Sted
    Gbg
    Torget vurderinger
    4
    Hei Espen😁
    Jeg er fornøyd med Gryphon fikk satt i RIAA kortet i den. Den har stål kontroll på Amatiene ingen tvil om det. Bassen slår dypt og hardt noe som Mc 601 ikke gjorde🤔 men savner fortsatt de digre blokkene til Mc😢det ser jo bøst ut😁.

O
    En liten digresjon, Var på en JM Lab demo i Stocholm for noen år siden med en representant for JM Lab tilstede, det var ett par MC blokker som ble brukt (Ikke de störste, noe middels) alle hørte at det der ikke var optimalt, ampene klarte seg ikke. Og kommentaren fra Franskmannen var klar under pausen, han hadde blitt lovet/önsket seg noen Accuphase blokker på denne demoen...og grein på nesa over resultatet på høflig franskt vis. MC er pent å se på og sikkert fine å höre i visse koselige sammenheng også, men leverer ikke alltid til topp! :cool:

mvh

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    5.091
    Sted
    Skien
    Hei Espen😁

O
    Godt du er fornøyd! liker du signaturen og for bytte syken så kan jeg si at jeg har hørt den nye i direkte test A/B (Diablo 300) og der blir det et godt løft!!
    At Mc ser bøst ut ja det gjør det men mangler "eleganse" etter min smak. At det er stort ja det er det uten tvil :)
    Lenge siden jeg har lyttet og testet Mc så hvordan det nyere spiller har jeg ingen grunnlag for å si.
    Men for en del år siden hjemme hos SAL så løftet vi inn noen virkelig gigant blokker fra Mc og testet direkte mot Krell Evolution one.
    Det var en gedigen nedtur! Følte vi rakk og ta en kaffe kopp før elementet kom ut igjen i forhold til Krell! Var slapt og kjedelig med en "bolle bass"(ja du for ha meg unnskyldt) men som sagt dette er en del år siden. Husker vi bar ble så overrasket over at en så stor forsterker i størrelse som 2 mann virkelig sleit med å bære inn ikke var "strammere" og hadde mer kontroll. men som sagt lenge siden dette så sikkert blitt "kjappere" og har mer kontroll det nyere vil jeg tro.

Evo III

Hertugen av Langhus.
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    20.502
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    62
    Godt du er fornøyd! liker du signaturen og for bytte syken så kan jeg si at jeg har hørt den nye i direkte test A/B (Diablo 300) og der blir det et godt løft!!
    At Mc ser bøst ut ja det gjør det men mangler "eleganse" etter min smak. At det er stort ja det er det uten tvil :)
    Lenge siden jeg har lyttet og testet Mc så hvordan det nyere spiller har jeg ingen grunnlag for å si.
    Men for en del år siden hjemme hos SAL så løftet vi inn noen virkelig gigant blokker fra Mc og testet direkte mot Krell Evolution one.
    Det var en gedigen nedtur! Følte vi rakk og ta en kaffe kopp før elementet kom ut igjen i forhold til Krell! Var slapt og kjedelig med en "bolle bass"(ja du for ha meg unnskyldt) men som sagt dette er en del år siden. Husker vi bar ble så overrasket over at en så stor forsterker i størrelse som 2 mann virkelig sleit med å bære inn ikke var "strammere" og hadde mer kontroll. men som sagt lenge siden dette så sikkert blitt "kjappere" og har mer kontroll det nyere vil jeg tro.

Godt løft i pris også😉.
    Ha en flott helg,Espen👍

O

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn