Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Vi tar en sigg vi da evo.. ;). Har trua på deg.. 2020 bør gi rom for bøse oppgraderinger.. Eller lengre båt-turer.. :)
    Sattser på en A45 til og en C-3850 i 2020 :)

    O
    Høres ut som en bra plan, selv om du sikkert ikke trenger det:)
    Like lite som du trengte nye høyttalere tenker jeg ;)

    O
    Hehe. Så sant så sant:)
    Men håper på at det holder får året nå:)

    Foruten en streamer da:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke fulgt med her i jula,forstår det slik at nå er det nåkk sa Per Kåkk.
    Skjønner nå at det i stedet skal skiftes nick like ofte som alt annet ,underbukser inkl.;)
    Hvorfor ikke heller ABU ? -enkelt og greit lissom. Eller Napp og Nytt i stedet for lookingglass?;)
    RecordAmbassadeur5000.jpg


    Bare tuller, for jeg vet du tåler det.
    Riktig godt nytt år Ove.:)
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har ikke fulgt med her i jula,forstår det slik at nå er det nåkk sa Per Kåkk.
    Skjønner nå at det i stedet skal skiftes nick like ofte som alt annet ,underbukser inkl.;)
    Hvorfor ikke heller ABU ? -enkelt og greit lissom. Eller Napp og Nytt i stedet for lookingglass?;)
    Vis vedlegget 523890

    Bare tuller, for jeg vet du tåler det.
    Riktig godt nytt år Ove.:)
    Godt nytt år,Rune :)
    Alt må byttes litt på ellers blir det mugg ;)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    EBF842C3-3590-4603-8343-87AF00B5E84B.jpg

    Ser litt kaos ut,men alle er delt inn etter lengde(strømkablene altså) ingen XLR krysser i uorden men henger fritt :). Alle strømkabler er kjøpt av Eirik84 her på HFS,gode kabler til pølsepris :)
    Føles godt ;)

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du er herved ledet ut i dem ;)

    Morro at du er så happy med oppsettet og skråsikker på at ting skal stå ;)

    Er vel nesten der selv.. men høytalere, sub og streamer er kansje det som vil skje noe med først her.. time Will show ;)

    Eller streamer blir det endring på samt DAC tenker jeg.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du er herved ledet ut i dem ;)

    Morro at du er så happy med oppsettet og skråsikker på at ting skal stå ;)

    Er vel nesten der selv.. men høytalere, sub og streamer er kansje det som vil skje noe med først her.. time Will show ;)

    Eller streamer blir det endring på samt DAC tenker jeg.
    Så med andre ord, ca. alt blir nytt i 2019:rolleyes:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. ikke platespiller, minidisk, kabler. Forsterker å preamp er jo kjøpt i 2018 så de teller ikke ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Du er herved ledet ut i dem ;)

    Morro at du er så happy med oppsettet og skråsikker på at ting skal stå ;)

    Er vel nesten der selv.. men høytalere, sub og streamer er kansje det som vil skje noe med først her.. time Will show ;)

    Eller streamer blir det endring på samt DAC tenker jeg.
    Det er ikke mye jeg trenger og bytte nå nei,hadde tenkt en A-45 til men kan fint vente med det. Dac og CDdrev holder vel mål en stund det. Platespiller og Riaa duger også en lang stund,høyttalerene er det ikke noe jeg gjør noe med uansett :).
    Så da er det sånn det blir i år da ;)

    O
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.121
    Antall liker
    5.068
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Vi tar en sigg vi da evo.. ;). Har trua på deg.. 2020 bør gi rom for bøse oppgraderinger.. Eller lengre båt-turer.. :)
    Sattser på en A45 til og en C-3850 i 2020 :)

    O
    C-3850 har litt snevrere bruksområde enn C-2450 etter det jeg kan se. C-3850 har ikke tonekontroller og mangler vel også muligheten for innstikkort til DAC og platespiller. Mer puristisk. Betyr jo intet hvis man har separat DAC og RIAA.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Med de økonomiske utsiktene fremover, er jeg redd alt blir veldig dyrt i 2020. Egentlig burde du kjøpe C-3850 den dag i dag - med tilbakevirkende kraft. Dvs. at du kjøper som om det var i 2018, og du kommer utenom alle løfter for 2019. Det gjelder å vær litt smart. :cool:
    Jeg har jo fryktelig lyst til å høre hvordan Ove synes det bli med C-3850 og 2XA45. (Lover å ikke sladre.)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ove, du har vel nå skjønt at jeg er din eneste sanne venn i denne ubarmhjertige verden, en verden der medmenneskelighet forsvinner kjappere enn brikkene i et parti under VM i lynsjakk?! (motoren er en ok reservevenn, men ikke noe mer!:mad:).
    Mens andre prøver å lokke deg inn i hifidophælvetesfordervelse, så forsøker jeg - den ene svalen i vinterstid - å redde deg fra å gå til grunne!
    :-*

    (Tar gjerne halve vinylsamlinga di som takk:D).
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Ove, du har vel nå skjønt at jeg er din eneste sanne venn i denne ubarmhjertige verden, en verden der medmenneskelighet forsvinner kjappere enn brikkene i et parti under VM i lynsjakk?! (motoren er en ok reservevenn, men ikke noe mer!:mad:).
    Mens andre prøver å lokke deg inn i hifidophælvetesfordervelse, så forsøker jeg - den ene svalen i vinterstid - å redde deg fra å gå til grunne!
    :-*

    (Tar gjerne halve vinylsamlinga di som takk:D).
    Så så Gunner :mad: ;)

    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ove, du har vel nå skjønt at jeg er din eneste sanne venn i denne ubarmhjertige verden, en verden der medmenneskelighet forsvinner kjappere enn brikkene i et parti under VM i lynsjakk?! (motoren er en ok reservevenn, men ikke noe mer!:mad:).
    Mens andre prøver å lokke deg inn i hifidophælvetesfordervelse, så forsøker jeg - den ene svalen i vinterstid - å redde deg fra å gå til grunne!
    :-*

    (Tar gjerne halve vinylsamlinga di som takk:D).
    Du er jo bare en lurevenn som helst vil slippe og måtte stummpe siggen din Quisling ;). Men pga mitt gode(om enn svake hjerte) skal jeg sette det opp i testamente at du får halve vinyl sammlingen(da spes Barbra Streisand) :)Sånn til info så har jeg sluttet med og fest sigge også;)

    O
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.735
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Fikk du tak i «step down»?

    BTW: trådtittelen bør vel kanskje endres pga nytt nick? ;)

    Ha en fortryllende aften og helg!
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ny trådtittel. Er det mulig for trådstarter å endre tittelen? Mener det var en her for en tid tilbake som ønsket det pga skrivefeil, men ikke fikk det til. Pdas har jo Ove god kontakt med moderator, så det lar seg sikkert gjøre. Men jeg tipper han før eller senere går tilbake til det gode gamle Evo….Da får vi liksom godgutten tilbake. :cool:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fikk du tak i «step down»?

    BTW: trådtittelen bør vel kanskje endres pga nytt nick? ;)

    Ha en fortryllende aften og helg!
    Lasse tar den med på Lørdag ;)
    Ha en flott helg du også,TT :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    I kveld har det gått kun i CD plater,har ikke skrevet så mye om CEC settet egentlig. Har ikke så mye og sammenligne det med heller,det må bli Tidal da. Tester jeg med PF på CD og Tidal er CD i en annen liga,har en innspilling av The Wall på CD som er helt utrolig bra og da blekner Tidal til de grader. Hele lydbilde bare "breier" seg ut i rommet,detaljene er nesten uhørt mye bedre på CD.
    Bakgrunnen i musikken på det remdrevene CD drevet er uhyre sort,ikke en lyd i fra selve drevet er og høre heller. Det er flere sanger på noen CD plater jeg skvetter av pga at jeg ikke har hørt de før og de skal liksom ikke være der. Det kjøpet angrer jeg ikke på :)

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bytte av trådtittel må gå gjennom høvdingen. Det gikk kjapt for min del (se signatur), men tror ikke at han gidder å bruke tid på "vanlige" tråder, eller er med på hyppige bytter. Antar jeg.

    Jeg blir ofte referert til som "Gunner", så for meg er det uproblematisk. Imidlertid er det "Evo" som gjelder for min del når det gjelder vår alles go'klump, ikke minst siden det er langt lettere å skrive enn feks "Badassadøren VIII" ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Drevet er urovekkende godt ja. Ihvertfall i en tid hvor drev ikke har noe å si.. Til betalbare penger vet jeg ikke om noe bedre. Hadde en kompis med et par dyre integrere cd-spillere. Som drev låt det ikke mye bra. Det er en grunn til at cd-drev har fortrinn kontra cd spillere med alt innebygget. Uansett, artig å se at oppdattelsen er samfallende rundt våre to drev. Og dac du har er nok heller ingen sinke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn