Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Stresser ikke, tar det etter helga... Har jeg ventet 2mnd kan jeg vente noen dager til... Dessuten skal jeg høre på platespellern. Men klart jeg og Victoria kan jo ta noen øl og høre på anlegget ditt uforstyrret mens du er på sjøen...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Stresser ikke, tar det etter helga... Har jeg ventet 2mnd kan jeg vente noen dager til... Dessuten skal jeg høre på platespellern. Men klart jeg og Victoria kan jo ta noen øl og høre på anlegget ditt uforstyrret mens du er på sjøen...
    Det kan dere 😉

    O
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ja du er ikke helt borte du heller😁

    O

    tull + tøys.
    jeg har hatt de samme høyttalerne i 8 år, byttet hovedamp tre ganger på de samme årene, platespiller tre ganger.
    er jo en satt 90-åring ifht til dere gutta.
    men jeg joiner klubben for å gi dere litt støtte!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    tull + tøys.
    jeg har hatt de samme høyttalerne i 8 år, byttet hovedamp tre ganger på de samme årene, platespiller tre ganger.
    er jo en satt 90-åring ifht til dere gutta.
    men jeg joiner klubben for å gi dere litt støtte!
    Næmmen det var jo über snilt av deg😂

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Måtte gjøre om litt pga at jeg fikk en rar bass på høyre siden med sofa så nær opp til høyttaleren. Nå er den ulyden borte og jeg kan igjen nyte musikken til fulle😁

    O
    6039E1A2-4C3E-486B-A921-1CA622CB1BF8.jpeg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er det en klar vinner av Xerxes og Acoustic solid?
    Svaret er nok nei. Xerxes har noe bredere lydbilde jeg tester med Eagles Hell freezes over. Acoustic Solid og Ortofon/SME er helt oppe og snuser på Xerxes sitt lydbilde. Begge har spilt på Roksan RIAA men jeg liker Xerxes best C2300 sin rør RIAA litt for nøytralt med Roksan sin RIAA. Cadenza Black spiller på Roksan RIAA med litt varmere lyd og jeg liker den komboen bedre. På de platene jeg har med virkelig god lyd så foretrekker jeg Xerxes da den graver frem mere detaljer enn Acoustic solid. Så hvem av de blir? Enn så lenge begge 2😊. Mest valuta for pengene er nok Acoustic/SME/Ortofon da Xerxes koster 2 gangen av Acoustic.

    O
    5C4949E6-2E5A-49BE-9469-F060CD866F3E.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Uten at jeg har hørt det sjøl, kan jeg forestille meg det du sier om at Roksan graver djupere i materialet.
    Det låter nok ikke dårlig med noen spiller på dette nivået. Og de store forskjellene finner du nok i større grad på billigere saker.
    Fine spillere begge to, og når det går an å beholde begge er det 0 problem. :) 👍
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mitt hjerte brister når jeg hører hvordan du rives i biter av slike problemstillinger, Evo. Du får stå stormen ut, staute mann!

    Grattis med Xerxes. Sinnssykt flott anlegg som pryder rommet nå.

    Ellers er det alltid fascinerende å oppleve/hører/se på hvor mye som må legges ut for ørsmå forbedringer, om noen, og antagelig mest annerledes. Men Hey, dette er en hobby, ikke sant?! Kunne vært verre 😬(egentlig ikke!).
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Mitt hjerte brister når jeg hører hvordan du rives i biter av slike problemstillinger, Evo. Du får stå stormen ut, staute mann!

    Grattis med Xerxes. Sinnssykt flott anlegg som pryder rommet nå.

    Ellers er det alltid fascinerende å oppleve/hører/se på hvor mye som må legges ut for ørsmå forbedringer, om noen, og antagelig mest annerledes. Men Hey, dette er en hobby, ikke sant?! Kunne vært verre 😬(egentlig ikke!).
    Setter pris på sympatien,gunner dette er tunge stunder🥺🤣. Aner jeg at du begynner å bli en gammel grinebiter?. Jeg kvier meg for å selge Acoustic og SME armen da jeg liker den komboen veldig godt. Men en av de må selges på et
    tidspunk da det ikke er noen grunn til å ha begge. Jeg har jo tiden på meg til bestemme meg så jeg stresser ikke med det,nå er det meldt super fint vær fremover så da blir det nok mye båt i fokus🌞. Har kjøpt ny varmtvanns bereder og 12 nye instrumenter til den så jeg har noe og fikkle med der også ny stereo skal også inn i båten😊.



    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hæh, grinerbiter? Nei, nå aaaaaner jeg ikke hvor du får det fra. Jeg viste sympati, brukte et positivladet adjektiv og skrøt av anlegget ditt, ffs! 😚

    Det øvrige var bare generelle betraktninger på den audiofiles stadige jag etter ørsmå forbedringer, ofte bare annerledes, meg inkludert. Selv kunne jeg fint ha stoppet opp med Opera LP1, Michel Technoarm og feks en Delos. Men nei da, fjongt skal det være!:rolleyes:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ja det er jo det minste man må ha i et møblert hjem😂

    O
    Da er det bare å pøse på med minst 2 armer til pr platespiller, 4 pick-uper (+ noen i reserve) og Allnic 1500/EAR 324/Thrax/Luxmann RIAAer, meter på meter med svinedyre tonearm kabler, samt en 6-8 step-ups ;) jeg setter øl på kjøla nå og venter i spenning :eek:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Takk og lov så er det bare plass til 1 pr spiller😅😁

    O
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Never change a winning horse. Lurer på hvor lenge du greier å holde deg før byttesyken melder seg. Hadde en følelse av at du ville foretrekke Xerxes-kombien. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Press nå ikke gassen så langt i bånn på jollen din at du igjen begynner å tenke på å selge platesamlingen :cool:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.381
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Press nå ikke gassen så langt i bånn på jollen din at du igjen begynner å tenke på å selge platesamlingen :cool:
    Skal prøve,kanskje 2 bensin v8ere hadde vært tingen i jolla :unsure:får jo 2 nye 8,2 litere for prisen av mine brukte Yanmar diesler:p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn