Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.404
    Antall liker
    17.098
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Min erfaring også. Har vært hos han et par ganger.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Har alltid lurt på hvorfra han får alle de sakene han selger. Men greit å høre at han er en hyggelig fyr.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.413
    Antall liker
    12.492
    Sted
    Sørlandet
    Har alltid lurt på hvorfra han får alle de sakene han selger. Men greit å høre at han er en hyggelig fyr.
    Det lurer du ikke på etter at du har vært på besøk hos han. Der i gården må man være forsiktig hvor man tråkker. Du treffer han på Hortenmessen også.

    -BB-
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Hvordan går det med Gryphon forsterkeren Evo?
    Er du lydmessig fornøyd?
    Sf Amati Futura har jeg hørt ved mange anledninger i forskjellige rom og etter mine ører så har den spilt best med stor strømsterk forsterker med bøttevis av krefter for å få mest mulig kontroll nedover!
    Det beste jeg har hørt av forsterker på A futura var en stor Plinius.
    Gryphon har jeg aldri hørt på Amati men vil tro den har god kontroll nedover ?

    Mvh: Espen L
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hvordan går det med Gryphon forsterkeren Evo?
    Er du lydmessig fornøyd?
    Sf Amati Futura har jeg hørt ved mange anledninger i forskjellige rom og etter mine ører så har den spilt best med stor strømsterk forsterker med bøttevis av krefter for å få mest mulig kontroll nedover!
    Det beste jeg har hørt av forsterker på A futura var en stor Plinius.
    Gryphon har jeg aldri hørt på Amati men vil tro den har god kontroll nedover ?

    Mvh: Espen L
    Hei Espen😁
    Jeg er fornøyd med Gryphon fikk satt i RIAA kortet i den. Den har stål kontroll på Amatiene ingen tvil om det. Bassen slår dypt og hardt noe som Mc 601 ikke gjorde🤔 men savner fortsatt de digre blokkene til Mc😢det ser jo bøst ut😁.

    O
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hei Espen😁
    Jeg er fornøyd med Gryphon fikk satt i RIAA kortet i den. Den har stål kontroll på Amatiene ingen tvil om det. Bassen slår dypt og hardt noe som Mc 601 ikke gjorde🤔 men savner fortsatt de digre blokkene til Mc😢det ser jo bøst ut😁.

    O
    En liten digresjon, Var på en JM Lab demo i Stocholm for noen år siden med en representant for JM Lab tilstede, det var ett par MC blokker som ble brukt (Ikke de störste, noe middels) alle hørte at det der ikke var optimalt, ampene klarte seg ikke. Og kommentaren fra Franskmannen var klar under pausen, han hadde blitt lovet/önsket seg noen Accuphase blokker på denne demoen...og grein på nesa over resultatet på høflig franskt vis. MC er pent å se på og sikkert fine å höre i visse koselige sammenheng også, men leverer ikke alltid til topp! :cool:

    mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien
    Hei Espen😁
    Jeg er fornøyd med Gryphon fikk satt i RIAA kortet i den. Den har stål kontroll på Amatiene ingen tvil om det. Bassen slår dypt og hardt noe som Mc 601 ikke gjorde🤔 men savner fortsatt de digre blokkene til Mc😢det ser jo bøst ut😁.

    O
    Godt du er fornøyd! liker du signaturen og for bytte syken så kan jeg si at jeg har hørt den nye i direkte test A/B (Diablo 300) og der blir det et godt løft!!
    At Mc ser bøst ut ja det gjør det men mangler "eleganse" etter min smak. At det er stort ja det er det uten tvil :)
    Lenge siden jeg har lyttet og testet Mc så hvordan det nyere spiller har jeg ingen grunnlag for å si.
    Men for en del år siden hjemme hos SAL så løftet vi inn noen virkelig gigant blokker fra Mc og testet direkte mot Krell Evolution one.
    Det var en gedigen nedtur! Følte vi rakk og ta en kaffe kopp før elementet kom ut igjen i forhold til Krell! Var slapt og kjedelig med en "bolle bass"(ja du for ha meg unnskyldt) men som sagt dette er en del år siden. Husker vi bar ble så overrasket over at en så stor forsterker i størrelse som 2 mann virkelig sleit med å bære inn ikke var "strammere" og hadde mer kontroll. men som sagt lenge siden dette så sikkert blitt "kjappere" og har mer kontroll det nyere vil jeg tro.


    Mvh: Espen L
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Godt du er fornøyd! liker du signaturen og for bytte syken så kan jeg si at jeg har hørt den nye i direkte test A/B (Diablo 300) og der blir det et godt løft!!
    At Mc ser bøst ut ja det gjør det men mangler "eleganse" etter min smak. At det er stort ja det er det uten tvil :)
    Lenge siden jeg har lyttet og testet Mc så hvordan det nyere spiller har jeg ingen grunnlag for å si.
    Men for en del år siden hjemme hos SAL så løftet vi inn noen virkelig gigant blokker fra Mc og testet direkte mot Krell Evolution one.
    Det var en gedigen nedtur! Følte vi rakk og ta en kaffe kopp før elementet kom ut igjen i forhold til Krell! Var slapt og kjedelig med en "bolle bass"(ja du for ha meg unnskyldt) men som sagt dette er en del år siden. Husker vi bar ble så overrasket over at en så stor forsterker i størrelse som 2 mann virkelig sleit med å bære inn ikke var "strammere" og hadde mer kontroll. men som sagt lenge siden dette så sikkert blitt "kjappere" og har mer kontroll det nyere vil jeg tro.


    Mvh: Espen L
    Godt løft i pris også😉.
    Ha en flott helg,Espen👍

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Sant nok E 😁
    Får høre med Geir Tømmervik om en kosepris på en😅

    O
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ikke hør på dem Ove! Disse røverne vil deg ikke vel!

    Mc er som ei tannløs hore! Ikke mye å se på, glorete makeup, men vet hva hun gjør og føles godt når hun går ned på deg. Gryphon er som en shemale, litt for kantete til å overbevise helt og brutal når hun får kontroll over deg og viser deg hva hun virkelig er.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Mye av d på yt nå, virker faktisk som gutten ikke har hørt låten før
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja de vet hva de gjør. Tusenvis av disse kanalene og de er populære. De har tydelig funnet en nisje, men bedre enn at de selger stoff eller skyter hverandre.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Du er vel ikke Country, men skulle likt å hørt denne høyt hos deg
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    Køntri er vel så mangt,Cowboy Laila ,Eagles osv.
    Det er ingen skam i å like en sang eller 40 i en sjanger en vanligvis ikke identifiserer seg med :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.413
    Antall liker
    12.492
    Sted
    Sørlandet
    Det Albin fremførte på programmet "så mykcet bättre" som dere ser i videoen over her er ganske så kult syntes jeg. Bare slått av Linnea Henrikson versjon av "den store dagen"


    -BB-
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    For 20 år siden var det utenkelig at jeg noengang ville kjøpe en køntri plate. Men jeg har myknet opp med årene. Og nå har jeg opptil flere i hylla. Sjangeren er som alle andre full av dritt, men med en del gull innimellom. Eagles og Cash er vel å anse som gateway drug for mange 😜
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn