TIDAL Connect - solid forbedring av TIDAL sitt brukergrensesnitt

Tidal_Connect.jpg


Musikkstrømmetjenesten TIDAL har lansert et oppdatert brukergrensesnitt. Connect er et kjent begrep fra en annen strømmegigant, og det er mer enn navnet som har store likhetstrekk.

Høsten 2013 lanserte Spotify begrepet Spotify Connect, og det innebar en kraftig forbedring av Spotify sitt brukergrensesnitt og fleksibilitet. Vi testet det som var verdens første produkt som støtte Spotify Connect, Argon iNet2+ på årets første dag i 2014.

Hovedgrepet i konseptet Spotify Connect er at du benytter Spotify sin egen app på datamaskin eller mobil til å finne- og styre musikken, og så velger du du enhet du skal strømme til i appen. Når dette er utført foregår selve strømmingen direkte til den aktuelle enheten, og går ikke via mobil/pc. Fordelen med dette er åpenbar, både for lyd og fleksibilitet. Du trenger blant annet ikke å avbryte strømmingen for å ta deg av en telefonsamtale, og strømmingen belaster heller ikke mobilens batteri.

TIDAL

TIDAL har til nå ikke prioritert å lage en tilsvarende løsning. De har levd greit med en løsning der de strømmenehetene som har hatt støtte for TIDAL har integrert TIDAL i sin egen App. Dette er i og for seg en grei løsning som stort sett fungerer godt, men den har likevel noen begrensninger. Blant annet er det variabelt hvor god fleksibiliteten er for sortering av «platesamlingen» i de ulike appene rundt omkring. Og skal du bygge stasjon du vil strømme til blir det langt mer tungvint. Unntaket har vært Sonos, der du både har betjening av TIDAL i Sonos-appen, men også mulighet for å velge en Sonos-høyttaler i TIDAL-appen.

TIDAL Connect

I går den 20. oktober kunngjorde TIDAL at de lanserer TIDAL Connect....

Les hele nyhetsartikkelen om Sonos Connect hos Audiophile.no

Tidal_Connect-9.jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
980
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 1
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn