Tidal Connect, "supported devices 2021"

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg synes Tidal Connect er veldig interessant. Implementeringen av Tidal i appene til de streamerne jeg har hatt i mitt eie de siste årene fra SimAudio og Auralic er temmelig begrenset ift Tidals egen app. TC er vel dermed det beste alternativet for streaming av CD-kvalitet i 2021, i alle fall om man ikke har/ønsker Roon (?) Streaming på mobil over Airplay/Bluetooth vil vel alltid være dårligere skulle jeg tro.

Jeg leser meg til at følgende "brands" har/får Tidal Connect ila 2021, i alle fall på noen av produktene;

Bluesound
Dali
Nad
Monitor Audio
Kef
Naim
Primare
Cambridge
Ifi
Lyngdorf

Kan noen bekrefte flere som jobber med implementering av dette i sine produkter?
Jeg har lest at Marantz ikke skal implementere dette, noe jeg finner rart ettersom Heos-appen ikke er helt fantastisk den heller.

Skulle jeg kjøpt ny streamer i dag ville nok implementering av Tidal Connect veiet tungt mht valg av produkt.
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Irriterer meg noe grusomt at jeg ikke finner min Pioneer N-70 AE i Tidal-appen for Connect. Finner N-70 for Chromecast built-in, men det oppleves ustabilt. N-70 AE har innebygget Tidal-app i spilleren, men da må den brukes via Pioneer sin egen Remote-app som har ett horribelt bruker og grensesnitt.
Håper inderlig at Pioneer og Tidal klarer å åpne for dette-noen som vet?
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.416
Antall liker
1.960
Torget vurderinger
8
Ufattelig at Marantz ikke satser på dette! Heos appen er jo veldig populær men ubrukelig
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Irriterer meg noe grusomt at jeg ikke finner min Pioneer N-70 AE i Tidal-appen for Connect. Finner N-70 for Chromecast built-in, men det oppleves ustabilt. N-70 AE har innebygget Tidal-app i spilleren, men da må den brukes via Pioneer sin egen Remote-app som har ett horribelt bruker og grensesnitt.
Håper inderlig at Pioneer og Tidal klarer å åpne for dette-noen som vet?
Det du beskriver er tilfelle for svært mange produsenter. Hardware er upåklagelig, men brukergrensesnittet er dårlig. Man har altså ikke vært villig til å bruke tilstrekkelig ressurser på gode apper/software. Lumin og Naim sies å være unntak, men til tross for at disse har gode apper velger de begge å implementere TC nå i 2021. Det forteller meg at de har forstått noe vesentlig; nemlig at brukervennligheten er viktigere enn noe annet for veldig mange. Det sås tvil om det i det hele tatt er forskjell på lydkvalitet i streamere. Den opplevde forskjellen på app/software er langt mer åpenbar. Synes det er helt merkelig å lese at Marantz ikke skal ha TC. Om det er rett da...
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Ufattelig at Marantz ikke satser på dette! Heos appen er jo veldig populær men ubrukelig
Enig, og veldig synd. Jeg synes den nye n30 er meget interessant da den også har Cd-spiller. Men Tidal Connect blir et viktig kriterie for meg neste gang jeg skal anskaffe streamer. Er lei av halvdårlige kompromisser når det kommer til oversikt og styring av musikken. Med Tidal Connect kan jeg legge fra meg nevrosen som nesten har anskaffet meg Roon, selv om jeg sjeldent spiller av musikk lagret på disc. De fleste streamere er gode nok, det er vel dacen som teller mest, lydmessig. Men uten skikkelig brukergrensesnitt er det sjanseløst uansett.
 

raw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2015
Innlegg
438
Antall liker
630
Sted
Kristiansand
Hei. Kanskje off topic, men prøver likevel. Kjører Tidal via desktop app på pc med usb til dac. Da får jeg og full MQA unfolding. Lar dette seg og gjøre fra en iPad Air (iOS) med adapter usb a-c, eller er Tidal Masters begrenset til MacOS/Windows? Spør fordi jeg ikke har lyst til å kjøpe en usb a-c overgang jeg ikke trenger. Mvh Jarl
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Hei. Kanskje off topic, men prøver likevel. Kjører Tidal via desktop app på pc med usb til dac. Da får jeg og full MQA unfolding. Lar dette seg og gjøre fra en iPad Air (iOS) med adapter usb a-c, eller er Tidal Masters begrenset til MacOS/Windows? Spør fordi jeg ikke har lyst til å kjøpe en usb a-c overgang jeg ikke trenger. Mvh Jarl
Indikerer Master avspilling på min ipad pro, men har ikke prøvd med usb til dac. For å se hva den motar.

6D396F13-1FDC-45DF-A60D-04A7D4D2B729.png
 
  • Liker
Reaksjoner: raw

raw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2015
Innlegg
438
Antall liker
630
Sted
Kristiansand
Indikerer Master avspilling på min ipad pro, men har ikke prøvd med usb til dac. For å se hva den motar.

Vis vedlegget 714163
Sitter og veksler mellom Qobuz og Tidal - må si jeg er gledelig overrasket over førstnevnte, just sayin'... Prøvde å spille av fra Tidal med en usb overgang fra min iPad Air, men selv om Master logoen vises, får jeg ikke opp mqa i displayet på min dac. Derimot forsvant pcm og ble erstattet med ofs... Noen som vet hva det står for? Men ikke noe å si på lyden sånn sett. Virker som om Tidal Masters kun lar seg avspille via pc og lokal nedlasting av 32/64 bits programvare. Mvh Jarl
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.197
Antall liker
2.442
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Volumio sier de vil få Tidal Connect integrert, så da er det vel nokså mange enheter som kan få Tidal Connect via den appen.
 
Topp Bunn