Tidal HiFi vs. Master utfordringer

dedekam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.07.2006
Innlegg
155
Antall liker
18
Hei

Når jeg streamer fra tidal, fra både min iPhone X og iPad Pro, så hopper Master filer rett over til Hifi..jeg streamer til en Lyngdorf TDAI-1120

Noen som har opplevd dette selv, eller kan si noe om grunnen? Skal ikke påstå at det er et stort irritasjonsmoment men litt snodig er det dog allikevel

Mvh
Thomas
 

Dokken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
245
Antall liker
94
Sted
Leknes
Hei

Når jeg streamer fra tidal, fra både min iPhone X og iPad Pro, så hopper Master filer rett over til Hifi..jeg streamer til en Lyngdorf TDAI-1120

Noen som har opplevd dette selv, eller kan si noe om grunnen? Skal ikke påstå at det er et stort irritasjonsmoment men litt snodig er det dog allikevel

Mvh
Thomas
Hvilken protokoll brukes? Bluetooth? Eller TIDAL Connect? Støttes formatet?
 

dedekam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.07.2006
Innlegg
155
Antall liker
18
Hvilken protokoll brukes? Bluetooth? Eller TIDAL Connect? Støttes formatet?
Dette er via Lyngdorf sin innebygde Chromecast..den har ikke Tidal Connect (enda..) usikker på om jeg kan streame til forsterkeren på andre måter..
 

Dokken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
245
Antall liker
94
Sted
Leknes
Dette er via Lyngdorf sin innebygde Chromecast..den har ikke Tidal Connect (enda..) usikker på om jeg kan streame til forsterkeren på andre måter..
Er det via Airplay2, sorry at jeg spør dumt. Isåfall er den vel låst til 16/48
 

Dokken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
245
Antall liker
94
Sted
Leknes
- TIDAL's apps only supply CD-res versions of its masters tracks via Google Cast.
 

Dokken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
245
Antall liker
94
Sted
Leknes
Regner med den siste besvarer spørsmålet, fant det på avsforums.com
 

dedekam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.07.2006
Innlegg
155
Antall liker
18
- TIDAL's apps only supply CD-res versions of its masters tracks via Google Cast.
Ok skjønner..så da er det forsterkeren som er problemet evnt..? Den er lagt opp for spotify men når tidal connect kommer så endrer det seg kanskje..
 

Dokken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
245
Antall liker
94
Sted
Leknes
Ok skjønner..så da er det forsterkeren som er problemet evnt..? Den er lagt opp for spotify men når tidal connect kommer så endrer det seg kanskje..
Det regner jeg med ja. Er vel TIDAL via chromecast som er begrensningen. Du kan kanskje omgå det med Mconnect appen, den kan vel streame MQA til chromecast hvis jeg ikke tar helt feil. Ikke 100% sikker. Men Mconnect skal støtte både MQA og chromecast, om den støtter MQA til chromecast vet jeg ikke.
 

Dokken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
245
Antall liker
94
Sted
Leknes
Mconnect streamer i allefall highres til min PSAudio bridge
 

dedekam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.07.2006
Innlegg
155
Antall liker
18
Det funker som en drøm :) kjøpte appen og gliser fra øre til øre. Morro!
 
Topp Bunn