Tidal

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Jeg har Tidal Hi Fi og har fått vite at det lar seg gjøre i innstillinger å sette lydkvaliteten i exlusive mode. Jeg finner ikke denne innstilling under streaming bortsett fra de fire vanlige innstillingene. Noen som har peiling?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.142
Antall liker
10.631
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sikkert svar i vennetråden også
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.264
Antall liker
6.402
Sted
Under stjernene
Jeg har Tidal Hi Fi og har fått vite at det lar seg gjøre i innstillinger å sette lydkvaliteten i exlusive mode. Jeg finner ikke denne innstilling under streaming bortsett fra de fire vanlige innstillingene. Noen som har peiling?
Det er vel Roon som har exlusive mod
Tidak har Master.
 

Beàthoven

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.08.2006
Innlegg
85
Antall liker
6
Torget vurderinger
42
Står beskrevet i linken over. Har du sjekket litt til ville du funnet ut ;)


  1. Click the in the top left corner
  2. Select ‘Settings’ then ‘Streaming’
  3. Change the ‘Sound Output’ to your DAC
  4. Click (More Settings)
  5. Toggle additional settings as they pertain to your setup.

Use Exclusive Mode only has an effect for HiFi and Master playback. This setting grants TIDAL exclusive use of the audio device eliminating interference. With this enabled, TIDAL has exclusive use of your DAC and will automatically change the frequency based on the song selection.


Force Volume allows TIDAL to bypass its settings allowing the user to control the volume from their DAC or connected stereo device.


Passthrough MQA disables software decoding of MQA. When this is selected TIDAL will leave the unfolding up to your connected DAC. This should only be selected if you have an MQA compatible DAC.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
836
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg «nedgraderte» fra HiFi hos Tidal da Apple music åpnet opp sin tjeneste for tapsfri strømming.
Skjønte at det var et tidsspørsmål før Tidal måtte følge etter de andre, prismessig.


Har overlevd fint med Tidal i begrenset lydkvalitet, siden jeg har hatt tilgang til Apple music sin musikk.
Min musikksmak gjør at jeg har funnet alle artister hos begge leverandører, så jeg får se om jeg beholder Tidal videre.
Abonnerer på Apple TV+ og har iCloud til meg og min kone hos Apple, og det dekker vårt behov.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Da er det 99kr for HIFI(lossless) hos Tidal :D. "Komprimert" er en saga blott :). Selv trenger jeg ikke master. Penger spart :).
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.142
Antall liker
10.631
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
wkliePeter LieFirmware Lead of LUMIN Network Music Players
23m

Downgrading from Master to HiFi Quality will result in Tidal converting the MQA album to 16/44.1. If it was originally a 44.1kHz-multiple 24-bit album, the 8 bits are simply truncated resulting in a 16/44.1 MQA CD. If it was originally a 44.1kHz 16-bit MQA CD such as early Madonna albums, it will remain to be the same MQA CD. If it was originally a 48kHz-multiple album, I believe the MQA signaling is destroyed in the conversion to 16/44.1.
From this perspective, the difference between a HiFi non-Plus and HiFi Plus account is that the former will force the downgrade of Master quality to HiFi 16/44.1 quality.
 
Topp Bunn