Til Høvdingen

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
:)Med fare for å bli flyttet rundt som en offiser i hæren,så ber jeg høvdingen pleeeease å slutte med separeringen av forumet.jeg er absolutt ikke av de mest aktive skribenter på HFS,men som leser,noe som jeg mistenker de fleste "brukere" å være,så gjør oppdelingen i alle mulige, og umulige undergrupper forumet tungt-brukelig.
Feks.Å dele ut en egen gruppe for muligens placebo inntrykk er en indirekte forakt for enkeltes personlige inntrykk.Er det ikke hakket bedre om vi selv får gjøre oss opp vår egen mening,og ev gi uttrykk for det i et innlegg,i stedet for at trådstarter blir "forhåndsdømt" i kategorien placebo.la gå at vi selv enkelte ganger innrømmer at vi lar oss lure,men en egen kategori,som man i tillegg kan bli flyttet til,skal være nødvendig for å luke ut enkeltes impulsive,subjektive inntrykk virker ekskluderende!
Ny design er greit nok,men ikke gjør forumet mindre interessant.
PS.Faktisk var det enklere å manøvrere på HFS før.(ikke for det at det er vanskelig nå heller,men likevel...)
Ja-jeg vet at dette er off uansett topic,men jeg mistenker de fleste for å slå opp her først!..'
Mvh Rune ;) :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Hei Rune,

Jeg er enig i at oppdeling har sine ulemper, men det har også sine fordeler hvis en er på utikikk etter en viss type informasjon. Det blir mer oversiktlig som oppslagsverk, men tyngre å bruke. Som jeg har anbefalt mange ganger, så kan en benytte "Vis uleste innlegg siden forrrige besøk", da kommer alle nye tråder opp på en enkelt side.

Det kommer ikke til å bli noen videre oppdeling av kategorier nå, og jeg forstår at enkelte reagerer på "Placebo-hjørnet". Navnet er forøvrig byttet til "Forskjeller og testmetodikk", og det var vel aldri hensikten å vise forakt for noen, verken direkte eller indirekte, men det har blitt så mange diskusjoner som omhandler dette med forskjeller på generelt grunnlag, at det føltes mer naturlig å legge det i en egen avdeling.

Det kan forøvrig tenkes at det gamle forumet var lettere å manøvrere i, og den eneste grunnen til å gå bort fra det var at lagringen var basert på tekstfiler, mens vi nå benytter database som går mye raskere. Jeg har forsøkt å gjøre det nye forumet så likt som mulig i forhold til det gamle, men det vil jo være enkelte forskjeller.

Mvh
Høvdingen
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Jeg synes oppdelingen funker veldig bra.. Ta feks musikk, trenger ikke lage en ny tråd om det samme igjen, bare å se raskt igjennom de sidene. Mindre posting, ja, men mer informativt.


Og det er dingsebomsinteressen som drar meg til sentralen, ikke musikken. Den eneste måten å finne ny god musikk på er å dra på besøk og høre. Anbefalinger basert på forumet er ikke alltid like suksess for min del.


Og den nye avdelingen synes jeg var på sin plass.


mvh

Pk
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jeg er selv moderator på et annet forum, og skjønner behovet for av og til å opprette nye kategorier for diskusjoner. Det skaper alltid en del diskusjon (har selv vært negativ til det opprinnelige navnevalget på det siste tilskuddet), men jeg synes man skal gi endringene en sjanse likevel.

En ting er jeg sikker på: Høvdingen gjør ikke dette fordi han synes det er gøy å endre på forumoppsettet. Det ligger en forbedringstanke bak, og siden slike endringer senere kan reverseres, så bør vi se hvordan det fungerer før vi dømmer alt nytt og uvant nord og ned.
 

skjetlein

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
76
Antall liker
0
Er fullstendig enig og har endel erfaring med GUI. For mange valg gjør det uoversiktelig.

Til moderatorer, høvding eller hvem det måtte være: Å dele opp forumet er som å skyte med hagle, bruk heller hodet :)

Feks tags? Legg inn muligheten for å tagge tråder...

Rune.U skrev:
:)Med fare for å bli flyttet rundt som en offiser i hæren,så ber jeg høvdingen pleeeease å slutte med separeringen av forumet.jeg er absolutt ikke av de mest aktive skribenter på HFS,men som leser,noe som jeg mistenker de fleste "brukere" å være,så gjør oppdelingen i alle mulige, og umulige undergrupper forumet tungt-brukelig.
Feks.Å dele ut en egen gruppe for muligens placebo inntrykk er en indirekte forakt for enkeltes personlige inntrykk.Er det ikke hakket bedre om vi selv får gjøre oss opp vår egen mening,og ev gi uttrykk for det i et innlegg,i stedet for at trådstarter blir "forhåndsdømt" i kategorien placebo.la gå at vi selv enkelte ganger innrømmer at vi lar oss lure,men en egen kategori,som man i tillegg kan bli flyttet til,skal være nødvendig for å luke ut enkeltes impulsive,subjektive inntrykk virker ekskluderende!
Ny design er greit nok,men ikke gjør forumet mindre interessant.
PS.Faktisk var det enklere å manøvrere på HFS før.(ikke for det at det er vanskelig nå heller,men likevel...)
Ja-jeg vet at dette er off uansett topic,men jeg mistenker de fleste for å slå opp her først!..'
Mvh Rune ;) :)
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg har faktisk litt problemer med å forstå at enkelte synes oppdelingen slik den er nå skal være så uoversiktlig og så tungt å bruke. Jeg synes det har blitt riktig så fint her og bra siste bås fikk seg et bedre navn. Fordeler og ulemper med kategorien men forstår godt grunnlaget for den.

Men jeg synes uttaleleser som at musikkdiskusjoner på et HiFi forum er lite interessante er nokså urovekkende i forhold til hva et HiFi anlegg skal gjøre.

Masse ros til Høvdingen som står på for våres gleder :D!
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.737
Torget vurderinger
4
Første oppslagssiden under "Hifi generelt" viste 14, fjorten, flyttede tråder.....latterlig!

Fx. har tråden "Skade kabinett Sonus Faber " blitt flyttet til Mekanohjørnet. Jeg er absolutt interesert i hvordan innlegget og svarene, men jeg beveger meg sjelden i Mekanohjørnet...selvbygg er meg revnende likegyldig. Skade på en vanlig ferdigkjøp høyttaler har da inget med DIY å gjøre?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
Første oppslagssiden under "Hifi generelt" viste 14, fjorten, flyttede tråder.....latterlig!

Fx. har tråden "Skade kabinett Sonus Faber " blitt flyttet til Mekanohjørnet. Jeg er absolutt interesert i hvordan innlegget og svarene, men jeg beveger meg sjelden i Mekanohjørnet...selvbygg er meg revnende likegyldig. Skade på en vanlig ferdigkjøp høyttaler har da inget med DIY å gjøre?
Dette er vel nokså off-topic i forhold til tråden som diskuteres, men for å svare så er det moderatorene som har tatt en liten opprydning, og det er kun tilfeldig. De 14 trådene som er flyttet er plassert i ulike kategorier.

Mvh
Høvdingen
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Jeg var en stund redd man hadde startet flyttebyrå... ;D
 
U

utgatt60135

Gjest
Jeg har foreslått at dere spør dere om det er nødvendig å bruke linken. Kan jo informere til trådstarter over PM. I allefall ha en maks tid. Det ser ikke pent ut nei, og skjer ofte. Så må vi også bli nøyere med å poste riktig.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg kan tildels være enig i at det blir noe vanskeligere med mange valmuligheter, men også på en måte lettere.

Ta vennetråder for hifi merker, der er det nå over 120 (merketråder) :eek:
Jeg ettterlyste egen underavdeling for dette for en god stund siden og møtte en del motstand for det, men jeg forutså at antallet ville stige og vil hevde at det ville vært svært mye vanskeligere for alle å finne sin vennetråd dersom den fortsatt skulle ha ligget under hif-generelt, for ikke å snakke om hvor raskt annet da ville forsvinne ut på side to og tre der.

Jeg kan ha forståelse for argumentet om at en kan gå glipp av noe for en sjøl interessant p.g.a. flere undergrupper, men er det ikke også slik at det kan være en tendens til IKKE å se på side to og tre og fire under de forskjellige grupperingene og da vil man jo kanskje uansett gå glipp av slikt.
Det er nok (tror jeg) slik at totalt sett så har innleggskvantiteten økt og dersom alt skulle vært samlet i færre avdelinger så ville fort ting havnet på side to, da med muligheten for ikke å bli sett/lest i det hele tatt.
Eller kanskje er det bare jeg som har tendenser til kun å sjekke (siste)siden (1)
Jeg like også oppdelingen av musikgenre, lettere å finne frem til det som er av størst interesse.
Tiden gjør at en lettere med en slik oppdeling finner frem til det av størst interesse (må jo anstrenge seg litt da)

Mvh.KW
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
KW skrev:
Hei!
Jeg kan tildels være enig i at det blir noe vanskeligere med mange valmuligheter, men også på en måte lettere.

Ta vennetråder for hifi merker, der er det nå over 120 (merketråder) :eek:
For ikke å snakke om at jeg vurderer å starte tråden Coplands venner under klassisk, komponisten Aron Copland selvsagt.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Jeg bruker vanligvis 'Vis uleste innlegg siden forrige besøk' funksjonen. Den har den styrken at man ikke går glipp av så mye. Den har en svakhet og, det er at den tar med rubb og rake, også OT, slik at det blir veldig mye man ikke er interessert i, og man overser ting lett.

Hvis vi hadde personlige instillinger for denne, slik at en kunne velge hvilke grupper vi ville ha med i listingen ville denne funksjonen være myyye bedre.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jeg har forsvart å ha Off-topic-kategorien på Hifisentralen. Det er et sted som styrer vekk mye Off-topic-diskusjon fra andre kategorier, samtidig som det fyller et åpenbart behov for Off-topic-diskusjoner blant HFS-medlemmene.

Likevel, siden disse diskusjonene er Off-topic for HFS, så synes jeg at diskusjoner fra Off-topic-kategorien burde utelates fra "Vis uleste innlegg siden forrige besøk". De som øsnker å holde seg oppdatert på nye diskusjoner i denne kategorien kan gå til kategorien og sjekke. For dem som kun er her for det Hifisentralen dreier seg om, så er disse diskusjonene støy i oversiktsbildet.

Jeg tror det å fjerne diskusjoner i Off-topic-kategorien fra "Vis uleste innlegg siden forrige besøk" har vært foreslått før. De som er aktive i Off-topic-kategorien vil uansett se nye tråder her når de er inne og poster i den delen av forumet, mens de som mener Off-topic er uinteressant vil slippe å måtte forholde seg til dette, slik det har vært mye klage på.
 
Topp Bunn