Til skrekk og advarsel for gruppekjøp gjennom forum

ronndi

Medlem
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
11
Antall liker
0
En av de involverte var tidligere leder i Topline, ei websjappe som virkelig dreit på draget :)
(er en hilarious tråd om topline på Hw forumet).
Når jeg blar litt i HW forumet kommer det raskt fram at folk ble advart mot MasterIt allerede i desember 06, da det framkom at denne personen (la oss kalle han Ivar) jobba i sjappa.
-Ivar var en superhyggelig fyr men ljuger som faan, hadde aldri en post sendingsnr eller noe referanse til varer som ble "borte" i posten. Butikken gikk sef konk etter en stund. Er vel litt typisk at de som er gode på svindel er hyggelige karer, er vel derfor de klarer det :-( sitat fra HW http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680159&st=20&p=7567716&#entry7567716
Denne Ivar startet i MasterIT som utplasert under åpen soning, sonet en dom for økonomisk utroskap, og når han ble fri ble han ansatt som innkjøpssjef ;D
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
ronndi skrev:
Denne Ivar startet i MasterIT som utplasert under åpen soning, sonet en dom for økonomisk utroskap, og når han ble fri ble han ansatt som innkjøpssjef ;D
Er det ikke det som kalles "et inkluderende arbeidsliv" da? ;D ;D ;D
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Ser ingen tråd om dette på AVForum. Har noen fått for mye pepper i den nevnte tråd kanskje?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Outlawbamse skrev:
Ser ingen tråd om dette på AVForum. Har noen fått for mye pepper i den nevnte tråd kanskje?
hei er en forferdelig lang tråd om denne saken der, gå inn på powerbuy siden der, og der ligger det en tråd om kjøp av flatskjerm til 20000, må nokk lese noen sider før du kommer frem til gosakene :p
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
J.Finvaag skrev:
hei er en forferdelig lang tråd om denne saken der, gå inn på powerbuy siden der, og der ligger det en tråd om kjøp av flatskjerm til 20000, må nokk lese noen sider før du kommer frem til gosakene :p
Fant tråden nå via en annen tråd her på forumet. Trist sak det der.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Outlawbamse skrev:
J.Finvaag skrev:
hei er en forferdelig lang tråd om denne saken der, gå inn på powerbuy siden der, og der ligger det en tråd om kjøp av flatskjerm til 20000, må nokk lese noen sider før du kommer frem til gosakene :p
Fant tråden nå via en annen tråd her på forumet. Trist sak det der.
jo men forhåndsbetaler man over 800k til en kjent svindler i et tvilsomt selskap, kan man vel ikke regne med så mye annet.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.269
Antall liker
2.868
Torget vurderinger
16
Outlawbamse skrev:
J.Finvaag skrev:
hei er en forferdelig lang tråd om denne saken der, gå inn på powerbuy siden der, og der ligger det en tråd om kjøp av flatskjerm til 20000, må nokk lese noen sider før du kommer frem til gosakene :p
Fant tråden nå via en annen tråd her på forumet. Trist sak det der.
Trist men ikke SÅ trist. det finnes værre ting enn å tape 5.000,- Synes denne saken er blåst ganske mye ut av proposjon.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
HC skrev:
Trist men ikke SÅ trist. det finnes værre ting enn å tape 5.000,- Synes denne saken er blåst ganske mye ut av proposjoner.
Tja, alt er relativt. En fyr der har putta 80k inn i den potten og enn så lenge er det vel ingen som har sett snurten til verken penger eller TV. Nå kan det jo virke som saken får en slags lykkelig slutt (kanskje). Jeg mister lite nattesøvn av akkurat slike saker og vet at jeg aldri hadde blitt rammet uansett siden jeg er generelt skeptisk til nettbutikker. Skal jeg kjøpe gadgets vil jeg kjøpe den selv i en vanlig butikk. Hva skal man med en TV i det hele tatt når man har masse deilig musikk liggende klar i spiller'n? :)
 

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
1.868
Antall liker
1
J.Finvaag skrev:
jo men forhåndsbetaler man over 800k til en kjent svindler i et tvilsomt selskap, kan man vel ikke regne med så mye annet.
Kjent?? Hadde du hørt om ham før dette skjedde? Og tvilsomt selskap? Tvert i mot, de hadde i forkant av dette gjennomført to vellykkede Powerbuys med AVForum, er helheid av velrennommerte Masterminds og hadde flere store firmaer på kundelisten sin. Hva er det egentlig du sikter til?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Fush skrev:
J.Finvaag skrev:
jo men forhåndsbetaler man over 800k til en kjent svindler i et tvilsomt selskap, kan man vel ikke regne med så mye annet.
Kjent?? Hadde du hørt om ham før dette skjedde? Og tvilsomt selskap? Tvert i mot, de hadde i forkant av dette gjennomført to vellykkede Powerbuys med AVForum, er helheid av velrennommerte Masterminds og hadde flere store firmaer på kundelisten sin. Hva er det egentlig du sikter til?
det jeg sikter til er at de bla advart på forhånd mot ikke å betale noe som helst før varene er levert, pga tidligere erfaringer emd dette firmaet. Nei jeg har ikke hørt om fyren før, men i denne bransjen er han vist ikke helt ukjent. Noen av de selskapene hadde utestående en del millioner hos dette fimaet ja, og de pengene ser nokk neppe de heller noe til.

flott selskap ja, jeg er imponert :
http://www.hardware.no/nyheter/annet/-_visste_innkjopssjefen_var_svindler/41680
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
Uff, att det skal bli slike saker er jo utrolig.
Men at noen skal kunne svindle i denne skala uten å bli stoppet er jo helt utrolig!
Leste akkurat overlinkede artikkel, og det er jo bare trist dette!
Fy og fy! Att dette er mulig!!!

mvh
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
944
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg har aldri forstått poenget med dette gruppekjøpsopplegget på den siden - Det tar jo så lang tid fra de forhandler seg frem til prisen til kjøpet blir gjennomført at produktet kan kjøpes til samme pris i ymse nettsjapper uten å være med på gruppekjøpet.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Berg skrev:
Noen har lagt ved bobestyrers rapport i denne tråden. For de som måtte være interessert.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=806482&pid=9294794&st=100&#entry9294794
Dette var jo ganske alvorlig. utifra dette dokumentet så kan man jo få inntrykk av at denne svindelen har vert større i omfang enn hittil trodd.
Ingen som driver en bedrift der vi snakker om nesten 10mill i omsettning i året har så dårlige rutiner. Det går jo også frem av dokumentet at denne tappingen av selskapet har foregått en god stund. Siden jeg selv har drevet eget firma så ser jeg det som totalt usansynlig at ikke moderselskapet har hatt snusen i dette.
Dette lukter råttent lang vei.
 
Topp Bunn