Tilbud på https://store.hifiman.com/ ...

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.630
Antall liker
11.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
US, Canada and EU countries er det som står markert, med enkelte unntak, fx UK only står det på en. Jeg har handlet med firma som bare selger til EU land og påpekt at Norge er med i EØS. (EEA på engelsk) Da har de godtatt, og solgt til meg. Kan være verd et forsøk.
 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
335
Antall liker
246
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
Godt forslag 😊 Prøver det om jeg kliner til med nye hodetelefoner 👍
 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
335
Antall liker
246
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
Jeg har lyst til å prøve Arya Stealth. Har aldri hatt Planar så er veldig nysgjerrig på noe annet enn jeg har hatt/har, dvs. dynamisk. Har pt Focal Elear og Sennheiser HD565 Ovation, og Elear er jo iofs ganske bra mens HD565 spiller behagelig, men kanskje litt vel varme el. litt lite oppløst. Og så har jeg alltid savnet skikkelig høyde, bredde og dybde...mao. romfølelse. Så jeg ønsker meg primært mer 3d/rom følelse, høy oppløsning, høy dynamikk og ikke minst magi i vokalområdet 😁 Vet ikke om Arya Stealth vil møte disse behovene, men har lest mye bra om de.
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.500
Antall liker
1.019
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Jeg har lyst til å prøve Arya Stealth. Har aldri hatt Planar så er veldig nysgjerrig på noe annet enn jeg har hatt/har, dvs. dynamisk. Har pt Focal Elear og Sennheiser HD565 Ovation, og Elear er jo iofs ganske bra mens HD565 spiller behagelig, men kanskje litt vel varme el. litt lite oppløst. Og så har jeg alltid savnet skikkelig høyde, bredde og dybde...mao. romfølelse. Så jeg ønsker meg primært mer 3d/rom følelse, høy oppløsning, høy dynamikk og ikke minst magi i vokalområdet 😁 Vet ikke om Arya Stealth vil møte disse behovene, men har lest mye bra om de.
De eggformede har ofte litt lite varme i mellomtonen. HE1000V2 er unntaket. Anbefaler dem.

Men hvis du virkelig vil ha magisk mellomtone kan jeg anbefale HE-500. Jeg elsker dem. Akkurat nå er mitt forrige sett til salgs - Jeg har aldri angret så hardt på at jeg solgte noe sånn at Jeg solgte dem så jeg har kjøpt et annet par i mellomtiden

Det er dessverre ikke lov til å linke til bruktannonser på forumet. Slike linker mister fort sin verdi da de utgår innen 60 dager. Mvh Høvdingen
 
Sist redigert av en moderator:

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
335
Antall liker
246
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
@ardilla Det var interessant info. Takk 👍

Det ville i så fall blitt et feilkjøp hvis mellomtonen oppleves "for" kjølig på Arya Stealth. Er temmelig sensitiv ovenfor det. HE1000V2 blir nok litt overkill mtp bruksområdet jeg hadde tenkte meg, men HE-500 virker lovende.

Hva tror du om forsterkning til HE-500 (om jeg skulle prøve den ruten)?
Har tittet litt på følgende:
- HIFIMan EF600
- Topping E70 Velvet + L70
- Topping A90 Discrete + egnet AKM basert dac
- FIIO Q15

En ting til, mens jeg har deg på tråden 😉
Hva tenker du om HE-500 vs HE6se V2 (hvis du har hørt de)?

Edit: Tro nok jeg gir blaffen i HE6se V2...mulig jeg tar feil, men leste akkurat at de nærmest trenger en power amp for å drives tilstrekkelig (83.5dB sensitivitet), og det utlegget er jeg ikke så interessert i.
 
Sist redigert:

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.500
Antall liker
1.019
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
@ardilla Det var interessant info. Takk 👍

Det ville i så fall blitt et feilkjøp hvis mellomtonen oppleves "for" kjølig på Arya Stealth. Er temmelig sensitiv ovenfor det. HE1000V2 blir nok litt overkill mtp bruksområdet jeg hadde tenkte meg, men HE-500 virker lovende.

Hva tror du om forsterkning til HE-500 (om jeg skulle prøve den ruten)?
Har tittet litt på følgende:
- HIFIMan EF600
- Topping E70 Velvet + L70
- Topping D90 Discrete + egnet AKM basert dac
- FIIO Q15

En ting til, mens jeg har deg på tråden 😉
Hva tenker du om HE-500 vs HE6se V2 (hvis du har hørt de)?

Har begge. He500 best mellomtone, HE-6 SE hakket mer klarhet. HE6SE trenger vesentlig mer kraft.

Synes Topping a90 gjør en bra jobb med planarer hos meg. Ligger en billig a90 på Finn tror jeg,)
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.500
Antall liker
1.019
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
335
Antall liker
246
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
Glimrende 😊
Da sjekker jeg nøye ut HE-500.
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.500
Antall liker
1.019
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Glimrende 😊
Da sjekker jeg nøye ut HE-500.
Den på Finn jeg linket til har vært i mitt eie og det følger med en fantastisk deilig kabel. Hvis du trenger å reterminere til 4 pin xlr eller 4.4 så gjør Lystad Cables @Sebbai det for noen hundrelapper.
 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
335
Antall liker
246
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
Supert!
Takk for tipset. Det vil i så fall bli aktuelt ja 👍

Vet du sånn ca hvor gamle de på Finn er?
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.500
Antall liker
1.019
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Supert!
Takk for tipset. Det vil i så fall bli aktuelt ja 👍

Vet du sånn ca hvor gamle de på Finn er?
Der er uansett endel en år men de var strøkne når de forlot meg og ser like ut på bildene. Jeg har 40 år gamle hodetelefoner som trolig varer i 40 år til. Når driverne har vært så lenge, kommer de ikke til å ryke.
 
Sist redigert:
Topp Bunn