Tilkoblingsfeil Klipsch The Nines

Standgebläse

Medlem
Ble medlem
23.05.2023
Innlegg
11
Antall liker
4
Sted
Rogaland
Hei,

Jeg kjøpte for noen måneder siden et par Klipsch The Nines høyttalere.

Jeg bruker dem for det meste gjennom TV tilkoblet med HDMI-kabel, men av og til brytes forbindelsen og de slår seg av. Det er ikke alltid det skjer, men i blant.

Jeg har satt lydinnstillingene på TV'en til PCM.

Er det noen som har forslag til hva som kan være galt? Er det ulike kvaliteter og funksjoner på forskjellige HDMI-kabler?

Det skal sies at jeg allerede har sendt høyttaleren tilbake til leverandør en gang pga. at det var en feil med AMP modulen, og jeg fikk ny høyttaler.

Noen med tips til hva som kan være årsaken til at de slår seg av og bryter forbindelsen til TV?

Tusen takk for svar på forhånd
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
813
Antall liker
360
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Sjekket innstillingene på tven? høyttaler støtter vel HDMI-ARC m/CEC, vet ikke hvordan det går hvis e-arc er enablet da 🤷‍♂️
 

Standgebläse

Medlem
Ble medlem
23.05.2023
Innlegg
11
Antall liker
4
Sted
Rogaland
Hei!

Det er en relativt gammel (8 år) Samsung TV jeg har, så her er det kun ARC-funksjon.

Jeg funderte litt på om det kanskje kunne være HDMI-kabelen som var problemet ettersom jeg ikke opplevde samme problemet med den forrige jeg brukte. Jeg trengte lenger kabel, så jeg kjøpte ny, men en kvalitetskabel.

Kan det være CEC-funksjonen som gjør at jeg har problemer?
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
813
Antall liker
360
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Den må du vel ha for å kunne kontrollere volum via tv-fjernkontrollen.
 

Standgebläse

Medlem
Ble medlem
23.05.2023
Innlegg
11
Antall liker
4
Sted
Rogaland
Den må du vel ha for å kunne kontrollere volum via tv-fjernkontrollen.
CEC mener du? Ja. Den muliggjør styring av høyttalerne fra samme kontroll som jeg bruker til TV'en.

Det skal vel i utgangspunktet ikke ha noen betydning for signalet mellom TV og høyttalerne, men jeg vet faktisk ikke hva som kan være årsaken. Litt pussig i grunn siden det stort sett fungerer utmerket, helt til de plutselig mister connection og slår seg av.
 
Topp Bunn