Tim de Paravicini - Masterdisc

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg har stilt dette spørsmålet i Tims venner tråden, men jeg føler at jeg må stille det på rett sted også.
Med all den kompetansen på vinylsiden, så må det vel være noen som kan komme med et par ord?!

Jeg har jo fra før falt fullt og helt for Mr. de Paravicinis produkter. Han har rett og slett en lyd filosofi som treffer meg midt i hjertet, og ved eventuelle oppgraderinger så ligger det naturlig å få utforsket hans produkter videre oppover i systemet ;)
Med tanke på fremtidige ekstravaganser så står en ny vinylavtaster høyt på på listen. Men i denne prisklassen er det jo veldig mye snadder å velge i. Jeg lurer allikevel på hvor på listen av drivverk Paravicinis Masterdisc befinner seg?

(Bare så det er sagt, oppgraderingen er et godt stykke frem i tid ;))

Noen som har hørt eller kjenner til Masterdic?

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Kan ikke hjelpe deg.
Viste ikke engang at EAR hadde en platespiller.
Meget spessiell sak.  ;)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det er nok en så spesiell sak, at det nok ikke er mange som har hatt fingrene bortpå en slik en enda ;)
Men det kan jo hende noen har det, evt. har sett en på en messe eller lignende. Da hadde det vært supert med noen linjer om denne (IMO) megeg lekre platespilleren ;D

Linker til tester, forum, og bilder med denne spilleren tas også mot med takk!

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Fyller på litt selv mens jeg venter ;)

I The Absolute sound, nr. 165 finner jeg noen ord som virker lovende ;)

The EAR Disc Master Magnetic table $13,500 (without arm) ear-usa.com

[See Review, last issue.] This design represents a breakthrough in turntables, and as such is probably the forerunner of a revolution in LP reproduction, and at this late date in the life of the vinyl disc. Hard on its heels is the $100k (plus) Clearaudio super-version of its magnetic drive, which could well be the EAR’s superior (not that I may ever know, since the Clearaudio folks were less than thrilled by my dismissal of the so-called Everest ’table, which struck me as a refinement of the company’s sound without being an advance upon it).
Others will no doubt be in the works. (N.B., This use of magnets is not to be confused with the magnetic-bearing suspension systems used in the Verdier and Blue Pearl tables.) Here, the basic drive mechanism is a belt that spins a circular device that contains a powerful new-age magnet.
Once activated (and there are three useable speeds), another such device, attached to the platter, begins to spin because of the interaction of the magnets— there is no physical contact between the two. What this means in terms of sound is that, for the first time, you don’t hear the LP, an experience akin, I would suggest, to riding in a car whose wheels don’t touch the road.
It’s spooky, and the sound bears some semblance, in the lower frequencies, to that of tape or the compact disc, which are untroubled by noise artifacts originating from the standard and until now ubiquitous turntable-spinning
devices (from direct drives to belts). The gain in continuousness is dramatic and the increase in playback dynamics may surprise the unwary.
I can’t say the system is without its cranks (what British product is?). In this case, the belt began—unbeknownst to me—to stick, causing the platter to either stop spinning or, when manually helped along, to reverse directions. My equipment guy, Danny Gonzalez, fixed it with a bit of lube.
I’m pretty sure there will be an argument over the very bottom octave’s sound (meaning 20 to 32Hz), which the true believers in massive turntable platters will find (and in one instance have found) wanting here. And in comparison with the Blue Pearl $80k import from the British Isles, it is something we’ll have to consider. So far, I think the overall balance of the sound from the table is preferable to a fat bottom end (shades of Botticelli!), but in a more direct comparison with this and the new 30-pound platter Harry Weisfeld has design for his HRX table, I may be otherwise convinced.
Make no mistake, though, this is the future.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Litt interessant at de i samme nummer sammenligner med denne.

Blue Pearl Jem turntable ($82,000) including Graham tonearm magnetic bearing with a solid granite base and stand. WOW! Say no more...

The Blue Pearl JEM turntable $84,000 (w/single armboard)

[Review to come.] Just from the point of view of industrial design and “look,” this British import is a stunner. It is so beautifully machined and constructed, you can understand its extravagant cost—at that, even after adding an arm, thousands below the $100k cost of the far less solid-looking Australian Continuum, which I certainly would like to have heard (but am not bloody likely to, in the here and now, given the manufacturer’s satisfaction with the publicity a wildly positive review in $piles has generated.) There is little I would have liked better than to have had a shoot-out between such behemoths. (Oh, Fortuna, as the wandering minstrels woefully sang.) One or two things I’ve already discovered: This table has just maybe the smoothest sound I’ve heard from any. The word that pops into mind is “solid,” in the sense of “stereo” as derived from the Greek. Whether its virtues are strong enough to trump the magnetic drive of the EAR, which does not have the magnetic-bearing suspension this does, I can’t say. But until the EAR arrived, this struck me as the best-sounding turntable I had heard—remember there is no final judgment here—and I was, in advance, ruing the day when it would have to be returned to the U.S. importer. I mean, what reviewer in this business can afford a turntable priced in the high-kilobuck region?
Not this one. Not by a country mile.
Prisdifferansen er ihvertfall rimelig iøynefallende! ;)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.828
Torget vurderinger
27
Sistnevnte har jeg hørt, skal ikke uttale meg på generell basis, men på messa hvor jeg var burde de beholdt den frakoblet.
Mulig forsterkeri, høyttalere, riaa, plater eller annet ikke stemte, men det låt langt fra lekker.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Fosse skrev:
Sistnevnte har jeg hørt, skal ikke uttale meg på generell basis, men på messa hvor jeg var burde de beholdt den frakoblet.
Mulig forsterkeri, høyttalere, riaa, plater eller annet ikke stemte, men det låt langt fra lekker.
HUFFDA :eek:

For å selge en vinylrigg til USD 84K, burde de vel gjøre saker og ting for å få den til å lyde bra i et oppsett?!
Men men, jeg har aldri hørt den!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.828
Torget vurderinger
27
For alt jeg vet kan platespilleren være aldeles glimrende den, jeg hørte den på messe.
Vi vet alle hvor dårlig ellers gode produkter kan låte i en slik sammeheng, eller i andre tilfeller ved dårlig matching.

Innlegget mitt var ment som en digresjon, ikke kommentar om produktets lydmessige potensiale.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Fosse skrev:
For alt jeg vet kan platespilleren være aldeles glimrende den, jeg hørte den på messe.
Vi vet alle hvor dårlig ellers gode produkter kan låte i en slik sammeheng, eller i andre tilfeller ved dårlig matching.

Innlegget mitt var ment som en digresjon, ikke kommentar om produktets lydmessige potensiale.
Skjønte det Fosse, mine kommentarer var nok bare dårlig formulert.
Vi kjenner alle at forholdene på en messe som regel ikke er representative for produktets ytelse.
For ordens skyld....... Var det EAR Disk Master, eller Blue Pearl Jem du hadde sett/hørt på messe?
Bare for ordens skyld må det nevnes at Blue Pearl Jem ikke er satt på min drømmeliste engang ;)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.828
Torget vurderinger
27
Blue Pearl, og den den står for ordens skyld ikke må min liste heller.

Topp Bunn