Time Flies – Apple launch event

Time_Flies-4.jpg

15 september har en stund vært knyttet til store forventninger fra Apple. Og en av disse forventningene er at iPhone 12 er forsinket. Apple-lanseringen foregikk på Youtube, og har fått det megetsigende navnet Time Flies. Om navnet avspeiler at det var Apple Watch som skulle få hovedoppmerksomheten, eller om det mer var et uttrykk for at tiden har flydd så fort at Apple ikke har rukket å få ferdig de nye iPhone 12-modellene til denne lanseringen vites ikke.

Vi har etter hvert blitt vant til at alle store digitale lanseringer har en intro som handler om korona, og Time Flies var ikke noe unntak. Og allerede fra start ble det kunngjort at kveldens lansering handler om to hovedprodukt: Apple Watch og Ipad.

Apple Watch

Og i forlengelsen av koronasituasjonen blir Apple Watch sitt helsefokus ekstra meningsfullt. Helsefunksjobnalitet har vært en av hovedsatsingene de siste par årene. Tidligere kanskje primært i form av hjerterelaterte funksjoner, ikke minst EKG. Apple benyttet også naturlig nok anledningen til å påpeke at Apple Watch har reddet liv.

Og i år er dette utvidet med måling av oksygenopptak i blodet. Ikke bare målingen i seg selv, men også plutselige endringer i oksygenopptak kan være tegn på sykdom, og forårsaker et varsel i Apple Watch. Det har til og med vært antydet i forkant at denne funksjonen kan bidra til å avsløre Covid-19. Dette er en nyhet som krever siste versjon av Apple Watch, i motsetning til en del andre nyvinninger som følger oppdatering av Apple Watch OS.

I år er også sport og fitnessaspektet et forsterket satsingsområde, med mer avansert støtte for ulike fitness- og sportsmodus. Og søvn – Apple Watch har tidligere overlatt søvnovervåking til tredjepartsapper, men nå er det en del av watchOS 7

Apple Watch 6

Det kommer selvfølgelig ikke som en overraskelse på noen at neste generasjon Apple Watch heter Apple Watch 6. Derimot er det noen overraskelser i den nye modellen....

Les hele nyhetsartikkelen om Time Flies hos Audiophile.no

Time_Flies-36.jpg

Kommentarer

comstedt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.10.2010
Antall liker
18
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hade gjerne kjøpt ny klokke / iPad pro/men det irriterer meg når di vil ha mange tusener (før at byte ut moderbord/skjermer og så videre når de mange ganger er små feil som kunne fikses enkelt og lett viss di orket gjøre det....)
Og i tillegg hindrer 3rd parties fikse dem når di selv ikke vil.

Apple nåfortiden er virkelig slitt det ut og kast det, ikke noe o spare på. Men det virker riktigst kul.. klokka...
( skrivet på iPhone)

Sist redigert:

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.820
Sted
Endor
Hade gjerne kjøpt ny klokke / iPad pro/men det irriterer meg når di vil ha mange tusener (før at byte ut moderbord/skjermer og så videre når de mange ganger er små feil som kunne fikses enkelt og lett viss di orket gjøre det....)
Og i tillegg hindrer 3rd parties fikse dem når di selv ikke vil.

Apple nåfortiden er virkelig slitt det ut og kast det, ikke noe o spare på. Men det virker riktigst kul.. klokka...
( skrivet på iPhone)
Ingen som peker en pistol mot hodet ditt og tvinger deg til å kjøpe Apple produkter, skjønner ikke hva du syter og klager etter ... det å lage et state of the art produkt som er superslick og fantastisk medfører at bakgårds-sjapper kan faktisk ikke reparere dem ... Når alt er så integrert så koster det å gjøre reparasjoner ja !

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
623
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Litt skeptisk til å måle slike opplysninger hvis man ikke kan velge om man skal sende de til A eller ikke. Kan man velge?

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.665
Link til alle artikler
557
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
FLEETWOOD MAC – LIVE 1975. Et samlerobjekt allerede utgivelsesdagen?

FLEETWOOD MAC – LIVE 1975. Et samlerobjekt allerede utgivelsesdagen?

• 42
Dagens utgave av Platesmakingen skulle egentlig være en fempakning for å ta unna køa litt. Men det ble etter hvert klart at når jeg først kommer i gang med å skrive om gammel Fleetwood Mac, blir...
Fortsett
Audiophile.no
Rega Nd9 – Ny referanse Moving Magnet-pickup

Rega Nd9 – Ny referanse Moving Magnet-pickup

• 0
Rega har lansert ND9, den nye toppmodellen i Nd-serien. Etter at Nd3, Nd5 og Nd7 har fått svært positiv mottakelse, er det grunn til å ha høye forventninger til ND9 – en pickup som tar Moving...
Fortsett
Audiophile.no
Radikal kundekveld med Klimax

Radikal kundekveld med Klimax

• 0
Onsdag 26. november var det kundekveld hos Eksakt HiFi i Vibes gate 13. Kjennere vil vite at det er hevet over rimelig tvil at det ville handle om Linn, men hvilke Linn-inkarnasjoner var det som...
Fortsett
Audiophile.no
3 koaksialkablar – Stig Arne si dagbok oktober 2025

3 koaksialkablar – Stig Arne si dagbok oktober 2025

• 2
Eg har aldri før prøvd ut digitalkablar. Har ikkje hatt trong for det. Men no har eg brått digital koaksialkabel mellom CD-transport og DAC, og digital nettverkskabel (LAN) mellom ruteren og same...
Fortsett
Audiophile.no
Acuhorn Lusso – Polsk HiFi med rørmagi og 1-bit DAC

Acuhorn Lusso – Polsk HiFi med rørmagi og 1-bit DAC

• 0
Acuhorn har siden starten i 2003 vært en polsk produsent som dyrker en kompromissløs filosofi: enkelhet, rørteknologi og lydkvalitet som gir musikken en organisk tilstedeværelse. Og de har ikke...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING MED MIKROTONALE TILBØYELIGHETER. En november-flørt med nyskapende musikk.

PLATESMAKING MED MIKROTONALE TILBØYELIGHETER. En november-flørt med nyskapende musikk.

• 0
Til tross for at det bare er få dager siden min forrige Platesmaking, slipper jeg en ny utgave i dag. Og det gjøres med en ny variant – en Platesmaking med to utgivelser. Jeg har enda flere...
Fortsett
Topp Bunn