Diverse Ting å gjøre i disse coronatider

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Ta en øl og børste litt støv av tallene. Han her er usedvanlig dyktig i å formidle litt komplekse tema på en måte som gjør at de fleste kan henge med uten å ha studert emnet. For mange er sikkert dette selvfølgeligheter men jeg synes det er moro å se hvor lenge man klarer å henge med. Denne er en av de snillere.

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Om man liker coronastreaming så er dette et greit utgangspunkt.

    https://en.unitedwestream.berlin


    United We Stream Berlin opens its virtual doors for the 22nd time. Today live with KEINEMUSIK from Stattbad Oderberger Straße and Adam Port, &ME, Rampa and Reznik. Visuals by Monja Gentschow, Jana Marei and o_.o._o.

    Moderne elektronisk dansemusikk for sene nattetimer.



    ...

    Han her likte jeg: .. merker det er en stund siden jeg fulgte med.

    &ME

    https://keinemusik.com/crue/andme/
     
    Sist redigert av en moderator:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg ser egentlig ingen problemer med å sammenligne snøscootere med fritidsbåter.... Hvorfor det ene skal være forbudt mens det andre er tillatt er meg egentlig en gåte, - vel vitende at det er nok av idioter i begge leire. Snøscooteridioter har jeg sett en del av, og etter en del sommerbesøk på Tjøme har jeg jaggu sett nok av båtidioter også... særlig de meg 40-50-fots strykjern, hvor nesa på skipperen er høyeste punktet på skuta...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.801
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser Vetle Lid Larsen.
    2, og før den 1001 natt.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Nür für Die Motor InteresZierten.... aber doch... ikke till å gå glipp av.... Btw, Bernie Ecclestone to be a fader again at age 89....




    Bernie Ecclestone (89 årig ex bruktbilselger) filthy rich som de seier der burte på kølahøgen... - med kone, datter og datter....

    Mone-Y generates wonders.....
    img_tamara-slavica-bernie-petra-ecclestone.jpg
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Med litt tid foran PCen, hvorfor ikke et artig spill. Krever ikke rare maskinen, er litt retro og er en herlig mindfuck of a game. Øverste hylle.

    (point and click adventure, en av de aller beste... jeg har spilt et par av dem så trust me on this one hvis du liker slike)

    https://store.steampowered.com/app/336140/Unavowed/
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Best POE build ever! Selv Empyrian må vel like dette.

    Superb humor!

     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Har endelig blitt tid til å høre på noen av lydbøkene jeg hadde lastet ned på Audible.

    De siste kveldene har det gått i Roy Jenkins sin fantastiske Churchill-biografi.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.801
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    NRK TV: Le Bureau. Sesong 5 sluppet.
    Genial spenning.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.801
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I admit it’s not quite the same.

    Tillegg: Men begynn for all del på S1E1. De ligger på NRK TV, alle sesongene.
     
    Sist redigert:
    S

    Slubbert

    Gjest
    Å lage musikk med tonal distansering og rytmisk isolasjon er tydeligvis en ting man kan gjøre:

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Le Buerau må ses ja. Det er en fantastisk serie.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.801
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Eksempler på korona-aktivitet:
    Jeg er styreleder i Defrost Youth Choir. Gjennom sin fabelaktige dirigent Thomas Caplin har de vært i stand til å opprettholde øvings- og produksjonsaktiviteten med hjelp av Zoom, Audacity og Garageband. Et par videoer blir slupper snarlig.
    1) Denne 5 personer i et rom-regelen gir oss muligheter til å kunne være vokalgruppe på rundgang, men øvingsstedet Høgskolen i Innlandet i Hamar er stengt, så jeg har brukt litt tid på å finne et alternativ. Jeg tror det løser seg.
    2) I perioden 22/3-1/4 skulle koret holde to konserter og gjøre to andre oppdrag som ble avlyst. De tapte inntektene kan jeg nå søke kompensasjon for. Det er ikke slik at vi kutter dirigentens lønn. Vi har utgifter som løper m.a.o.
    3) Koret skal etter planen på en turne i England 30/7-7/8. Plan B er en koronaaktivitet det også.
    Jeg sitter i styret i Ottestad IL's sykkelgruppe.
    4) Som rittleder for Hamarrittet er jeg ansvarlig for å søke Vegvesenet, Stange kommune og politiet om tillatelser, nå også om flytting fra 3/5 til 21/6. Det faller også på meg å skaffe funksjonærer. Fullt klar over at landeveissykling er en av de mest smittsomme idrettene for utøverne selv, men det forhindrer ikke at vi planlegger for gjennomføring. Det er ikke opp til oss å forby gjennomføringen.
    5) Sammen med Uno-X og Lillehammer Cykleklubb planlegger vi i Ottestad IL Sykkel fremdeles internasjonal rittweekend 4-6/9, for dette er så vakkert og barskt:

    19-25-08.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Gå gjennom de kott, skap og kister man oppbevarer drikke i!

    Jeg fant en Ardbeg Alligator jeg hadde glemt var en del av inventaret.

    Tror den blir åpnet i morgen! ;D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Et forlenget friminitt.. leke med litt fjas kanskje?


    Rekefølgen er ikke så viktig og snart ringer det inn.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest

    Det der er bare oppvarmingsrunder.

    F1 ser mer slik ut:

     
    Sist redigert av en moderator:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Egenprodusert mat er fint å drive med når en er på glattcelle hjemme..... på sjette uka!!!


    Sursild, bedre enn butikkens og til en tredjedel av prisen!

    Har laget tilsvarende glass med ovnsbakte cherrytomater i olivenolje samt syltet rødløk...mmmmm....

    sursild.jpg
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.584
    Torget vurderinger
    2
    ^Syltet rødløk må man ha grei tilgang til! Passer til veldig mye. Veksler mellom japansk og fransk sylting her. (Løk i glass, riseddik m.m. helles over tynnskåret løk/koking av løk med eddik m.m. etter fransk stil). Foretrekker nok japansk, men det er ikke full enighet i heimen.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Sett opp et webcamera og produser lavbudsjettserien "Fenalår, minutt for minutt". Serlig sekvensen der de ligger mørkt og kjølig for saltutjevning blir en rysare.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    ^Syltet rødløk må man ha grei tilgang til! Passer til veldig mye. Veksler mellom japansk og fransk sylting her. (Løk i glass, riseddik m.m. helles over tynnskåret løk/koking av løk med eddik m.m. etter fransk stil). Foretrekker nok japansk, men det er ikke full enighet i heimen.
    Du har som vanlig skjønt det! Jeg liker flere måter å sylte løken på, favoritten er tynnskåret rødløk (se bilde - er veldig musikalsk og en jævel på mandolin...)
    - lake kokes opp på vann, revet palmesukker, honning og litt ingefær som så helles over løken som ligger oppi krukka.... settes til avkjøling før det bærer inn i kjøleskapet!

    Tynnskåret løk = absolutt "must" dersom en ønsker tidlig konsum....
    Tykkere ringer = for lengre tids lagring for mer komplekse smaksvarianter

    Uansett så er det stor løk som gjelder - de har grøvre lag som gir større snittflate som gir bedre absorbering av laken :cool:


    finskåret løk.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.388
    Antall liker
    20.801
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    La koret til guttungen synge "alt blir bra" på sitt vis kanskje?


    Eller denne, der det i tillegg til eselet er å se hengekøye, kjernemuskulaturtrening, strikking og naturens egen vindmaskin på min rotete terrasse:

     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Egenprodusert mat er fint å drive med når en er på glattcelle hjemme..... på sjette uka!!!


    Sursild, bedre enn butikkens og til en tredjedel av prisen!
    .....​


    Bruker du spekesild eller kryddersild?
    (Vanskelig å få tak i kryddersildfilet!)​
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Snus på litt ny kunnskap, mer og mer fake og propaganda for tiden om mer kommer din vei. Så hvorfor ikke en nytt verktøy?

    Lurt på om et bilde er ekte eller shoppet? Ikke alltid lett å se men har du en mistanke finnes det noen verktøy man kan bruke... her er et av dem, et av de bedre som er tilgjengelig for menigmann. Slike som deg. Enn så lenge.

    FotoForensics

    Trøkk du på dei tre strekan i runnigan øppe telvenstr så finn du ein turtåriål.

    Vel verdt å bruke noen minutter på, du kan fort få bruk for dette om ikke så lenge.

    .. not kidding, et greit verktøy å ha tilgjengelig! 2. am. og alt det der, vet, men gi folk folk i alle fall litt beskyttelse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn