Tips ønskes! Enkelt lydsystem i stua

Surre

Medlem
Ble medlem
21.12.2010
Antall liker
0
Trenger virkelig hjelp av dere! Er i ferd med å ommøblere stua og ønsker meg nytt lydsystem.
Stua er på ca 25 kvadratmeter. Problemet er at lyden skal brukes til "alt"... TV'en og DVD'en trenger lyd. Ønsker internettradio og kanskje mulighet til å streame musikk. Per i dag ender det stort sett med at jeg kobler ipoden til anlegget, så cd'er hører jeg nesten ikke på lenger. Er kanskje litt dum der, for jeg er i overkant interessert i musikk...
Har lite lyst til å "møblere" stua med masse bakhøytalere og slikt... Har imidlertid en helt ok center fra Audiopro som kanskje kan brukes til noe?

Har ikke så mye penger å bruke på dette. Har sett på NAD Viso two, men det virker litt gammeldags uten blueray og internettradio.
Trenger ikke noe High-end greier, men noe som låter greit, er praktisk i bruk og som ikke bygger masse.
Håper også jeg slipper sub.. Bor nemlig i rekkehus og ønsker å bevare det gode naboforholdet:)

Kan noen hjelpe meg??

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tokanals? Eller flere? Hvis tokanals så verdt å vurdere en budsjettsprekk til en Naim UnitiQute alt-i-ett til små 15k kanskje? Det er jo til stua til daglig bruk tross alt. Dyrere enn en NAD, men billig for anvendeligheten, gleden og varigheten man forventer. Apparat for glede og fryd i all fremtid det der.

Tar digitalt signal fra din DVD og forvandler til gloriøs analog, streamer og gjør internettradio, ja den gjør vel nesten det hele. BlueRay bør du vel ha i egen boks, det er slik utvikling der om dagen. Høyttalere må man nesten prøve i rommet først, men det meste går vel på UnitiQute.

http://www.naimaudio.com/hifi-product-range/579

KEY FEATURES

UPnP-enabled for playback of network-stored audio / internet broadcasts from PC, Mac or NAS drives
Multi-format radio (FM, DAB, Internet)
Front-panel USB for iPod/MP3 player and USB memory stick playback
Apple authenticated enabling digital output from iPod for ultimate quality
iPod control, charging and front-panel content display when connected to front-panel USB port via standard iPod cable
3.5mm front panel input that supports both analogue and digital sources
Two analogue inputs (3.5mm front-panel socket and RCA)
Onboard DAC with five 24bit / 192kHz capable S/PDIF inputs for external digital sources
Preamplifier and 45W per channel into 4Ohm, 30W per channel into 8Ohm power amplifier
Ethernet and Wi-Fi network connectivity
Plays WAV, MP3, Windows Media-formatted content, AAC and FLAC from any suitable UPnP device together with WAV, AAC, MP3 and Apple Lossless (from an iPod)
Switchable bass contour control for low-volume listening
Bass management system for use with subwoofer-satellite loudspeaker systems Digital output on 75Ohm BNC connector (RCA adapter supplied)
Front-panel display with intuitive interface, remote-controlled
Front-panel 3.5mm headphone output Front panel logo touch-sensitive mute function
vTuner 5* full service internet radio service
Linear Power supply with 200VA toroidal transformer with three separate windings
Separate power supplies for digital, analogue, and power amplifier Ground selector switch for optimum performance
High quality Wolfson DAC Naim compact, non-resonant, non-magnetic case
OLED display for high contrast

Vedlegg

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Htpc: asrock ion bd
dac: en m/fjernkontroll
aktive høyttalere

Surre

Medlem
Ble medlem
21.12.2010
Antall liker
0
Vidar P skrev:
Tokanals? Eller flere? Hvis tokanals så verdt å vurdere en budsjettsprekk til en Naim UnitiQute alt-i-ett til små 15k kanskje? Det er jo til stua til daglig bruk tross alt. Dyrere enn en NAD, men billig for anvendeligheten, gleden og varigheten man forventer. Apparat for glede og fryd i all fremtid det der.

Tar digitalt signal fra din DVD og forvandler til gloriøs analog, streamer og gjør internettradio, ja den gjør vel nesten det hele. BlueRay bør du vel ha i egen boks, det er slik utvikling der om dagen. Høyttalere må man nesten prøve i rommet først, men det meste går vel på UnitiQute.

http://www.naimaudio.com/hifi-product-range/579

Oi, så jo grei ut den der... Men er kanskje noe dyr ift mitt budsjett. Må jo ha både dvd og høyttalere i tillegg.
Åssen funker den sammen med TV?
Ang tokanals så hadde jeg håpet jeg kunne slippe å ha høyttalere bak meg. Lite, nett og praktisk er vel det fruen er mest opptatt av. Jeg også tror jeg...

KEY FEATURES

UPnP-enabled for playback of network-stored audio / internet broadcasts from PC, Mac or NAS drives
Multi-format radio (FM, DAB, Internet)
Front-panel USB for iPod/MP3 player and USB memory stick playback
Apple authenticated enabling digital output from iPod for ultimate quality
iPod control, charging and front-panel content display when connected to front-panel USB port via standard iPod cable
3.5mm front panel input that supports both analogue and digital sources
Two analogue inputs (3.5mm front-panel socket and RCA)
Onboard DAC with five 24bit / 192kHz capable S/PDIF inputs for external digital sources
Preamplifier and 45W per channel into 4Ohm, 30W per channel into 8Ohm power amplifier
Ethernet and Wi-Fi network connectivity
Plays WAV, MP3, Windows Media-formatted content, AAC and FLAC from any suitable UPnP device together with WAV, AAC, MP3 and Apple Lossless (from an iPod)
Switchable bass contour control for low-volume listening
Bass management system for use with subwoofer-satellite loudspeaker systems Digital output on 75Ohm BNC connector (RCA adapter supplied)
Front-panel display with intuitive interface, remote-controlled
Front-panel 3.5mm headphone output Front panel logo touch-sensitive mute function
vTuner 5* full service internet radio service
Linear Power supply with 200VA toroidal transformer with three separate windings
Separate power supplies for digital, analogue, and power amplifier Ground selector switch for optimum performance
High quality Wolfson DAC Naim compact, non-resonant, non-magnetic case
OLED display for high contrast

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.414
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Når du skal ha tv, må du kanskje ha multikanal? I så fall er det vanskeleg å gjere dette diskre, om du ikkje brukar mykje pengar på å bygge inn høgtalarane i veggane, om du då ikkje har ting som kan hengast på vegg. Eg har brukt Mirage Omnisat med sub for å få til eit veldig greitt anlegg.
Skal du streame mykje, er det kanskje fornuftig å satse på eit Sonos-system? Eg har eit slikt til utprøving, og ventar no på å få ein litt påkosta DAC for å heve lydkvaliteten. Bruksmessig er Sonos noko av det betre om du ikkje har behov for CD og vinyl. Kjem etter kvart med test av dette.

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Hva med en "lydplanke" med sub? Om man da kobler en br-spiller med mulighet for streaming og internettradio(hvis du ikke allerede har dette i tv) burde du være nære mål for en 5-7k. Ikke akkurat high-end men det duger.

Flere dagens recievere mener jeg har streaming og internettradio, da er det jo bare å følge på med høyttaler du liker.

Geir Arne

Surre

Medlem
Ble medlem
21.12.2010
Antall liker
0
ganilsen skrev:
Hva med en "lydplanke" med sub? Om man da kobler en br-spiller med mulighet for streaming og internettradio(hvis du ikke allerede har dette i tv) burde du være nære mål for en 5-7k. Ikke akkurat high-end men det duger.

Flere dagens recievere mener jeg har streaming og internettradio, da er det jo bare å følge på med høyttaler du liker.

Geir Arne

Har du tips om receivere som kan være aktuelle?? Det er en god tanke tror jeg...
Hva med dette her??
http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/stereosystem/cambridge_one-dab-bw-dm686_stereoanlegg.htm
Hvordan vil noe sånt fungere sammen ned tv? Da tregnger jeg kun en dvd i tillegg?
Ikke streaming, men jeg kan jo bruke ipoden.

Topp Bunn