Tips for Vinyl: Brussel

N

nb

Gjest
Tilbake fra en helg i Brussel, utover et kjøkken i verdensklasse, er det også en del gode butikker som selger vinyl. Prisene var ikke de aller hyggeligste, men utvlaget og ikke minst systematiseringen var førsteklasses, slik at det faktisk var mulig å finne noe der uten å bruke hele dagen.

Ligger en bra en ca 100 meter oppover bakken fra Manneken Pis, ellers andre i den store boulevarden som får fra børsen og ut av sentrum og litt rundt om kring der man minst eller mest venter det.

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg hadde noen dager i Brussel for en drøy uke siden. Var innom to bruktvinylsjapper med meget høy kvalitet på platene. Mange strøkne (mint) ECM utgivelser (9 - 12 Euro) + en del mere skjeldene saker til 15 - 20 Euro et sted, noe billigere et annet sted m bl a mint klassisk til 3 -4 Euro. Kun overvekt på flyet som hindret meg i å kjøpe mer. Aldri sett maken, hverken i utvalg eller kvalitet på platene. Husker ikke adresser, men siste stedet var i en handlegate parallelt med byens lengste gågate, like ved Sheraton. Anbefales!
Hvorfor er du så fornøyd, spurte kona da jeg kom hjem? ;)

mvh

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.915
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Tilbake fra en helg i Brussel, utover et kjøkken i verdensklasse, er det også en del gode butikker som selger vinyl. Prisene var ikke de aller hyggeligste, men utvlaget og ikke minst systematiseringen var førsteklasses, slik at det faktisk var mulig å finne noe der uten å bruke hele dagen.

Ligger en bra en ca 100 meter oppover bakken fra Manneken Pis, ellers andre i den store boulevarden som får fra børsen og ut av sentrum og litt rundt om kring der man minst eller mest venter det.
... lenge siden jeg har vært på vinyljakt i Brussel ... førstnvente sjappe tror jeg jeg har vært innom en gang ... jeg burde kanskje sette av litt tid neste gang rundt 11. og 12. oktober ...

mvh
KJ

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Litt mer presist.
- Dico sold, Boulevard Adolphe Max, ikke langt fra Sheraton. Billig og bra, Klassisk jazz og rock.
- 108 Rue du Midi. Husker ikke navnet på sjappa. Ikke så billig, men bra jazz og rock.

Det er ellers flere som har vært i samme ærend.
http://www.vinylvulture.co.uk/forum/showthread.php?t=4023

Lykke til!

mvh

Topp Bunn