Tips til Julegave (Til meg selv:)

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Hei og god jul!

Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe platespiller. Fått litt penger til jul, pluss litt oppsparte midler.
Budsjettet er på ca 5-6k, og det skal inkludere en RIAA og komplett platespiller.
Anlegget består i dag av en Electrocompaniet ECI-4, og snart noen ProAc kloner.
Hører igrunn på det meste innen rock (Prog, Metal, 70's) og litt jass, klassisk.
Har sett litt på både Pro-ject, Thorens og Rega, men er usikker.
Her i byen er det bare HIFI Center og HIFI-Klubben, og de har ikke det helt store utvalget synes jeg.

Derfor spør jeg dere kan værsåsnillåhjelpe meg:)

Mvh
Torgeir

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hei og god jul!

Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe platespiller. Fått litt penger til jul, pluss litt oppsparte midler.
Budsjettet er på ca 5-6k, og det skal inkludere en RIAA og komplett platespiller.
Anlegget består i dag av en Electrocompaniet ECI-4, og snart noen ProAc kloner.
Hører igrunn på det meste innen rock (Prog, Metal, 70's) og litt jass, klassisk.
Har sett litt på både Pro-ject, Thorens og Rega, men er usikker.
Her i byen er det bare HIFI Center og HIFI-Klubben, og de har ikke det helt store utvalget synes jeg.

Derfor spør jeg dere kan værsåsnillåhjelpe meg:)

Mvh
Torgeir
Debuterer du som vinylspiller?
I såfall er det jo greit å starte med en enkel spiller som Rega, enkle å bruke samtidig som de er veldig bra i forhold til pris.

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Takker for tipsene så langt. Har drevet litt research, og de spillerene som jeg finner mest interessante er Rega P3 og ProJect RPM 5.
P3 kommer så vidt jeg har forstått det uten PU, så det må jeg kjøpe i tillegg.
ProJecten kommer med en AT95, en PU som mange mener er meget bra i forhold til prisen (Bare kom med rettelser, da dette er betraktninger fra min side:)
Ut ifra det jeg har lest meg til er begge gode platespillere. Det som taler for Regan er at det finnes en god del upgrades osv. RPM 5 er jo rett og slett sexy da:)
Når det gjelder RIAA har jeg sett på Graham Slee Gram Amp 1 til 1300kr, Project Phono Box Mk2. Begge koster rundt 1000kr.
Er åpen for flere forslag og betraktninger fra dere.
Det skal jo matches med en ECI4 og ProAc kloner type 2.5

Mvh
Torgeir

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Takker for tipsene så langt. Har drevet litt research, og de spillerene som jeg finner mest interessante er Rega P3 og ProJect RPM 5.
P3 kommer så vidt jeg har forstått det uten PU, så det må jeg kjøpe i tillegg.
ProJecten kommer med en AT95, en PU som mange mener er meget bra i forhold til prisen (Bare kom med rettelser, da dette er betraktninger fra min side:)
Ut ifra det jeg har lest meg til er begge gode platespillere. Det som taler for Regan er at det finnes en god del upgrades osv. RPM 5 er jo rett og slett sexy da:)
Når det gjelder RIAA har jeg sett på Graham Slee Gram Amp 1 til 1300kr, Project Phono Box Mk2. Begge koster rundt 1000kr.
Er åpen for flere forslag og betraktninger fra dere.
Det skal jo matches med en ECI4 og ProAc kloner type 2.5

Mvh
Torgeir
Med 5-6 i budskjettet så kan det bli lite med tanke på en Rega P5.

Hvor mye kommer du til å spille vinyl?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Jeg mener hvis du skal satse på vinyl så vil det være lurt å gå for et bra/dyrt drivverk for så å ta oppgraderingene etterhvert.

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Med 5-6 i budsjettet så skal det inkludere både spiller, riaa og PU.
Har en del vinyl, så det vil bli spilt en del, men om jeg kan forsvare et budsjett noe særlig over 6000 vet jeg ikke.
Kjenner jeg meg selv rett vil jeg jo før eller senere bli grepet av oppgraderingsyken uansett:)
En plass må jo man begynne uansett.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Med 5-6 i budsjettet så skal det inkludere både spiller, riaa og PU.
Har en del vinyl, så det vil bli spilt en del, men om jeg kan forsvare et budsjett noe særlig over 6000 vet jeg ikke.
Kjenner jeg meg selv rett vil jeg jo før eller senere bli grepet av oppgraderingsyken uansett:)
En plass må jo man begynne uansett.
Da mener jeg at det jeg foreslo lenger opp i tråden er et bra alternativ og billig.

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=vinyl;action=display;num=1164577280

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Det er jo sikkert et bra kjøp, men jeg vil kjøpe nytt.
Det jeg lurer på da er om hva som er det beste kjøpet av en Rega P3 og ProJect RPM5, og eventuelt annbefaling av PU til Rega P3, og en RIAA som er rimelig og god.
Jeg er sær:)
Og sta!!

Mvh
Torgeir

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Det er jo sikkert et bra kjøp, men jeg vil kjøpe nytt.
Det jeg lurer på da er om hva som er det beste kjøpet av en Rega P3 og ProJect RPM5, og eventuelt annbefaling av PU til Rega P3, og en RIAA som er rimelig og god.
Jeg er sær:)
Og sta!!

Mvh
Torgeir
Ja, det er jo noe eget med nytt da!
Av de to spillerne så vil jeg tro det blir hipp som happ.
Smak og behag og hvem som kan gi deg det beste kjøpet.

Begge kan jo eventuelt oppgraderes med bedre armer etc.

Rega's egne PU'er kan jo ikke bli mye feil.
Men har vel en følelse av at Pro Ject har bedre RIAA'er i den laveste prisklassen.

Men selvfølgelig en pakke med Rega produkter burde vel kunne kjøpes med litt rabatt vil jeg tro.
;D ;D

Det er bare sunt å være litt sær! ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15

Jeg synes denne er flottere å se på enn Rega sin P3.

(Den er jo litt sær)
Hva er prisen på den?

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Den Projecten, som heter RPM-5 koster hos Audiotech 4990,- og da er det inkludert en AT95 PU.
RIAA'n jeg tenkte på var enten den billigste til Graham Slee eller Project Phono Box Mk2.
Nå så jeg også en Clearaudio Emotion spiller ink. Riaa på bruktbørsen til 6000, men jeg har ikke fått kontakt med selger. Regner med den er solgt:)

Ellers så har jeg sett etter brukte Rega p25, men har ikke funnet noen. Vet ikke hva jeg burde betalt for en slik heller.

Mvh
Torgeir

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Den Projecten, som heter RPM-5 koster hos Audiotech 4990,- og da er det inkludert en AT95 PU.
RIAA'n jeg tenkte på var enten den billigste til Graham Slee eller Project Phono Box Mk2.
Nå så jeg også en Clearaudio Emotion spiller ink. Riaa på bruktbørsen til 6000, men jeg har ikke fått kontakt med selger. Regner med den er solgt:)

Ellers så har jeg sett etter brukte Rega p25, men har ikke funnet noen. Vet ikke hva jeg burde betalt for en slik heller.

Mvh
Torgeir
Spørs om du kan få en brukt P25 + RIAA under budskjett.
Kan det overstiges så ville jeg også sett etter en brukt Pro-Ject RPM9.

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Hei igjen, og godt nyttår:)

Nå har jeg fått tak i han som skal selge Clearaudio Emotion spilleren på bruktbørsen. Er det et bra kjøp til den prisen? Fikk bilder, og den så strøken ut. Det følger jo også med Clearaudio Basic Riaa. Noen med erfaringer?
Jeg er sugen som F**n:) Skal jeg kjøpe?

Mvh
Torgeir Rokkones

T

Thomas1

Gjest
Jeg har eid en slik Clearaudio emotion.

Du må regne med å bestille et støvlokk. Alle delene ligger utsatt til for å bli nedstøvet.
Et lokk koster 1000 kr.
Synes selv at spilleren er litt "tungvinn" å bruke.

av/på bryteren ligger litt bak motoren, og det kan være litt knotete å slå den av og på. når du kobler på en signalkabel til armen, må du passe på at ikke phono koblingen er for tykk i diameter, for da må hele armen løftes slik at den får en helling.

Men både kvalitet/utseende/eierglede er toppers.

Topp Bunn