Tips til nybegynner: hva trenger jeg?

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Egentlig er jeg ikke nybegynner, men har gjort et comeback med vinyl. Ennå har jeg ikke hatt mulighet til å skaffe med en del av tingene man trenger i tillegg, børster, væsker, covere etc. Derfor vil jeg be om noen konkrete tips over produkter og hvor jeg kan finne dem (bor i Oslo).
 

Petter81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.09.2004
Innlegg
50
Antall liker
0
Hei..

Jeg er i samme situasjon som deg, bare dette er første gang jeg har platespiller. I morra etter jobb skal jeg oppsøke Multima, som ligger i Teatergaten og kjøpe en slik: http://www.multima.no/default.aspx?id=2910

Jeg har hørt at Big Dipper i Torggata selger plastlommer av ulike kvaliteter til å dytte coverene ned i. Skal innom etter jobb og sjekke der også.
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Det var et bra tips. Jeg har gått forbi butikken mange ganger uten å tenke over at de selvfølgelig bør ha en del utstyr. Satt og tittet litt på nettsiden og ser at de har mange produkter. Er litt forbløffet over alt utstyret for DJs ...
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.799
Antall liker
353
Torget vurderinger
3
Det jeg bruker er:

Stiftbørste som fulgte med Benz PU'en
Elektronisk stiftbørste (vibrator) fra Denon
Decca kullfiberbørste
Zerostat antistat-pistol
VPI HW-17F platerensemaskin

That's it.

Hvor får du tak i stashet?
Kullfiberbørste og Zerostat tipper jeg Kontrapunkt kan hjelpe deg med.
Denon-saken er nok ikke på markedet lenger.
Platerenseren kjøpte jeg av Audio-Media, tipper Lyric også kan skaffe den eller kanskje det beste er å kjøpe den av en Hi-Fi pusher over dammen........
 
Topp Bunn