Tips til tv/stereobenk?

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Hei
Har i dag en Lack benk i fra Ikea. Er forsåvidt fornøyd med den, men den blir litt bred med sine 2 meter.
Et annet problem, er stuegulvet mitt. Det er så skjeft at jeg ikke kan ha noe med sokkel.
I dag bruker jeg 6 stk justerbare ben for å få denne i vater. Så noe av det samme systemet må jeg bruke på den nye benken.

Hadde tenkt meg noe rundt 160 cm max i bredde, og at den ikke er for høy, da den også skal brukes til flatskjerm.

Noen ideer?

Torsen

N

nb

Gjest
om du har verktøy og plass til å støve og er litt nevenyttig, så bygger du relativt greit noe som har akkurat de målene du vil ha.

Det sagt, så er det jo mulig å få noe latterlig billig om det finnes noe som passer. Jeg hadde en sak til en femhundrelapp fra IKEA som tålte masse vekt (hadde 32" billedrørs-TV på), hadde god dybde til HiFi-komponenter og fin høyde. Pga formen egnet den seg nok best til oppsett med monoblokker, var plass til 2x smale og høye forsterker, samt to andre komponenter. Husker ikke hva den het... eller vet ikke om den finnes lengre...

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Plass til å lage selv er akkurat det jeg ikke har. Hadde jeg hatt det, så ville jeg lagd noe enkelt i fin kryssfinér på ca 55cm høyde og 160 bredde.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
De har en benk på Ikea som nok vil passe bra til deg. Husker ikke hva den heter men den er omtrent halvannen meter lang. Høyden er ikke mer enn ca. 35 cm , men jeg kjøpte to og satte de oppå hverandre uten å montere beina. Da fikk jeg tv'en i perfekt høyde og masse plass til annet utstyr. Tror den kosta 400kr eller noe,. Veldig billig allefall.

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
4
Hva med denne? Den har jeg, der er det plass til det meste man måtte ønske, og den står på syv justerbare bein...

Fra Audiomagic....

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.746
Torget vurderinger
1
Torsen skrev:
Plass til å lage selv er akkurat det jeg ikke har. Hadde jeg hatt det, så ville jeg lagd noe enkelt i fin kryssfinér på ca 55cm høyde og 160 bredde.
Flexytable (DIY): to eller tre ferdigkuttede benkeplater i passe størrelse + 4 evt 5 gjengestenger på 60 cm, samt en håndfull mutre? Den ensteste jobben i dette foruten montering er å drille hull til gjengestengene (benkeplatene kan sikkert leveres ferdig drillet). Bur evt. også noen stumper stål eller aluminiumsrør (gardinstenger) til å skjule gjengestengene.

mvh
KJ

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.196
Torget vurderinger
1
Halux skrev:
Hva med denne? Den har jeg, der er det plass til det meste man måtte ønske, og den står på syv justerbare bein...

Fra Audiomagic....
Hvem er det som fører Audiomagic?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.746
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
Halux skrev:

Fra Audiomagic....
Er ikke det hærværende høvding ... Høium?

mvh
KJ

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
4
bjornh skrev:
Halux skrev:

Fra Audiomagic....
Kjøpte min benk fra Høium, så der finnes den i alle fall..

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
498
Torget vurderinger
2
Halux skrev:

Fra Audiomagic....
Du må jo vise ditt oppsett ;) Mye fetere ;D
Filip

Topp Bunn