Måtte melde pass jeg å, Men når det er sagt har jeg hørt det oppsettet noen ganger å det har utvikla seg i riktig retning det spiller knallbrahifiguru skrev:Kunne desverre ikke på samlingen i aften, men håper det har vært noen som har knipset litt bilder og kan fortelle litt om hvordan dette har vært.....
Det ble spilt både på vinyl og cd og knipset bilder; håper de kommer ut selv om fotografen ga beskjed om diverse malings- og oppussingsarbeid sto for tur..........X-250 skrev:Måtte melde pass jeg å, Men når det er sagt har jeg hørt det oppsettet noen ganger å det har utvikla seg i riktig retning det spiller knallbrahifiguru skrev:Kunne desverre ikke på samlingen i aften, men håper det har vært noen som har knipset litt bilder og kan fortelle litt om hvordan dette har vært.....
Ja, det er både pre og amper. mer lesestoff her:hifiguru skrev:Kult! Noen som har inntrykk om hvordan dette låter da? plast vs vinyl og slikt? Nette og søte de nuforcetingene, er det preamp av den typen også yas?
Alt er loddet for hånd, det er riktig. Ca 1000 deler alt i alt, om jeg ikke husker feil. Og det er noe sånt som ca 100+ overflatemonterte transistorer, hvor jeg måtte fram med lupe og pinsett for å få det på plass.RIAA'en er bygd som dual mono etter designa av Per Anders Sjøstrøm, som også har levert print for riaa og strømsforsyninger. Det er brukt ultra low-noise transistorer. Trafoe'ne er viklet på bestilling, jeg mener det var hos Noratel. Det var overraskende nok ikke noen prisforskjell på det og standardsortimentet. Det lille "piggyback" kortet er et aktivt høypass-filter som har blitt lagt til etterhvert. Mer om design og tekniske data (som er ganske imponerende) finnes her -> http://sjostromaudio.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=27Griffenfeldt skrev:
En Diy Riia. Skal man tro på ryktene, er alt innvendig loddet for hånd. Respektabelt. En svenske som står for ideen til denne. Kanskje eieren vil utdype litt?
Den hørtes fin ut, med sort bakgrunn og god dynamikk.Griffenfeldt skrev:
Jeg var ute og tok en bolle når den ble prøvd. Det var en relativt kort session.
Har vært på besøk ved ett par anledninger siste tiden, det spiller meget bra! Paul har løftet kvaliteten på oppsettet med kontinuerlige oppgraderinger, og det kommer mer skjønner jeg! Uten tvil best med CD, faktisk bedre på alle områder, med vinyl ble det når man sammenlignet med den meget potente X-3`n litt spinkelt og tafatt.........hifiguru skrev:Kult! Noen som har inntrykk om hvordan dette låter da? plast vs vinyl og slikt? Nette og søte de nuforcetingene, er det preamp av den typen også yas?
Takk så mye Roysen; jeg sette stor pris på disse!Roysen skrev:Herlig oppsett! Som AP mann må jeg gratulere deg med den mest grasiøse og estetisk fortryllende høytaleren AP har laget!
Mvh
Roysen
Gratulerer med nytt utstyr Paul...her er det ytterlighetene som råder skjønner jeg..ifra klasse D til rør i klasse A På tide med en tur til Langesund igjen...i forbindelse med julebordet kanskje ?SAL skrev:Hos Paul er det full gass på oppgraderings fronten hele tiden, i mellom kabelslagene har det også blitt tid til noen skikkelig tunge løft! Lamm momo hybrid samt tillhørende pre med separat strømforsyning er kommet på plass, skikkelige saker som spiller som en drøm! Disse gir sammen Caldera en nydelig og naturlig klang, et lydbilde etter min smak og en ro som minner om Levinsen på sitt beste. En meget vellykket oppgradering, kjenner jeg Paul rett blir det nok ytterligere ett løft med ennå litt mer kabeltriksing?
Gratulerer!
SAL
Ikke utenkelig at det vil skje noe på kabelsiden etter hvert nei...SAL skrev:Hos Paul er det full gass på oppgraderings fronten hele tiden, i mellom kabelslagene har det også blitt tid til noen skikkelig tunge løft! Lamm momo hybrid samt tillhørende pre med separat strømforsyning er kommet på plass, skikkelige saker som spiller som en drøm! Disse gir sammen Caldera en nydelig og naturlig klang, et lydbilde etter min smak og en ro som minner om Levinsen på sitt beste. En meget vellykket oppgradering, kjenner jeg Paul rett blir det nok ytterligere ett løft med ennå litt mer kabeltriksing?
Gratulerer!
SAL
Og få kablene på rett plass igjen, kommer ut igjen da! ;Dyasman skrev:Bare hyggelig gutter!
Skal også ta meg sammen og legge ut noen bilder snart.
Paul
De var på rett plass før du var her sistSAL skrev:Og få kablene på rett plass igjen, kommer ut igjen da! ;Dyasman skrev:Bare hyggelig gutter!
Skal også ta meg sammen og legge ut noen bilder snart.
Paul
Mvh.
SAL
Mange takk Stein Arne!SAL skrev:Runde 3!
Nå spiller det helt suverent, kabelkongen har blandet helt rett mix! Utrolig homogent, detaljert og engasjerende, veldig oppløst og med en meget naturlig klang! Dette spiller overbevisende rett og slett, gratulerer Paul!
Mvh.
SAL