tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.465
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Høres ut som mitt første møte med gastrokirurgi var mer "romantisk".
    God bedring, tkr.

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Høres ut som mitt første møte med gastrokirurgi var mer "romantisk".
    God bedring, tkr.

    mvh
    Hehe, takker. :)

    Det var nok ikke helt mitt første møte med gastrokirurgi, nei, og for min del har alle møter vært mer "gotisk" enn "romantisk" (tenk Mary Wollstonecraft Shelley/Edgar Allan Poe).

    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Flott at du er på bena igjen tkr. Jeg har vært en tur innom tilsvarende avdeling på ett annet sykehus. Og må si at jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse av opplevelsen :(
    Takker. :)

    Kanskje litt på grensen av det HFS tåler av innlegg, men for meg gjorde det veldig godt å få skrevet det av sjelen.

    mvh
    Overhode ikke tkr, men hva i all verden skjedde med deg!?
    Det hele høres jo ut som et veritabelt blodbad :eek:

    Som HCS strammer jeg meg opp hver dag for å slippe innleggelse eller nakkeskudd.
    Derav gis det ikke uttrykk for vondter i utrengsmål, men man går lydig sine selvpålagte turer.
    Vondt eller ikke innen rimelighetens grenser for min kropp.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Flott at du er på bena igjen tkr. Jeg har vært en tur innom tilsvarende avdeling på ett annet sykehus. Og må si at jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse av opplevelsen :(
    Takker. :)

    Kanskje litt på grensen av det HFS tåler av innlegg, men for meg gjorde det veldig godt å få skrevet det av sjelen.

    mvh
    Overhode ikke tkr, men hva i all verden skjedde med deg!?
    Det hele høres jo ut som et veritabelt blodbad :eek:

    Som HCS strammer jeg meg opp hver dag for å slippe innleggelse eller nakkeskudd.
    Derav gis det ikke uttrykk for vondter i utrengsmål, men man går lydig sine selvpålagte turer.
    Vondt eller ikke innen rimelighetens grenser for min kropp.
    Ja, du kan så si......

    Jeg forsøker jo å holde meg så langt unna noen sykehusinnleggelse som bare mulig, og har gått ned i både vekt og blodtrykk de siste årene. Rusleturer, hagearbeid, you name it. Men det skjer noe med kroppen når en blir eldre, og ting som kunne gjøres uten problemer før, får plutselig heftige og uante konsekvenser.

    Skal ikke dra dette videre, men kan opplyse at det å lempe betongsekker i større antall nå er tabu i tkr Towers.

    Etter en lett arbeidsøkt uten en eneste betongsekk nå denne:

    alisonkrausslive.jpg


    Mens man overveier om dette er den riktig kvelden å åpne en flaske Ripasso på.



    mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var godt du nevnte det om betongsekker. Når jeg leste følgende med min litt for sexualiserte (mangel på) hjerne: «når en blir eldre, og ting som kunne gjøres uten problemer før, får plutselig heftige og uante konsekvenser», tenkte jeg jo mitt :cool:

    Det finnes da ikke kvelder det ikke er riktig å åpne en flaske rødvin! Skjerp deg!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det var godt du nevnte det om betongsekker. Når jeg leste følgende med min litt for sexualiserte (mangel på) hjerne: «når en blir eldre, og ting som kunne gjøres uten problemer før, får plutselig heftige og uante konsekvenser», tenkte jeg jo mitt :cool:

    Det finnes da ikke kvelder det ikke er riktig å åpne en flaske rødvin! Skjerp deg!
    Hehe, tok for med det om betongsekker for å unngå misforståelser. Man kjenner da sitt publikum!;)

    Ellers er det bare å legge seg flat, men ikke før man har vært ute på vinlageret og hentet en flaske Ripasso.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En skal høre på kjentfolk!

    NqvJfGfiS7WyFIBkejYe9w.jpg


    Forsøkte å ta et bilde fra en litt annen vinkel:

    aw+zsVMfQKqzXMPvPOf2hQ.jpg


    ....Og ikke før jeg hadde satt meg ned, kom Emely og gjorde seg lekker:

    zmeSMSUHRdC91Rk%iwA79Q.jpg


    Ikke lett å ta bilde av en kølsvart katt, gitt, men av og til får du tatt bilde av øynene:

    Xj65tcfSSe+F72aNvnDo8Q.jpg


    Mvh

    Edit: Og der det er en katt som gjør seg lekker, er det gjerne en til:

    SPKQtUNhQ86bQFwx6yp4RQ.jpg


    zo43qXhVRbCbH8LUqQSHlA.jpg


    :) :) :)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror jeg er kurert for min dragning mot haifai og rødvin. Registrerer bare babybilder; Nerdrum og Madammen. Jaja, bra greier begge deler :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg er kurert for min dragning mot haifai og rødvin. Registrerer bare babybilder; Nerdrum og Madammen. Jaja, bra greier begge deler :)
    Du må være syk. Skygg unna Gastrokirurgisk Avdeling, så skulle alt gå bra likevel. Alternativt, drikk mer rødvin og hør mer musikk. :)

    Her går denne:

    deadmanwalking.jpg


    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    AKKURAT, den klassiske innstillingen om at pytsan jeg tok jo 250 kg både i knebøy og markløft....for 30 år siden :rolleyes:
    Og dermed PANG! Kjenner til det du :mad:
    Men jeg har sluppet unna gastro avd på sykehuset til nå, men det ar blitt noen lange dager på sofaen et par ganger.
    Så dette tar jeg til meg tkr.

    Jeg ser cafteinen har foreskrevet rødvin og hvilestilling, så da kan jeg lene meg rolig tilbake.
    Da blir det trillebår og hjelp med sementsekkene neste gang!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Skal ikke dra dette videre, men kan opplyse at det å lempe betongsekker i større antall nå er tabu i tkr Towers.
    Andre modne og reflekterte herrer (altså ikke meg) vil si at enkelte ting kan man faktisk lese seg til ;)
    Håper formen er enda litt bedre enn forventes kan :)
    -Antyder du at man skal lære av andres erfaringer?

    Hvor gøy er det, da :confused:

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror jeg er kurert for min dragning mot haifai og rødvin. Registrerer bare babybilder; Nerdrum og Madammen. Jaja, bra greier begge deler :)
    Du må være syk. Skygg unna Gastrokirurgisk Avdeling, så skulle alt gå bra likevel. Alternativt, drikk mer rødvin og hør mer musikk. :)

    Her går denne:

    Vis vedlegget 582677

    mvh
    Den filmen fikk meg til å bli motstander av dødsstraff, noe jeg er til denne dag. Meget god film.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tror jeg er kurert for min dragning mot haifai og rødvin. Registrerer bare babybilder; Nerdrum og Madammen. Jaja, bra greier begge deler :)
    Du må være syk. Skygg unna Gastrokirurgisk Avdeling, så skulle alt gå bra likevel. Alternativt, drikk mer rødvin og hør mer musikk. :)

    Her går denne:

    Vis vedlegget 582677

    mvh
    Den filmen fikk meg til å bli motstander av dødsstraff, noe jeg er til denne dag. Meget god film.
    Fin film. Dessuten spiller Susan Sarandon i den. Et definitivt pluss. :)

    Fint soundtrack er det også. Det åpnet øynene (ørene?) mine for Eddie Vedders og Nusrat Ali Fateh Khans kvaliteter.

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Så bra at du er overført fra gastro til hifiasylet. Du må gi en lyd når du får lov å gå ut og lufte deg eller kan motta visitt. Er litt sultefôret på hifi og musikkprat.

    Riktig god helg

    Mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Så bra at du er overført fra gastro til hifiasylet. Du må gi en lyd når du får lov å gå ut og lufte deg eller kan motta visitt. Er litt sultefôret på hifi og musikkprat.

    Riktig god helg

    Mvh Atle
    Du har PM.:)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Endelig hjemme! :)

    cI1Ie8zRR7CnyxpkZXuCkw.jpg


    Min mor ble syk, og Madammen og jeg måtte hive oss i bilen og kjøre 50 mil over fjellet for å se til henne. Hadde vi skullet bo hos henne, hadde enten jeg slått henne ihjel med krykken hennes, eller hun hadde dyttet meg ned trappen med rullatoren.

    Heldigvis stilte søsteren min hytten sin i Nevlunghavn til disposisjon. Slik kunne vi hvile ut der mellom slagene.

    dkuWVkBSQIWLms%JOoLdJg.jpg


    Lyset der er helt utrolig!

    rJrx16poQhm8DA5DWAGNvg.jpg


    fCyFsVqESjKlgC6QnEBx+w.jpg


    G4A%977%QSGp13qOaHq1IA.jpg


    JARlv%RBSNO+Ux4nzKAa2Q.jpg


    %iYwqHcWRf25gRYnxcOM+g.jpg


    Det siste bildet tok meg direkte til Peder Severin Krøyers strandbilder fra Skagen. Sollyset kommer nesten nedenfra.....

    krøyerskagen.jpg

    mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    -Hvordan får man Fjell Festning helt for seg selv?

    En står opp før Faen får tøflene på seg, og tar en meditativ sigarett i hagen mens man venter på Madammen:

    fullsizeoutput_1641.jpeg


    Deretter kjører man noen kilometer og parkerer på en nesten tom parkeringsplass, tar 5 minutter small talk med en forbipasserende bonde, og begynner å gå:

    WLqczMZ7SUiAK+RhyRRjAA.jpg


    Etter ca. 30 minutter kommer man til porten. Straks fremme!

    pqGI3DNMTyyagsUznRg2Xg.jpg


    Til høyre har man Pyttane, hvor innflygingsradaren til Flesland står:

    uuXHBMtFRW+g8ZQ6lnlkug.jpg


    -Og snart er klatringen slutt. Bare runde en kanon først:

    fullsizeoutput_1642.jpeg


    Og en siste bakke:

    JrcPyLONT6yNK6zGyT1MfA.jpg


    Utsikten er upåklagelig:

    wl+Ukr67SCehQO50ZduPDg.jpg


    fullsizeoutput_163f.jpeg


    KBqAWRqbTL+1aP4tc7CxHA.jpg


    En lett frokost i vindskyggen fra kanontårnet:

    fullsizeoutput_1640.jpeg


    Vi traff en eneste person på festningsområdet. Derimot traff vi en hel Åsgårdsrei på tur opp da vi var på tur ned igjen. Anbefales.

    fullsizeoutput_163e.jpeg


    Mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nydelige bilder, men kom igjen Tønnes, 30 minutter, da snakker vi mye klining med madammen på vei opp 😜🤣
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, hadde det enda vært så vel.....

    Vi går sakte. Vi stopper. Vi tar små avstikkere. Vi fotograferer. Vi prater.

    Høyre kne, venstre albue og korsryggen er ikke helt det de engang var. Bruker alltid stokk når vi er ute og rusler.

    fullsizeoutput_1644.jpeg


    Det går ikke så fort.:(

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ser du dette skiltet i Norge:

    severdighet.png


    Så har du en forundringspakke i nærheten. Og du vet aldri hva du får. Det kan være så ymse:


    Gammel industrikai i Osa
    DSC_1256.JPG


    Båter i Stendabukten:
    fullsizeoutput_11c9.jpeg


    En foss i Nordfjord:
    fullsizeoutput_d94.jpeg


    Et gammelt hotell i Dalen:
    IMG_3665.JPG


    Et utsiktspunkt på Senja:
    fullsizeoutput_2ba.jpeg


    ......Men på en øy Nordhordland???

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Joda.

    Hvis du kjører mot Mongstad, tar av til venstre mot Seim i Lindås og fortsetter et par mil på de smaleste og mest kronglete veier som Vestlandet kan skilte med, kommer du til en parkeringsplass:

    1cVF1vixQGWkFZgEnzIWCg.jpg


    Etter å ha satt fra deg bilen, runder du en flott vedlikeholdt gammel driftsbygning. (Jada, dette er sørveggen, eller drevsio!):

    JuB8oF1hRgCI96oWuEUCNw.jpg


    En liten rusletur forbi velholdte gårder og svære trær:

    Gv15nj6sRle+gRDhnBuDRg.jpg


    BGoY3OLpT5u6dPlbFv2BAw.jpg


    Bringer deg ned til snuplassen, en liten steinbygning og et skilt:

    594rFytdSGWfx%%LeMjacA.jpg


    skilt lygra.jpg


    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Den siste bygningen kunne ha stått i Irland! Og flere skal det bli. For ikke å snakke om steinmurene:

    8vhsOSi7TpWu7i2pSrSsTw.jpg


    vGTQQxNsSreLu7yScgoxyA.jpg


    ...Og jeg kan ikke tenke meg at The emerald Isle kan være grønnere enn dette her:

    ScCr52EMSDiqIlp%QH1AKg.jpg


    Lyngheiene er menneskeskapt, en funksjon av svibruk og beiting. Opprinnelig strakte lyngheiene seg langs kysten helt fra Portugal til Nordnorge. Det er ikke mye igjen av dem.

    Overgangen fra irrgrønt til grå-brunt-lilla er brå:
    3y3YufdXRnCi%d1Mcj12iA.jpg


    Det er et førtitall restaurerte steinbygninger på området. Skjenflorer, torvhus, redskapsbuer. Nils_Flyttemann var med og restaurerte alle sammen. Han er fremdeles sår over ikke å ha blitt invitert på innvielsen av Lyngheisenteret:
    gizAcUD+T5Cau6pOXnTzCg.jpg


    EjT%NMEESaO1+Yuxjad+JQ.jpg


    Nett so i Irland, eller på Vestlandet. Torv til tørking:
    T+ErPLKLSAi0RLFuHp76Yg.jpg


    Vi ville rusle så langt ut som vi kunne:
    cD2mtq3CSS6FVjmfHNsXTg.jpg


    TuyBqtDaQhS4e%miflvNrA.jpg


    Naust var der også, alt i stein:

    bkE35UxKTKygRPb6ERi0BA.jpg


    NZbXKgtiRMy3RQVDcS2Ecw.jpg


    Båten fant vi:
    KsSD7wM+QOCLW5lss306xA.jpg


    ...Og stranden....
    o6QxSFLbRxO8bquPTBtXkw.jpg



    MHVGR7BERiOfmNBo3lNqWQ.jpg


    Turen tilbake gikk langs Lurefjorden, forbi steinbenker, gjennom grinder:
    Rmh6pvGcTdmBwPDwQkqoGQ.jpg



    NHwdRKvOQgiBGIsUQNdiEg.jpg


    ..Og lune bukter med glassklart vann:

    MqAdaFDXQVqHZ4P%BNcAMw.jpg


    Nå kommer det store mysteriet: Turen tok vi i går. Solen skinte, alle hadde fri. Det var godt over 20 grader i skyggen. Og vi traff på i alt 10 mennesker, og så kanskje 10 til! Området er på tusenvis av mål, alle større stier er gruset. Det er benker, bord der.... 😐 Hvorfor bruker ikke folk så flotte områder? Fatter det bare ikke.....

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Madammen står og smiler blygt i inngangsdøren til det en steinhuset ser jeg.
    Jeg antar den avskiltede vetereinæren som kan viske så mange slags dyrespråk har lest triologien til Peter May som begynner med Svarthuset?
    Så ville jeg heller snu din undring over å se så få mennesker på din vei, sølle 20 mann, til dæven så fett at vi fikke hele dette flotte turterrenget for oss selv.
    Men se det blir det jo ikke omsetning og samvær av.

    Vi tar ikke dette med lat ungdom, og satte overarbeide førtisser med i ligningen. Litt kanskje?
    Nå har jeg vandret over 180 km i forbindelse med ufrivillig isolasjon og permisjon, og aldersfordelingen på turgåerne er krystallklar.
    Ikke en kjeft her i huset under 20 år som vil være med på tur.
    Mye kjekkere å sitte inne å game må vite med gardinene trukket for, mens solen brøler på utsiden.
    Selv får jeg jo nesten apoplektisk anfall når jeg må sitte inne og jobbe på slike dager.

    Takk for turen tkr - nydelige omgivelser.
    Ble sågar litt whisky tørst ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Madammen står og smiler blygt i inngangsdøren til det en steinhuset ser jeg.
    Jeg antar den avskiltede vetereinæren som kan viske så mange slags dyrespråk har lest triologien til Peter May som begynner med Svarthuset?
    Så ville jeg heller snu din undring over å se så få mennesker på din vei, sølle 20 mann, til dæven så fett at vi fikke hele dette flotte turterrenget for oss selv.
    Men se det blir det jo ikke omsetning og samvær av.

    Vi tar ikke dette med lat ungdom, og satte overarbeide førtisser med i ligningen. Litt kanskje?
    Nå har jeg vandret over 180 km i forbindelse med ufrivillig isolasjon og permisjon, og aldersfordelingen på turgåerne er krystallklar.
    Ikke en kjeft her i huset under 20 år som vil være med på tur.
    Mye kjekkere å sitte inne å game må vite med gardinene trukket for, mens solen brøler på utsiden.
    Selv får jeg jo nesten apoplektisk anfall når jeg må sitte inne og jobbe på slike dager.

    Takk for turen tkr - nydelige omgivelser.
    Ble sågar litt whisky tørst ;)
    Bare hyggelig, og takk for lesetips! Måtte google Peter May, har aldri hørt om ham. Trilogien vil bli bestilt. :)

    Da jeg leste om Svarthuset, tenkte jeg at dette var da kjent materiale. Jeg fikk vibber til Strilelandet og Færøyene med en gang. Tar du fugleperspektivet, kan du vel snakke om en Atlantisk kultur som går hele veien fra Nova Scotia over Baskenland og Nordsjøbassenget opp til Lofoten.

    En lang video, men så stjernespekket med folk fra begge sider av Atlanterhavet at den er verdt å se:


    Jeg ser jo på det som en billig luksus å ha hele Lyngheisenteret tilnærmet for meg selv, men jeg lurer på om det er oss det er noe galt med, eller alle andre.....

    Når det gjelder avkommet, øyner jeg håp: Poden er nå snart 34, og har begynt å gå på ski og på turer. Det måtte en viljesterk kvinne til å få ham dit, men man er jo ingenting hvis ikke resultatorientert.

    I kveld går det forøvrig i hvitvin.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ahhh...da skulle sommeren være reddet. Peter May - Svarthuset tok meg med storm. Mannen er helt utrolig på å beskrive natur, stemninger, miljø og mellom menneskelige relasjoner. Sjelden har jeg hatt så lyst til å reise etter å ha lest den boka. Om du liker det du kommer til å lese, så har jeg en forfatter til på lur som Peter May er fan av. For ikke å snakke om en knallspennende krim til med PM. Svarthuset og de 2 andre bøkene i trilogien er mer en slektskrønike og beskrivelse av oppvekst ispedd et drap.

    Og nei, det er ikke oss det er noe galt med hva turer i skog og mark angår.
    Jeg er vokst opp i skauen på Sørlandet som reserve Sioux/Apache indianer ;)
    Nå har jeg endelig vendt tilbake.

    Skal se på videotipset ditt en annen dag.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ahhh...da skulle sommeren være reddet. Peter May - Svarthuset tok meg med storm. Mannen er helt utrolig på å beskrive natur, stemninger, miljø og mellom menneskelige relasjoner. Sjelden har jeg hatt så lyst til å reise etter å ha lest den boka. Om du liker det du kommer til å lese, så har jeg en forfatter til på lur som Peter May er fan av. For ikke å snakke om en knallspennende krim til med PM. Svarthuset og de 2 andre bøkene i trilogien er mer en slektskrønike og beskrivelse av oppvekst ispedd et drap.

    Og nei, det er ikke oss det noe galt med hva turer i skog og mark angår.
    Jeg er vokst opp i skauen på Sørlandet som reserve Sioux/Apache indianer ;)
    Nå har jeg endelig vendt tilbake.

    Skal se på videotipset ditt en annen dag.
    Videotipset burde du sjekke ut. Stjernespekket er bare forbokstaven! Nevner i fleng: Emmylou Harris, Iris DeMent, Mary Black, John Martyn, Katy Matthea, søstrene McGarrigle, Jerry Douglas, Guy Clark, and on and on......

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det blir lite musikk og hifi nå på høysommeren. For varmt. Dessuten har andre ting prioritet, f.eks vinterveden. "Vedsåta" er nå historie:

    7A7098A0-EAA7-4AFA-AF3C-5E6FBDB41FC9.jpg


    Men jeg har et lite luksusproblem, jeg har for mye ved. Jeg får ikke så mye som en flis mer inn i garasjen, og høvelige lagerplasser er vanskelig å finne. I min nød har jeg laget en ny lagerplass bak garasjen:

    h+evXah6TXWHUp38nGPtLg.jpg


    Den er også full. På den annen hånd, kroppsarbeid i sommervarmen er et godt påskudd for å drive med fortløpende rehydrering. 😀

    Og hagen er på sitt vakreste nå! Alt blomstrer. I tørrværet har jeg ikke hatt hjerte til å slå plenen, og smørblomst, hvitkløver og forglemmemegei titter frem over alt:

    fullsizeoutput_164b.jpeg


    ......Og under taksteinen hekker spurven. To unger har den fødd frem i år, og de er nesten flygedyktige:

    EqKxIyLxQEuPaorKlj6Tpg.jpg

    (Dårlig bilde, måtte zoome inn digitalt på mobilen. Spurvungene sitter rett til høyre for vinduskarmen)

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir spennende å høre hva du synes. Alltid greit å prøve ut nye ting, utfordre seg selv.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Spenstig for en som har vært trofast mot CJ så lenge som det du har!
    Lei av å flytte rundt på forsterkere som utfordrer korsryggen? ;)
    Blir spennende å høre hvilke erfaringer du gjør det etterhvert.

    mvh
    Proffen
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alarm, alarm. De siste bastioner står for fall!:mad:
    Skulle ikke du vært ute i hagen og jobbet, istedenfor å lefle med klasse D.:cool:
    Litt mer seriøst. Blir spennende å høre om hvordan du opplever Vera (hjemme hos deg).:)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg. Gleder meg også over Posten, som greide å få sendingen frem i rekordfart. Den ligger allerede og venter på en post-i-butikk behagelig nær tkr Towers.

    Nå må jeg bare se om jeg finner noen RCA-XLR overganger........

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn