tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Takker. Jeg blir litt defensiv, skjønner du, mhp. digitalisering av vinylen. Jeg har fått noen kommentarer som: "Jeg skulle gjerne hørt den vinylen uten at den blir digitalisert". Og det gjør meg litt såra og vonbroten. For egen del kan jeg ikke høre noe digitalis der.

    Mvh
    Det er ingen grunn til å bli såra og vonbroten TKR. Det er du som skal spille musikk på DITT anlegg med DINE prefranser i det daglige.
    Så da faller jo utsagnet "Jeg skulle gjerne hørt den vinylen uten at den blir digitalisert" på stengrunn.
    Om man sier slikt hos deg, så har man jo ikke skjønt din tilnærmingsmåte til god lyd.
    Ei heller jeg har noen fasit på gjengivelse av min foretrukne musikk hjemme, og langt fra alle liker elektrostaters måte og gjengi musikk på.
    Hvilket jo er det samme for meg at de mener, fordi det er MITT anlegg og JEG som skal trives med det i det daglige.
    Men jeg var virkelig overrasket over hvor høflige Overkill Audio bassene var før du slapp dem løs :cool:

    Selv har jeg en statorplate som skurrer i venstre kanal om dagen (hælvete, fa.., fa..&%#+/!§), og man ergrer seg grønn. Atter tenker jeg på dette med frimerkesamling i stedet for HiFi :oops: så ukomplisert da gitt. Det er noe hele tiden :mad: Jeg trenger bare litt under en million, så kan jeg kjøpe meg Alsyvox Botticelli, og vips var hifi himmelen på plass :love:
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er ingen grunn til å bli såra og vonbroten TKR. Det er du som skal spille musikk på DITT anlegg med DINE prefranser i det daglige.
    Så da faller jo utsagnet "Jeg skulle gjerne hørt den vinylen uten at den blir digitalisert" på stengrunn.
    Om man sier slikt hos deg, så har man jo ikke skjønt din tilnærmingsmåte til god lyd.
    Ei heller jeg har noen fasit på gjengivelse av min foretrukne musikk hjemme, og langt fra alle liker elektrostaters måte og gjengi musikk på.
    Hvilket jo er det samme for meg at de mener, fordi det er MITT anlegg og JEG som skal trives med det i det daglige.
    Men jeg var virkelig overrasket over hvor høflige Overkill Audio bassene var før du slapp dem løs :cool:

    Selv har jeg en statorplate som skurrer i venstre kanal om dagen (hælvete, fa.., fa..&%#+/!§), og man ergrer seg grønn. Atter tenker jeg på dette med frimerkesamling i stedet for HiFi :oops: så ukomplisert da gitt. Det er noe hele tiden :mad: Jeg trenger bare litt under en million, så kan jeg kjøpe meg Alsyvox Botticelli, og vips var hifi himmelen på plass :love:
    Tja, moralen er vel at Overkillene kan spille bass hvis eieren vil....Og når eieren vil noe annet, så spiller de det.....😎

    Vedr. elektrostater, så har min lydmessige erfaring med dem vært helt grei. Vedlikeholdsmessig, derimot, skorter det litt. Skurring i statorplater, utladinger mellom stator og membran, membraner som mister ladning, osv, osv. 😦 Takke meg til apekister...

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Synes jeg ikke du skal være, ofte går den konverteringen helt uten problemer. :) Har selv koblet opp RIAA både via optisk og vanlig analog linje, bare fordi jeg kan. Eneste som kan være en svakhet er brickwallen i AD som håndterer de sedvanlige unotene fra vinylen litt annerledes enn en analog linje. Klikk og pop med påfølgende ultrasoniske resonanser kan skape harde klippinger som gjør at peiskosen blir noe mer fremtredende.
    Jeg synes at digitaliseringen går helt greit. Klikk og pop låter som klikk og pop her. Av og til går en LED-søyle opp i "rød sektor", men det er alt. Men nå har jo ikke jeg mulighet til å høre vinylen udigitalisert, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. 🤔

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tosken har jo nevnt på at det skal blir Vinyl-lyd gjennom knuseriet mitt når han tar turen. Blir spennende:)
    Det høres virkelig spennende ut! Skal han ta med seg vinylingrediensene ut til deg, eller skal du begynne på et nytt prosjekt?

    mvh
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det høres virkelig spennende ut! Skal han ta med seg vinylingrediensene ut til deg, eller skal du begynne på et nytt prosjekt?

    mvh
    Nei, ville ikke våge å komme med et gammelt treskverk og skeive skiver til hitech-hølet til Baronen. Sniker med meg høykvalitets lyd fanget på en minnebrikke og lurer det inn på Crayen hans og håper taket holder! 🙃
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En digresjon, og helt uten DSP. Har vært lite inne her noen dager, og dette er grunnen. Båtpuss! 🙂

    DnOnTKh3S0qTFxYDAonRPg.jpg


    61996298243__B29ADF70-055D-4B7E-8AA2-F6F24BD63E53.JPG


    Definitivt ingen spennende farkost, ei heller motor. Prosaisk er kanskje den beste beskrivelsen. Og selv om forrige eier døpte den for "Pilen", er jeg temmelig sikker på at det blir et bedagelig tempo på den når jeg får den på vannet.

    Den store nyheten er egentlig at jeg etter bare tolv år i tkr Towers er blitt en slags slostril honoris causa. Med andre ord har jeg fått båtplass i Høgøykylleren, bare knappe 50 meter fra entredøra. 😀 Det er stort!

    fullsizeoutput_167a.jpeg


    Mvh
     
    Sist redigert:

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Har levd sjømannslivet i sommer og det har vært en fornøyelse. Har fått båtplass noen hundre meter lengre inne i Arefjordpollen. Helt eventyrlig område. Fantastisk mange fine eiendommer, hytter og naust. Holder i massevis den båten der Tønnes. Du bor jo allerede midt i smørøyet!

    Mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har levd sjømannslivet i sommer og det har vært en fornøyelse. Har fått båtplass noen hundre meter lengre inne i Arefjordpollen. Helt eventyrlig område. Fantastisk mange fine eiendommer, hytter og naust. Holder i massevis den båten der Tønnes. Du bor jo allerede midt i smørøyet!

    Mvh Atle
    Se det.

    Det forklarer jo bildet ditt, også. Du hadde altså lovlig ærend inne i Arefjordpollen. 😊

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Jeg synes at digitaliseringen går helt greit. Klikk og pop låter som klikk og pop her. Av og til går en LED-søyle opp i "rød sektor", men det er alt. Men nå har jo ikke jeg mulighet til å høre vinylen udigitalisert, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. 🤔

    mvh
    Hos meg slenge jeg på en hodetelefonforsterker mellom riaa og dsp for også å kunne høre ubesudlet analog lyd, men jeg klarte ikke å høre noe forskjell.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hos meg slenge jeg på en hodetelefonforsterker mellom riaa og dsp for også å kunne høre ubesudlet analog lyd, men jeg klarte ikke å høre noe forskjell.
    Det var godt å høre, om ikke akkurat uventet! 🙂

    Kunne sikkert kjingset til noe slikt jeg også, men jeg tror ikke at jeg gidder.

    Bare for å stille min nysgjerrighet: Hvilken ordlengde og samplingsfrekvens bruker du når du digitaliserer?

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HC

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Joda! Ble det sist fredag.
    Nå venter jeg i åndeløs spenning på invitasjonen til John Fredriksens julebord på Theatercafeen. Den flagrer sikkert ned i postkassen min en gang i november. 🤪

    mvh
    Dæven det blir saker TKR, så kan du jo få fraktet ambolten til Theatercafèn og kontakte Andrej Nebb (ex. DePress bassist) så tar han med sin. Så kan dere holde leven med forsamlingen inn i mellom boblene ;) Castrata Klangkamerata
    Kristoffer Schau stiller sikkert også om du tar med båtmotoren, så tar nevnte herremann med tønne og 50 liter fløte og pisker opp litt krem til irishen :oops:
    Detta kan bli gøy serr`u. Man har ikke mer moro enn man har med andre :rolleyes:
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Det var godt å høre, om ikke akkurat uventet! 🙂

    Kunne sikkert kjingset til noe slikt jeg også, men jeg tror ikke at jeg gidder.

    Bare for å stille min nysgjerrighet: Hvilken ordlengde og samplingsfrekvens bruker du når du digitaliserer?

    Mvh
    AD er 24bits/96kHz hos meg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dæven det blir saker TKR, så kan du jo få fraktet ambolten til Theatercafèn og kontakte Andrej Nebb (ex. DePress bassist) så tar han med sin. Så kan dere holde leven med forsamlingen inn i mellom boblene ;) Castrata Klangkamerata
    Kristoffer Schau stiller sikkert også om du tar med båtmotoren, så tar nevnte herremann med tønne og 50 liter fløte og pisker opp litt krem til irishen :oops:
    Detta kan bli gøy serr`u. Man har ikke mer moro enn man har med andre :rolleyes:
    Hehe, ser det for meg:

    RSVP. Antrekk: Smoking og ambolt. 🤣

    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Strake fem George-Jones album på rappen! Tror ikke jeg greier fler. Fremdeles rikelig med Kentucky-produsert ildvann igjen, så jeg føler meg forpliktet til å fortsette med køntri:

    cagBYIAtT3S91ZxYejwxgw.jpg


    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Å du og du, dette kommer til å gjøre vondt i morgen TKR på flere enn en måte.
    Men det er nå ganske godt med en pen liten salong beruselse siste fredagen i august i det hersens år 12020.
    Kos eder med Johnny Cash :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Å du og du, dette kommer til å gjøre vondt i morgen TKR på flere enn en måte.
    Men det er nå ganske godt med en pen liten salong beruselse siste fredagen i august i det hersens år 12020.
    Kos eder med Johnny Cash :cool:
    Bourbon & branchwater er ingen uting Hr. Powerpoint! 😊 Særlig når vi snakker om en kvalitet litt over gjennomsnittet:

    IB+q6YDgTTSRvgLYD4DEsA.jpg


    På den annen side, branchwater er mangelvare i tkr Towers, så vi får greie oss med Øyvarvatn frå Morland.

    Det eneste som volder meg ubehag, er om jeg skal gå for kyss-meg-i-ræva-køntri og spille Waylon Jennings, eller hjerte-smerte-køntri og spille Tammy Wynette. Decisions, decisions......

    Mvh


    Edit: Dette ble for vrient.....En kompromisskandidat måtte til:

    xl1bxA1hRFG3zMFd5eGVVQ.jpg
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Husk å se denne også @tkr

    god helg
    mvh
    Takk for kjempetips, RoDa! Den skal jeg lete opp. Den ligger kanskje på Netflix?

    En god helg ønskes tilbake.

    Mvh
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vel - du må spille "Help me make it through the night" med KK, så skjønner du hvorfor George sleit med melodien på "Stopped loving her". Så er det åpenbart Waylon og Cash etter det, Willie er også lov. Så kan du avslutte med Prine.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vel - du må spille "Help me make it through the night" med KK, så skjønner du hvorfor George sleit med melodien på "Stopped loving her". Så er det åpenbart Waylon og Cash etter det, Willie er også lov. Så kan du avslutte med Prine.
    Endte opp med Emmylou Harris, som jo må være innafor. John Prine er en glimrende ide, jeg er bare ikke sikker på hva jeg har av ham på vinyl....Skal sjekke. 🙂

    mvh

    Edit: Joda!

    fullsizeoutput_167f.jpeg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for kjempetips, RoDa! Den skal jeg lete opp. Den ligger kanskje på Netflix?

    En god helg ønskes tilbake.

    Mvh
    Tror det bare er på HBO.
    Men verdt noen kroner å se denne

     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Før denne tråden sklir ut i hifi og musikk igjen:

    IMG_8633.JPG


    IMG_8635.JPG


    IMG_8641.JPG


    IMG_8645.JPG


    Båten på vannet og jomfruturen gjennomført. 😁

    .....Og for eventuelle hagefreaks:

    I år satte vi poteter. Ikke direkte mange, jeg tror det var 20 settepoteter. Det ville vært synd å kalle det for prima matjord der de står, men stykket er godt drenert og svært solrikt. (Den solsikken kom opp helt av seg selv, vi har ikke plantet solsikker der)

    Juc1gQyvTBK%2rEHAfwhqw.jpg


    OoDtq6jdQ4q+yLBoczhCCQ.jpg


    Avlingen ser ut til å bli helt upåklagelig. Fra en plante:

    BKDsVIo5STeWUfGQNLRBMg.jpg


    Moro, og i grunn et lite mirakel. En stapper en potet ned i jorden, og får 12 stykk tilbake noen måneder senere.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nydelige bilder, men det må være litt stusselig og bo sammen med en jomfru 🤪
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Token audiophile content :

    Røyk utpå på Audiogon igjen i går. En Ikeda-konstruksjon, og mikroskopbildet av nåla så helt fint ut:

    fr1mk3.jpg


    Selger uten noen forhistorie på Audiogon....fra Taiwan......😳......håper det beste........heldigvis ikke den helt store summen.......😓

    Mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Registrerer at potetene er høstet, et dødt dyr er hentet fra nord og fjorden er tømt for fisk og nå en ny pickup! Har du vært på polet også trenger du ikke gå ut før jul.

    Gøy med pakker på vei. Kommer innom og ser til deg en dag det passer.

    Ha en fin kveld

    mvh Atle
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn