Tonearmkabel?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.756
Sted
Nøtterøy
Har en Mørch up4 arm og en Dynavektor DV20X high output moving coil. Vurderer å bytte ut tonearmkabelen, altså kabelen fra tonearmen til riaa trinnet. Hunnkjønn DIN i den ene enden og rca i andre.
Den som står i er vel original fra midten av 80 tallet. Noen som har possitive erfaringer med bytte av denne? Savner kanskje litt dynamikk.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Det er mye å hente på å bytte ut den som fulgte med armen. Jeg har hatt meget gode resultater i min UP4 arm når jeg fikk laget kabel basert på Van den Hul kabler og plugger. Jeg tror en slik kabel (80cm) med plugger arbeid og frakt kom på et par tusen når jeg bestillte den fra Audio media Bergen.

Extremephono kabelen virker jo meget spennende da :)

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.756
Sted
Nøtterøy
Takk skal dere ha! Tror jammen jeg skal bestille en slik kabel Kjetil. :)

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.756
Sted
Nøtterøy
Fem dager etter bestilling fra statene ligger kobelen i posten. Meget rask levering. Denne var virkelig verdt pengene. :eek: Extreme kabelen er virkelig bra. Masse dynamikk, skikkelig trøkk i bassen. Men, jeg ble advart på forhånd av en her på forumet om at kontakten på kabelen kunne bli stående vendt framover. ??? Og slik ble det. Noen som vet om dette kan gjøres noe ved? Kabelen er myk og fin så det er ikke noe praktisk problem. Bare litt visuelt.

Vedlegg

Topp Bunn