Tonearmskabel med DIN-plugg

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.283
Torget vurderinger
10
Er det noen som vet hvor en kan få kjøpt en god tonearmskabel med DIN-plugg til moderat pris? Kimber har en slik til rundt kr.3.000,- for 1 m og det synes jeg er for mye. Kabelen skal brukes på en Sumiko MMT.

Mvh.
Ketil

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har en god Naim armkabel (til Naim Aro) med DIN på riaa-siden, tror det er Chord Co som leverer de til Naim. Moderat pris. Vet ikke om Linn-festet på armsiden passer din arm, men om så er skulle det være greit å handle fra Naim eller fra Chord Co.

Mvh Vidar P

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.283
Torget vurderinger
10
Takk for info. Skal sjekke Chord.

Mvh.
Ketil

Blacksmith

Medlem
Ble medlem
05.12.2005
Antall liker
0
Noen som vet hvor vi kan kjøpe løse kontakter til armkabler ?
Kan jo lage en selv .

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Prøv Cardas eller SME! Dei har iallefall denne kontakta i sortimanget sitt.
MVH
Johs

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.562
Torget vurderinger
27
Vet at Mørch har denne type kabler til grei pris (tror de bruker VdH). Selv bruker jeg Cardas Golden Ref. til min Mørch og det funker utmerket.

DIN-kontakter får du vel omtrent alle steder hvor kontakter selges?

Vedlegg

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
DIN-kontakter får du vel omtrent alle steder hvor kontakter selges?
Der er mange forskjellige typar DIN- kontakter og du bør forsikre deg om at du får rette type før du eventuelt bestiller. Vanlegvis er det ikkje standar DIN som passar opp i armrøret.

MVH
Johs

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.562
Torget vurderinger
27
Jeg er klar over det, men jeg har testet ulike kabler på min Mørch og alle har passet, så det er mye som tyder på at det benyttes samme type DIN-plugg på de fleste tonearmer og tonearmskabler.

Billy_Joe

Medlem
Ble medlem
09.05.2005
Antall liker
0
Hei,

Jeg kjøpte en Zu Xaus phonokabel til min Mørch arm. Måtte ha en kabel med rett Din-plugg pga armbordet. $150 på Ebay, solgt av produsenten. Fint håndverk. De gir deg også valget mht type kontakter.

Har også sett Cardas DIN kontakter løst, men husker ikke hvor, mulig det var DIYAudio.com. Det finnes flere typer, men tror kanskje Fosse har rett i at det er en type som er i bruk til tonearmer.

T

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Din kontakta som vanlegvis passar oppi armrøret på tonarmar heiter Din-S og det skal vere ein rimleg spesialisert butikk for å ha noko sånt i hyllene sine. Med andre ord, den er vanskleg å finne. Tryggast er å kjøpe ein ferdig kabel tilpassa formålet.
Sjølv kontakta eg Paul på PM-audio for å få laga ein.
Den vart ikkje av dei dyraste men heller ikkje av dei billigaste, men kvaliteten vart adeles utmerka både sånn og sånn.
MVH
Johs

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.862
Torget vurderinger
1
Jeg er klar over det, men jeg har testet ulike kabler på min Mørch og alle har passet, så det er mye som tyder på at det benyttes samme type DIN-plugg på de fleste tonearmer og tonearmskabler.
Standart tonerams plugg (iht. SME) er 5 polet std. DIN i C-form (270 grader PIN spredning/konfigurering), jf. f.eks. Van den Hul sin faq. Det fysiske designet av platespiller og tonearm, samt evt. plassering/underlag kan gi noen føringer på om rett eller vinklet plugg passer best (evt. uten kappe). Variasjoner/avvik fra std. finnes selfølgelig.

mvh
KJ

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Jeg tror Vidar på AudioArt.no har både plugger og kabel for intereserte...

Arne K

Topp Bunn