Tonearmskabel?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Noen som har prøvd forskjellige tonearmskabler og kan komme med noen gode tips?

Kabelen er planlagt brukt sammen med SME 309, som etter sigende leveres med en nokså simpel kabel. Derfor vurderer jeg å skifte den ut med noe som kanskje er bedre. Synspunkter?

Har tenkt på Cardas Golden Ref., men synes samtidig den er litt kostbar.

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
emotikon skrev:
Hovland The Music Groove 2.
Støttes helt og holdent, ganske dyr imidlertid....

Har du ikke råd, og er villig til å eksperimentere - klipp av rca-kontaktene på originalledningen og lodd den direkte inn på riaa-printet i forsterkeren. Optimal forbedring av en halvgod Van den Hul-kabel.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
British Audio installerer Incognito tonearmswire basert på Cardas kobber eller sølv litz, eller selger samme som DIY-sett. £200 for kobber, installert, eller £295 for sølv, installert. £49 for kobber, DIY, eller £109 for sølv, DIY. BA er særdeles greie å ha med å gjøre og gjør jobben kjapt, om en går for det alternativet. Du finner definitivt dyrere alternativer, men om du finner bedre alternativer spørs kanskje mest på hva slags kabeltro du har eller ikke har.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Jeg tenkte på kabelen fra arm til riaa.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Skjønte det, men den største potensielle forbedringen ligger vel høyst sannsynlig i å få et ubrutt kabelstrekk fra PU til inngangen på RIAA eller forsterker.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Lille_Adam skrev:
Skjønte det, men den største potensielle forbedringen ligger vel høyst sannsynlig i å få et ubrutt kabelstrekk fra PU til inngangen på RIAA eller forsterker.
Har haft gode resultater ved at placere riaa 5-10 cm fra armen inde i pladespilleren.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Lille_Adam skrev:
Er ikke uenig i det, men jeg ønsker å beholde armen orginal, både av praktiske årsaker og med tanke på eventuelt senere bytte.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Beklager. "Roger Wilco" er en frase fra CB og HAM-radio, hvor "Roger" betyr "forstått" og Wilco" betyr "will comply" eller "skal bli". Altså: "den er grei, jeg skal ikke mase mer om Incognitokabelen".

:)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Siden vi snakker om cardas.
Sendte et spørsmål til AudioArt om en Han 5pinns DIN plugg fra cardas i går kveld.( den som bruker å stå i bunnen/basen av tonearmer)
Fikk svar allerede i morges om at de hadde på lager og ikke så hakkende gal pris heller
Så denne ble bestilt og betalt allerede nå ;)
Skal bli spennende å se hvor lang leveringstiden blir
Mvh Jan I

goffa

Bransjeaktør
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
0
Har selv byttet til Audioquest med godt resultat, ellers finnes det jo gode kabler fra Kimber og Nordost så vidt jeg vet, hadde selv en Cardas kabel som jeg var fornøyd med, men fikk ett tydlig løft med Audioquesten, litt dyr dog.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Hei Andy.

Fikk du gjort noe med at vinkelpluggen ble stående fremover?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.789
Sted
Nøtterøy
K.H. skrev:
Hei Andy.

Fikk du gjort noe med at vinkelpluggen ble stående fremover?
Hei!
Nei, dessverre! Kabelen står vendt framover. :mad: Men den er heldigvis myk, så den er grei å "forme". Fungerer greit.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
K.H. skrev:

Kabelen er planlagt brukt sammen med SME 309, som etter sigende leveres med en nokså simpel kabel. Derfor vurderer jeg å skifte den ut med noe som kanskje er bedre. Synspunkter?

Et tips i farta:
Hør med "goverment" her inne på sentralen. Det han ikke vet om SME og tonearmer i sin helhet er ikke verd å vite ...

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
anekdoten skrev:
K.H. skrev:

Et tips i farta:
Hør med "goverment" her inne på sentralen. Det han ikke vet om SME og tonearmer i sin helhet er ikke verd å vite ...
Takk for tipset, men er du så sikker på det...?

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
K.H. skrev:
anekdoten skrev:
K.H. skrev:

Et tips i farta:
Takk for tipset, men er du så sikker på det...?
Jeg tror det. Skader ikke å høre med ham - har fått inntrykk at han er en kapasitet på enkelte vinyl/hifi-områder.

Topp Bunn