Topping Dx3 pro Dac/hodetelefonforsterker. Noen som har erfaring med denne??

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Etter at jeg fikk meg nye hifiman hodetelefoner, så er jeg på utkikk etter dac/amp som en grei oppgradering i forhold til Fiio oppsettet jeg har i dag.

I den forbindelse fant jeg følgenede på massdrop.com:

https://www.massdrop.com/buy/topping-dx3-pro

Fannt også en måling/test av denne her:

https://www.audiosciencereview.com/...of-topping-dx3pro-dac-and-headphone-amp.4967/

På pariet ser det jo bra ut i forhold til prisen, selv om dette er "kina produkt". Tester virket veldig fornøyd med produktet.

Er det noen her inne som har erfaringer / testet denne??? eller har lest andre tester av den??
 

ketilb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2009
Innlegg
483
Antall liker
135
Sted
Sør-Helgeland
Torget vurderinger
15
Du kan kjøpe den på aliexpress til <$180 inkl levering, når black friday starter der om ca 10 timer. Massdrop tar vel litt for levering, har aldri handlet der, så kjenner ikke taksten.
 

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Det klør litt i fingrene ja .

Ser at soundgarden.no har pro ject head box ds på tilbud. Prisen er vel noen hundrelapper høyere enn Topping, men tror ærlig talt at en får mer for pengene med Topping amp/dac`en. Hadde det vært den svært god omtalte pro ject pre box s2 som var på tilbud, men det var det selvfølgelig ikke.

Får ta en titt i morgen på aliexpress/ebay og se om jeg finner noen bedre tilbud enn 185 dollar, som er prisen dem har annonsert på aliexpress under BF.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Det klør litt i fingrene ja .

Ser at soundgarden.no har pro ject head box ds på tilbud. Prisen er vel noen hundrelapper høyere enn Topping, men tror ærlig talt at en får mer for pengene med Topping amp/dac`en. Hadde det vært den svært god omtalte pro ject pre box s2 som var på tilbud, men det var det selvfølgelig ikke.

Får ta en titt i morgen på aliexpress/ebay og se om jeg finner noen bedre tilbud enn 185 dollar, som er prisen dem har annonsert på aliexpress under BF.
Pro-Ject headbox var ikke imponerende. Jeg kjøpte den for 4? år siden og byttet den dagen etterpå. Var kult med det displayet da.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.079
Antall liker
10.479
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har ikke erfaring med dx3pro men har en dx7s selv. Kjøpte denne via massdrop etter "lang" tid søking etter mest mulig "bang for the buck". Vært veldig fornøyd. Spiller som bare rakkern.
Topping lager veldig gode produkter.
 

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Blir et sted mellom 2000 og 2200 med moms og fortollingsgebyr...hmmm. frister veldig.
 

ketilb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2009
Innlegg
483
Antall liker
135
Sted
Sør-Helgeland
Torget vurderinger
15
Hvis du handler via aliexpress app'en, får du litt ekstra rabatt, de fleste har også et par dollar i kupongrabatt. En av dx3 selgerne sender gratis med premium shipping, så er lev.tid bare 1-2 uker. Med standard shipping er det vel på den annen side en viss mulighet for at pakken i juletravlheten slipper inn uten moms/gebyr.
 

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Da ble det handel. Fannt en forhandler som hadde Aliepress premium shipping (7-15 dager) valgte dem i stedet for DHL, håper da det er posten som tar seg av fortollingen, enklere å forholde seg til enn DHL sine fantasi avgifter/gebyrer.

kom på 171 dollar med noe rabattkode greier og premium shipping inkludert. Rett under 2k med moms og postens fortollings gebyr i følge tollvesenets import kalkulator.

Så får vi håpe den leverer det den lover på papiret...gleder meg.
 

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Ja. Da var endelig dac/amp`en sendt fra Kina. Tok 5 dager ekstra, pga at dem ikke hadde svart versjon inne på lager. Hadde jeg valgt sølv så kunne dem sendt den dagen etter bestilling. Sånn er livet. Uflaks, kalles det visst. Men venter heller noen dager ekstra for å få svart utgave.
Blir sendt med Aliexpress Premiun Shipping, som tilsvarer express pakke. Aner ikke hvem som står for forsendelsen. dhl/ups/post china?? men håper at den til slutt ender opp hos Posten/Bring og ikke DHL, pga historier en leser på nettet om alle merklige gebyrer DHL kan ta for å fortolle forsendingen. Posten er enkel å forholde seg til. Der er fortollingsgebyret 158kr. Satse på at den ender opp hos Posten til slutt. x fingrene.
 

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Ja. Da var endelig dac/amp`en sendt fra Kina. Tok 5 dager ekstra, pga at dem ikke hadde svart versjon inne på lager. Hadde jeg valgt sølv så kunne dem sendt den dagen etter bestilling. Sånn er livet. Uflaks, kalles det visst. Men venter heller noen dager ekstra for å få svart utgave.
Blir sendt med Aliexpress Premiun Shipping, som tilsvarer express pakke. Aner ikke hvem som står for forsendelsen. dhl/ups/post china?? men håper at den til slutt ender opp hos Posten/Bring og ikke DHL, pga historier en leser på nettet om alle merklige gebyrer DHL kan ta for å fortolle forsendingen. Posten er enkel å forholde seg til. Der er fortollingsgebyret 158kr. Satse på at den ender opp hos Posten til slutt. x fingrene.
Var ikke mye å skryte av den premium shippingen. Fortsatt ikke kommet lenger enn Hong Kong.

Tror selgeren lurer systemet litt ved å melde inn pakken før den faktisk er klar til å sendes.

Har nå lest om en design feil som gjør at man får releklikking ved skifting av samplerate eller ved start og stop av lyd. Noen her som har denne dacen og kan svare på om det er "Storm i et vannglass" eller om det er et reelt problem?

Topping jobber visstnok med en firmware fiks som skal redusere problemet.


Pakken fikk fartpå seg etter at den forlot Hong Kong.på under 1 døgn var den kommet til en av dhl sine sentraler i Norge
 
Sist redigert:

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Da er den endelig levert. Etter en innstalasjon av driverene, og en rask prøvelytting, så må jeg bare si at det er i en helt annen liga enn fiio comboen jeg hadde fra før.
Spesielt Diskanten er krystall klar i forhold, dynamikken er mye bedre. man hører at pianisten bruker tangentene...mer "punch". skal la den få spille seg litt inn og se om det blir enda bedre. Er i hvertfall fornøyd.
 

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Gratulerer. Er bra saker de Topping greiene.
Jeg er i hvertfall veldig positivt overrasket. Den mye omtalte klikkelyden plager ikke meg, om den klikker ved sangskifte og slikt så får det helle bare være. Har annet headset og dac som jeg bruker til dataen for spilling og surfing,

Toppingen sammen med HiFiMan HE400i blir mitt musikk setup. Så får jeg bruke NAD Viso HP50 og Fiio komboen til data/spilling.
 

Esp3n89

Fersking
Ble medlem
29.12.2018
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei.
Vurderer også en Dx3 pro fra Aliexpress eller ebay(fant den til 1650kr fra ebay). Når jeg ser på de forskjellige selgerne så står der dog ikke noe om 120/240v og den medfølgende PSUen. Funker den for oss eller må der ny/adapter til??? Fått testet den noe mer? Hva syns du/dere?
Leste btw at der kom ut en firmware oppdatering som løste klikkeproblemet 18.desember (FW versjon 1.04) Dopus, bambadoo
 
Sist redigert:

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Hei!

Bruker medfølgende strømforsyning, og den fungerer utmerket. Ovverraskene god lyd for prisen, mye bedre enn mitt gamle oppsett fra fiio, som i sin tid kostet et par hundrelapper mer. Det har blitt mindre"klikking" fra releet i boksen etter firmware oppdateringen, men den er fortsatt til stede. Skal du bruke denne som vanlig pc dac så ville jeg kanskje ha vurdert en annen dac. For min del bruker jeg oppsettet stort sett til musikk via raspberry pi med picoreplayer distro, og da bryr jeg meg ikke om klikkelyden mellom sangene.

Så til mitt bruk (sammen med et headset fra Hifiman ,SE400i, så synes jeg det fungerer, og låter, utmerket for prisen.
 

Esp3n89

Fersking
Ble medlem
29.12.2018
Innlegg
2
Antall liker
0
Ok Dopus. Får vente å se litt da :)
Har en gammel Beresford Caiman (Gatorized) akkurat nå, men den drar på årene. Kun 16bit 48khz over USB :-S. For meg nå som driver med lydteknikkstudier, er det en fordel med opp mot DSD (som vi har begynt å leke med på skolen pga nytt utstyr). Iallefall 24/192 er ett krav da mesteparten av opptakene er i det formatet og vi ønsker at signalene går igjennom med minst mulig konvertinger. Kjører 24/96 gjennom toslink, men slitter med klikking og andre rare lyder gjennom hodetelefonene som læreren kjenner igjen som wordsync problemer. Har vurdert også FiiO sin K3, men med ønsket å oppgradere til Sennheiser HD650 i løpet av året blir den vistnok ikke helt strømsterk nok god dynamikk i følge tester. Noe som er spesielt viktig for meg siden jeg jobber med klassisk musikk som til tider har 60+dB spredning fra det svake til det sterke :p
Igjen takk for info :)
/Espen
 

Dopus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.12.2013
Innlegg
84
Antall liker
17
Sted
Rogaland
Klikkingen skjer bare ved skifte av samplerate, og skjer i dacen...ikke i headsettet. Er et relee som slår inn og ut. Har ikke testet dsd selv. Men fungerer fint med 24/192 flac i hvertfall.
 
Sist redigert:

seboemer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
192
Antall liker
83
Hei dette gjelder A50 headphoneamp er det noen som har byttet op-amps på den
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.167
Antall liker
34.551
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Angående dx3 pro og klikking, med den nye versjonen (ldac) så er dette ikke et tema lenger. Den virker perfekt.
PSX_20201021_152338.jpg
 
Topp Bunn