Tord Gustavsen/Tore Brunborg i Jacobskirken i Oslo

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.958
Ahhhhhhhh...sjelefred i en kirke etter en drøy uke med full rulle med min kjære i armkroken etter en bedre middag på Zorbas i Torggata ;D
Det var medisin til rett tid.
Tord Gustavsen viste seg å være en meget særpreget kunstner (første konsert for meg).
Tore Brunborg hadde noen klare røtter i det Garbarekske sax univers. Men hva gjør vel det ;)

I kirkerommet tryllet Gustavsen/Brunborg frem vare lydspiraler som kilte i øret.
Vi satt midt i 2 rader bak mixepulten.
Vakre klanger og strukturer ble unnfanget, og drevet frem av dynamiske partier som var tett fulgt opp av KKVs lydteknikker. Sistnevnte rattet lyd i særklasse på en måte som gjorde at hele det dynamiske spennet mellom høyeste og laveste tone ikke led under kompresjon, flutterekko eller hissige hvesende toner med barberbladskarpe kanter som rev trommehinnene til blods. NYTELSE 8)
Da min kjære bare lente seg inntil meg, lukket jeg øynene og lot Tord og Tore gi meg fart ut i elven av lydlandskaper, alt mens støy, jobbstress og tilværelsens uutholdelige letthet skallet av i store lag.
Etter konserten smilte min kjære med hele seg. LYKKE!

Kaffe og El Dorado rom på Internasjonalen på Youngstorget etter konserten før vi spaserte til Nesoddbåten gav rom for ettertanke, og tettere bånd i det natten kom og tok oss.

ANBEFAELS som kontemplasjon i en hverdag hvor vi skal være stadig mer tilgjengelig for enhver pris!
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Hørtes ut som en kveld av de rent sjeldne, Powepoint. Skal selv oppleve trioen til onsdag på Nøtterøy, gleder meg stort, blir første gang jeg hører de opptre live.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.958
Det blir sikkert ikke vondt MaHa.
Lukk øynene og la deg forføre.
Tord Gustavsens innlevelse i sin traktering av klaveret kan være litt distraherende.
Dog er mennesker som går så i ett med sitt instrument er svært facinerende, og for meg det musikk i bunn og grunn handler om. Innlevelse, inderlighet og tilstede i seg selv i det man gjør.
Musikere som bare lirer av seg flinkis riff/toner/vokal på rutine er bare ZZZZZZZZZzzzzzzzzz.......
God fornøyelse :D
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
En forrykende konsert, tidvis så stemningsfullt at man kunne felle en tåre. Tord Gustavsen er mildt sagt en spesiell person, veldig rolig og ydmyk. Til tider spiller han nesten som en klassisk pianist, og lager stemninger som tiltaler meg enormt. Trommisen var jo også på et meget høyt nivå, med en enorm innlevelse i de små, små rytmer. Bassisten må jeg ærlig si at jeg synes var litt anonym.
De gikk gjennom en del ulike stykker i tempo og stil, og personlig synes jeg et av ekstranummerne var av det beste, en ny låt som heter "The other side of tango". En enorm stilblanding av tango og jazz, i helt brå, uforutsigbare rytmer, veldig moro. Noen ganger lange, flytende melodier som krevde mye oppmerksomhet, jeg svelget det rått.

En nydelig konsert!
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.958
Det ser ut for at du fikk en høyst minneverdig aften MaHa.
Jeg må vist se å få med meg Tord Gustavsen Trio live også.
Da har vi hvert vårt nydelige musikalske minne MaHa ;D
 
B

Back_Door

Gjest
Det er så en stakkar ute på jobb i nordsjøen kan bli rent ut missunnelig.. :'(

Er det forresten noen som vet hvor og når trioen spiller i høst/vinter?
 
Topp Bunn