Torvbakkane - forsterkerer og litt rundt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Så var den tredje shunt'en, eller som dei kaller den parellell regulator, bassert med BD139/BD140 og zener + E562 ref krets.
    2021-02-19_IMG_5485.jpeg
    Dette er da HP-2 (men finnes flere som er tilsvarende identiske, typisk Kina produkt).
    Er ett ZeroZone produkt, ferdig med standard komponent oppsett er for 12-30V regulator og strømbelasning skal også kunne endres (motstander).
    Denne i ferdig stand er satt til ±13,5V - har øket noen mV den siste halvtimen i drift med bel på 2x150 ohm ca 90mA.
    Støy bilde ligger på 0,5 og 0,4 mV på de respektive railene ;)
    2021-02-19_IMG_5487.jpeg 2021-02-19_IMG_5500.jpeg 2021-02-19_IMG_5502.jpeg
    Når dette skrives er spenning ut ±13,55V, mao økt likt med +4mV på ein halvtime i drift. Og der har den stabilisert seg, kjørt ein halvtime på det.
    Bilde 2 viser den eine railen sin main kondis AC spenning, 100Hz. Og bilde 3 viser meir eksakt støyen på utgangen, er her på 13,5 og 17,5 MHz
    på henholdsvis 1,4mVrms og 1,3mVrms. Over tid varierer støybilde mellom 1,1 til 1,4 mVrms på begge railene.
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Dette har igrunn virket intressant, men mistenker å ha gått i ei felle - støyfelle... o_O
    Får prøve å finne ut av det. Testet scopmeteret, shortet måleprobe til jord, signal flat uten noen form for frekvens eller lignende...
    Men ein plass må dritten komme fra, da alle shuntene måler omtrent identisk, virker usansynligt at alt liksom berre skal være rett fram!!!

    Noen som har ein ide om kvar eg har trakka i baret :rolleyes:

    Mvh
    Helge
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.086
    Antall liker
    10.488
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kanskje du når nivået det scopmeteret klarer å angi og alt som er "bedre" enn det vises likt?

    PS: For lavvolt så kan et ok USB proff lydkort og software REW fungere veldig bra :)
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Bakgrunnsdata for de tre testede shuntene:
    Bakgrunnsdata for HP-2, IMG_20210219_0001.jpg Bakgrunnsdata for TL431 shunt regulator, IMG_20210219_0001.jpg Bakgrunnsdata for Low Noise Precision Class A shunt reg PS board, IMG_20210219_0001.jpg.jpg
    1.: HP-2 powersupply...
    2.: TL431 Shunt Regulator...
    3.: Litt info om Low Noise Precision Class A shunt regulator power supply board... Fås også med ±12V og ±18V på bestilling.
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.511
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Tipper på bambadoo er inne på noe vesentlig , Jeg sjekket mine shunt med scop , men det var for å se at de ikke occilerte , for det gjør de gjerne . : .Svak drifting inntil de er gjennom varme er nok termisk betinget og uten betydning på shuntene .Viktigere er at spenning er konstant under load variasjoner ,Borbely super shunten har en støy på < 5uV hvis allt er rett , Super " serie reggene kan klare ned til nano området ,,,,,,,, men så var det lyden da ,,,,
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Super " serie reggene kan klare ned til nano området ,,,,,,,, men så var det lyden da ,,,,
    Synes "Super serie reggene" lyder bra jeg :) . Måler bra gjør de også ! Her er en måling av Noice floor i min UGS Muse pre. med All Fet Audio BP 418 series regulator: Halden Audio Noise floor.gif Skjermbilde 2021-02-20 233905.png Skjermbilde 2021-02-20 233945.png
    Sorry, nå blander jeg meg nok for mye inn i tråden til @Torvbakkane, men ville ikke at "påstanden" til @HAREPUSEN skulle få stå uimotsagt ....... ;)
    Mvh.

    Johnny
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Synes "Super serie reggene" lyder bra jeg :) . Måler bra gjør de også ! Her er en måling av Noice floor i min UGS Muse pre. med All Fet BP 418 series regulator:
    Sorry, nå blander jeg meg nok for mye inn i tråden til @Torvbakkane, men ville ikke at "påstanden" til @HAREPUSEN skulle få stå uimotsagt ....... ;)
    Mvh.

    Johnny
    Hei Johnny,
    Nei det synnes eg ikkje. Liker at det kjem ein del innspel. Og litt intressant det med serieregulatorer også, har nokre av dei liggande på lur. Men da mesta er kun CRC eller kun C med eller uten likeretting til, for poweramper. Men om dei har likerettarar så har eg til tider brukt eksterne likerettarar når da er power amp. Men til praamp'er har eg tidligare brukt både serie reg og shunt. HF'en har seriereg av Kubota design, prod i kina som kit (i deller). Og NLE'en har shunt reg av kinaformat, hadde to av den og da er den tredje eg har testa her lenger opp i tråden og eg har dein igjen (i lager 🤓 ).
    Men ja, kjekt at folk engasjer seg både i pos og negativ lei, da er tross alt DIY med drive med :ROFLMAO:

    Mvh
    Helge
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.511
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    No offend Johnny : ) Du har som meg det beste av to verdener .Shunts er dog min regulator preferanse i i preamps og dac , selv om jeg bruker akkurat samme serie regulator i power ampemne :)
    PS gjorde du likeens test med borbely preen ?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Dette CRC-"monsteret", foran serie-regulatorene bidrar nok også litt til den gode Noice floor målingen ;)
    IMG_0287 org. finish.jpg
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Hei Johnny,

    Ser i post #366 i denne tråden på det eine bilde, er det PC oscilliscope som brukes.
    Hvilke type er det i såfall og litt meir bakgrunn for det hvis du har det for hånden?

    Ser det som at mitt Fluke Scopmeter ikkje i alle situasjoner holder mål,
    men skal ein ha eit bedre PC oscilliscope feller det seg litt stivt i pris,
    men kan klare å hamle opp med nyere scopemeter av dagens art.
    Og min Fluke er fra slutten av 80-tallet...
    (nesten blitt ein museumgjenstand som 1. gen scopmeter)

    Mvh
    Helge
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Det er jeg som har gjort den målingen med R&S UPV Audio Analyzer. Dette koster 300k nytt og man får de brukt for rundt 50k i dag.
    Noe som er tilnærmet like bra, mye billigere og som kan brukes til avanserte målinger lages av Quantasylum. https://quantasylum.com/products/qa401-audio-analyzer.

    Jeg har laget superregulatorer i mange år og brukte lenge Salas sin shuntregulator. Den er bra og jeg kom ned på 1nV støy med den. (Altså ca. 10000 ganger bedre enn den i post #366). Men den er komplisert, dyr og sløser mye med varmen. Jeg har gått over til serieregulatorene LT3045/LT3094 https://www.analog.com/en/products/lt3094.html#product-reference
    Disse er helt rå og myyye enklere å forholde seg til. Støyen ligger på 0,8nV. Pass på å følge alle anvisningene i databladet!!
    Bruker du flere i parallell kan du øke strømmen og senke støyen ytterligere.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.511
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det er jeg som har gjort den målingen med R&S UPV Audio Analyzer. Dette koster 300k nytt og man får de brukt for rundt 50k i dag.
    Noe som er tilnærmet like bra, mye billigere og som kan brukes til avanserte målinger lages av Quantasylum. https://quantasylum.com/products/qa401-audio-analyzer.

    Jeg har laget superregulatorer i mange år og brukte lenge Salas sin shuntregulator. Den er bra og jeg kom ned på 1nV støy med den. (Altså ca. 10000 ganger bedre enn den i post #366). Men den er komplisert, dyr og sløser mye med varmen. Jeg har gått over til serieregulatorene LT3045/LT3094 https://www.analog.com/en/products/lt3094.html#product-reference
    Disse er helt rå og myyye enklere å forholde seg til. Støyen ligger på 0,8nV. Pass på å følge alle anvisningene i databladet!!
    Bruker du flere i parallell kan du øke strømmen og senke støyen ytterligere.
    Ps jeg fjernet innlegget, kansje du synes det var upassende ?det var ikke vondt ment , Her er noe konkret

    Hva for slag har du til en super serie regulator , symmetrisk komplimentær pos /neg som kan gi regulert ut 24 v og load 500mA minimum ?
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Dette spørsmålet går vel egentlig til @Aramand.
    Når vi testet min pre. hos deg, og du målte Noice floor, så kommenterte du slik:

    Denne testen er ikke med på Stereophile sine målinger, men jeg tok den med for å vise hvor lavt støygulvet er også oppover i frekvens.
    Konklusjon.
    Preampen måler meget likt Pas Labs XP-30. Den har lavere støygulv, men ser ut til å ha litegrann høyere forvrengning oppover i frekvens.


    Da lurer jeg litt på, hvor viktig er dette i en line-preamp ? Hva er "godt nok" for det menneskelige øre, uten å kline øret inntil diskantene ?
    Jeg tviler ikke et øyeblikk på at dine konstruksjoner myyyye bedre, MEN hvor viktig er det for lytteopplevelsen, og ikke kun målinger ?
    Hva bruker Musical Innovation i sin pre., som du kjenner så godt og som får mye hederlig og fortjent positiv omtale ? Etter hva jeg kan se av bilder, er det ikke noe fancy, men jeg kan så klart ta skammelig feil, og må leve med det :oops:. Eller, blir dette litt "målemafia", Armand ? ;)

    Skulle vært veldig moro å teste serieregulatorene LT3045/LT3094 som du nevner, men jeg er ikke kapabel til å lage et pcb-design (som jeg leser av dokumentasjonen må være grundig utlagt, samt nøye valg av kondensatorer). Nå har jeg også i min pre., et par eldre LDO'r, som forsyner Muses chippene, og de er ikke bare å "bytte ut". Så jeg må nok leve med de, slik det er i dag :) .
    Uansett, en hyggelig måleseanse av min pre. var det ! Greit å få målt det man bygger av en pro. :)
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    https://www.academyaudio.com/diy-products har noen varianter

    Ellers en fyr som kaller seg Meldano på diy har noe (jeg har den)

    Han har nå betatest på den nyere muses chippen også 72323
    Hei Bambadoo :) ,
    Ja har nå kikket litt på denne versjonen av Muses Volume Control fra Mr.Meldano i Tyskland. Ser bra ut, og har ikkje fått svar fra de to eg har sendt forspørsel til i Kina om løsning som bør passe for mitt Chassis. Da eg har ein Goldmund kopi.
    Det er vel Muses 72320 du har brukt, men ser nå Meldano er oppdatert dokumentasjon for den nyeste Muses 72323, og den har inngangsvelger! Den tidligere versonen med 72320 hadde den også inngangsvelger, i såfall er det egen encoder for den?
    Antar ein kan bruke den display type ein ønsker til desse Muses Volume Control'ene fra Meldano.
    For slik eg ser det det vil vere best å bruke komponenter som fungerer og ein får fatt i nå, litt tilpassning til mitt kabinett, men det vil nok la seg gjøre vil eg meine. Men hadde vært snadder om ein også kunne få inngangsvelger med encoder. Mulig ein må sjå til USA, løsningene hos Academy Audio Inc.
    Mvh
    Helge
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Hei :)
    Dette spørsmålet går vel egentlig til @Aramand.
    Når vi testet min pre. hos deg, og du målte Noice floor, så kommenterte du slik:

    Denne testen er ikke med på Stereophile sine målinger, men jeg tok den med for å vise hvor lavt støygulvet er også oppover i frekvens.
    Konklusjon.
    Preampen måler meget likt Pas Labs XP-30. Den har lavere støygulv, men ser ut til å ha litegrann høyere forvrengning oppover i frekvens.


    Da lurer jeg litt på, hvor viktig er dette i en line-preamp ? Hva er "godt nok" for det menneskelige øre, uten å kline øret inntil diskantene ?
    Jeg tviler ikke et øyeblikk på at dine konstruksjoner myyyye bedre, MEN hvor viktig er det for lytteopplevelsen, og ikke kun målinger ?
    Hva bruker Musical Innovation i sin pre., som du kjenner så godt og som får mye hederlig og fortjent positiv omtale ? Etter hva jeg kan se av bilder, er det ikke noe fancy, men jeg kan så klart ta skammelig feil, og må leve med det :oops:. Eller, blir dette litt "målemafia", Armand ? ;)

    Skulle vært veldig moro å teste serieregulatorene LT3045/LT3094 som du nevner, men jeg er ikke kapabel til å lage et pcb-design (som jeg leser av dokumentasjonen må være grundig utlagt, samt nøye valg av kondensatorer). Nå har jeg også i min pre., et par eldre LDO'r, som forsyner Muses chippene, og de er ikke bare å "bytte ut". Så jeg må nok leve med de, slik det er i dag :) .
    Uansett, en hyggelig måleseanse av min pre. var det ! Greit å få målt det man bygger av en pro. :)
    Mvh.
    Johnny
    Hei Johnny,
    Her er ein leverandør i Franrike som har ett komplett kit, kanskje ikkje det du tenkte på men der er litt av kvart med ett søk på Google...
    Link: Audiphonics
    Mvh
    Helge
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.511
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Med en gang de begrensede chips spenninger max spec over stiges . Da er det dicrete som gjelder , og ikke nødvendig vis som har nano støy " Selv bruker jeg begge både serie reg og shunt , litt av hengeig av hva de skal gjøre . Vi " som favorisere shunten bruker den ikke for super low noise m men mere for overlegen undertrykking av støy som havner der fra alle forsterkerenes kretsløp / regulatorer .Det er hoved dicusjonen , serie reggens super FB og lave impedanse til tross super spec , så lyder shunten friere "i m o og noen andre og selvsagt : ) Så Torvbakkene stau pau
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    @Torvbakkane Har du lest reviews på de boards hos Audiophnics??
    Tyder på, at de ikke holder, hvad de lover, hverken på spenning eller kvalitet :)
    Nei har ikkje studert spec, kun så at de hadde den i sitt sortiment. Kan ikke klare å gå over alt, derfor kjekt om andre også engasjer seg :)
    Kanskje litt egoistisk sagt, men...
    Uansett, takk for info @HasseBasse
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Ps jeg fjernet innlegget, kansje du synes det var upassende ?det var ikke vondt ment , Her er noe konkret

    Hva for slag har du til en super serie regulator , symmetrisk komplimentær pos /neg som kan gi regulert ut 24 v og load 500mA minimum ?
    Nei, jeg så ikke noe upassende...?
    Jeg ville brukt de LT regulatorene til dette også. Bare lage 2 x 12V fra to sekundærviklinger og koble de to i serie så får du 24V. Altså bruke totalt fire regulatorer.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Hei :)
    Dette spørsmålet går vel egentlig til @Aramand.
    Når vi testet min pre. hos deg, og du målte Noice floor, så kommenterte du slik:

    Denne testen er ikke med på Stereophile sine målinger, men jeg tok den med for å vise hvor lavt støygulvet er også oppover i frekvens.
    Konklusjon.
    Preampen måler meget likt Pas Labs XP-30. Den har lavere støygulv, men ser ut til å ha litegrann høyere forvrengning oppover i frekvens.


    Da lurer jeg litt på, hvor viktig er dette i en line-preamp ? Hva er "godt nok" for det menneskelige øre, uten å kline øret inntil diskantene ?
    Jeg tviler ikke et øyeblikk på at dine konstruksjoner myyyye bedre, MEN hvor viktig er det for lytteopplevelsen, og ikke kun målinger ?
    Hva bruker Musical Innovation i sin pre., som du kjenner så godt og som får mye hederlig og fortjent positiv omtale ? Etter hva jeg kan se av bilder, er det ikke noe fancy, men jeg kan så klart ta skammelig feil, og må leve med det :oops:. Eller, blir dette litt "målemafia", Armand ? ;)

    Skulle vært veldig moro å teste serieregulatorene LT3045/LT3094 som du nevner, men jeg er ikke kapabel til å lage et pcb-design (som jeg leser av dokumentasjonen må være grundig utlagt, samt nøye valg av kondensatorer). Nå har jeg også i min pre., et par eldre LDO'r, som forsyner Muses chippene, og de er ikke bare å "bytte ut". Så jeg må nok leve med de, slik det er i dag :) .
    Uansett, en hyggelig måleseanse av min pre. var det ! Greit å få målt det man bygger av en pro. :)
    Mvh.
    Johnny
    Støy er viktig, men det må jo være hørbart. Er det ikke det, så kan man jo bare senke skuldrene :)
    Men på superfølsomme hornkonstruksjoner der man bruker en forsterker med høy gain så skal det ikke mye til på utgangen fra preamp før det høres.
    Det er også slik at audiokretsløpet har en viss PSRR. Hvis PSRR er høyt trenger man ikke legge så mye energi i å lage en super low noise strømforsyning heller. Husker ikke hva det er på din forforsterker, men jeg er ikke overbevist om at du ville fått mindre støy med lavere støy fra power supply.
    Jeg mistenker altså at den støyen vi ser på utgangen fra din forforsterker kommer fra audiokretsløpet selv.
    Edit: endret fra CMRR til PSRR
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Armand :)
    Takk for svar. Jeg har "senkede skuldre", og støy er ikke hørbart hos meg. Men det jobbes stadig med nye gain-trinn som kan testes. Som, kanskje vil gi et enda bedre støygulv og en bedre PSRR .
    Når vi målte min pre. hos deg, så målte vi ikke PSRR (men alt annet) så der har jeg ikke noe å sammenligne med ? Kanskje vi kan ta en ny målerunde, ved en senere anledning.
    Edit: PSRR
    Swappe gain moduler hadde vært moro for å sjekke. :)
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Jeg mente selvfølgelig PSRR, ikke CMRR.
    Tror ikke vi målte noen av disse sist
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.511
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Nei, jeg så ikke noe upassende...?
    Jeg ville brukt de LT regulatorene til dette også. Bare lage 2 x 12V fra to sekundærviklinger og koble de to i serie så får du 24V. Altså bruke totalt fire regulatorer.
    Ja det var jo litt kult ,,,Jeg har jo gjort serie kobl av psu men ikke regulators . Hva vil støyen bli da fra to like regs vs single ?Jeg ser feks ved motsatt dvs paralell kobling kan får enda lavere støy som noen IC generellt
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Støyen vil øke fra 0.8 til 1.13nV
    Man legger sammen hver støy komponent kvadrert og tar roten til alt
    ROT((0.8*0.8)+(0.8*0.8))
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Venter som sagt deler heile tida, og ting tar tid - er vist blitt den vanlige tonen :rolleyes:

    Men her begynner ett av venteprosjekta å bli ferdig...
    2021-03-01_IMG_5515r.jpg
    Men nokre elektrolytter ventes det på, er på veg nå over havet fra RS 🤓
    Så da kan denne hodetelefon forsterkeren "WHAMMY" bli ferdig.
    Og då nermar ein seg med test av linjeforsterkeren av All-FET design også.
    Men det kjem ein tilbake med.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Linear Systems Reintroduces LSK389 Ultra-Low Noise N-Channel JFET

    Noen som har sjekket denne, og testet den, var vel ifjor den blei relansert av Linear Systems :cool:
    Link: LSK389, og er vel ein kopi/etterligning av den kjente 2SK389? Eller tar ein feil!

    Mvh
    Helge
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.511
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Linear Systems Reintroduces LSK389 Ultra-Low Noise N-Channel JFET

    Noen som har sjekket denne, og testet den, var vel ifjor den blei relansert av Linear Systems :cool:
    Link: LSK389, og er vel ein kopi/etterligning av den kjente 2SK389? Eller tar ein feil!

    Mvh
    Helge
    Kult , nå vet jeg plutselig hva mitt neste prosjekt er :) Den er ikke pin kompatibel , Jeg lager bare en adapter plate som jeg gjorde på siste preen Ser ut som speeccen er ytterligere bedret samt matching internt :)
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Da viser RS Components at de klarer rask levering i disse koronatider:
    2021-03-03_IMG_5517r.jpg
    Tja, det tok ca 19,84 timer fra transport startet til eg hadde pakka i hende :)

    Så kunne ein gjer detta WHAMMY prosjektet ferdig, gjenstår berre å putte den i kasse...
    2021-03-03_IMG_5516.jpeg

    Så det er kjekt når leverandørene har dei komponenter ein treng og leverer raskt 🤓
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Då har ein satt opp All-FET modulane for oppsett/test av linjetrinn, shuntregulatoren er gjort ferdig tidligare...
    All-FET setup 2021-03-05 .jpg
    Så snart klar for å setja spenning på for å byrja justering av linjetrinnet :cool:
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Husk å shorte input på linjetrinnet, før du begynner med justering av det. Litt vanskelig å se på bildet om du har gjort det ?
    Slik:

    003 red.jpg
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Husk å shorte input på linjetrinnet, før du begynner med justering av det. Litt vanskelig å se på bildet om du har gjort det ?
    Mvh.
    Johnny
    Ja, ser du godt på linjekanalen lengst vekk ser ein at inngangen ikkje er loddet ledninger på, mao er ikkje jordet inngangen enda, blir gjort nå når instrumenter skal kobles på. Så håper eg dette går like greit som egentlig det gikk med shunten og PSU. Litt småting kan nå alltid komme på :rolleyes:
    Men om eg har god tru så hjelper det lite seies det pga eg har så små sko... :LOL:
    mvh/Helge
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn