Torvbakkane - forsterkerer og litt rundt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Då er nokre komponentar festa fast i innerbunnplata i PSU kabinettet for All-FET prosjektet... :)
    2021-04-05_IMG_5806.jpeg
    Da blei trangt på høgda inni, kondisane på BP-507 har no ca 1mm klaring til topplata :rolleyes:
    Så er manglane delar i bestilling, så då er da den tidå då - når kjem da..., javel eg får no berre tålma seg litt :ROFLMAO:
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Meira om All-FET prosjektet,
    nå er PreAmp'en under planlegging for utlegg og installasjon ;)
    2021-04-05_IMG_5812.jpeg
    Midt i bilde til venstre er Shunt regulator BP--255, og til høgre ser ein
    Line Amp kortet BP-409. Og nederst ser ein på frontplata display kort
    med encoderene, og øverst i bilde ser ein bakplata med releene for
    inn- og ut-gangskort m/Musers72320 kort.
    Amphenol kontakt for kobling til PSU-kabinett er ikkje med på bilde.
    To andre alternativer til det viste utlegg overfor, så får ein sova litt på kvar løysinga landar :cool:
    2021-04-06_IMG_5814.jpeg 2021-04-06_IMG_5816.jpeg
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Og hvilken løsning har du landet på ?
    Liker nå best faktisk den siste versjonen, men er ikkje begynt å skrue dei fast enda :) Ser litt på kvar eg skal legg ledningar mao kabelmatter for power bl.anna.
    Men signal vil få kort veg fra og til relekortet, også fra shunt til linje trinnet blir det ett kort stykke. Og det skal da væra inna for vil eg meina.
    Og power for Muses72320 går liksom berre rett bort til kortet som er ca 15cm fra chassi-kontakten. Kabelen for displayet med +5V etc, 3 ledere, må eg kutte så eg får pluggen til strømforsyninga ned i PSU-kabinettet, og det bør gå bra. Har i allefall trua sjøl enn så lenge ;)
    PS! Styrekabelen fra display til Muses72320 kortet vurder eg å legg mellom dei to kanalene, mao mitt i bilde :oops:
    Deler fra HiFiCollective er på veg over storhavet, samme ein del deler fra RS Component, da er det Mouser sin leveranse som ein venter på skal starte si reise, er de Amphenol pluggene etc. Trafoene er nok da ferdig og kanskje komt i hus til den tid også :)
    Mvh/Helge
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Helge :)
    Men signal vil få kort veg fra og til relekortet, også fra shunt til linje trinnet blir det ett kort stykke.
    Bra resonert ! Så korte kabler som mulig.
    samme ein del deler fra RS Component,
    Polystyren kondensatorer, håper jeg ;) ?
    Mouser sin leveranse som ein venter på skal starte si reise, er de Amphenol pluggene etc.
    Hvilke Amphenol kontakter har du valgt ? Link ?
    Mvh/Johnny
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Hei Johnny :)

    - polystyrene kondensatorer, håper jeg ;) ?
    Må sjå igjennom lista, men da var skuff, har mista kondisane, dei var lagra, men da blir nok ei rebestilling - fann nokre brytarar eg likte også... ;)
    Denne linken hos RS: https://no.rs-online.com/web/c/swit...hes/?applied-dimensions=4294332493,4292087272
    - er med lys men også svart, og skal passa inn i hullet på PSU-kabinettet. Likar bedre trykk enn vippe brytar, kvar sin smak i så måte :D

    - Hvilke Amphenol kontakter har du valgt ? Link ?
    https://no.mouser.com/Connectors/Circular-Connectors/Circular-MIL-Spec-Connectors/Circular-MIL-Spec-Connector/_/N-9ulxv?P=1z0yzuhZ1z0z812&Keyword=654-PT0?A-14-15&FS=True
    Dette er bajonett type, likar dei best etter jobba både med skru og bajonett i forsvaret som bruk og installasjon.

    Mvh/ Helge
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Litt modifisering, løftet opp inner-bunnplata +4mm ifht ka den var med 5mm fra hovedbunnplata.
    Den er festa til skruane som holder kabinettbeina under, mao ingen ekstra skruer under kabinettet.
    Så har eg fått nå lagt styrekabel fra display til Muses72320 kortet i strømpe og
    legger denne under inner-bunnplata.
    2021-04-07_IMG_5818.jpeg 2021-04-07_IMG_5819.jpeg
    På første bilde ser ein pga hevinga av innerbunnplata at ein må kutte ut litt av kanten på plata så
    rele- og Muses kortene skal komme ned i riktig posisjon.
    Blir litt fresearbeid i morgon :cool:
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    2.504
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det å bruke dobbel bunn skulle jo kunn være nyttig som tenkt sjerming og evt bedring av lufting , Men har du tenk på resonanser feks som den nye bunnplata vil gi allt avhengig av tykkelser og festing av denne `?

    Selv har jeg også focus på, minimum kabinett resonanse , som diyer ikke alltid enkelt , dog laget jeg min første passive pre 90talls i solid alu blokk , bare fordi jeg hadde tilgang til tyngre maskiner den gang .Det er riktig nok viktigere med resonanse demping jo mer gain man har . Min siste riia up grade ble bånn plate gjort resonanse død med å silikon lime bånn plata med 3mm aluplate lameller , delvis sider og topplata med 3 mm maskin gummi matte.Jeg syslet tilmed om å ta en Linn" De har det med å cnc maskinere hele kabinettet av en hel blokk : ) vel bare noen betraktninger , cnc kabinetter får bli i mitt neste liv
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei
    Det å bruke dobbel bunn skulle jo kunn være nyttig som tenkt sjerming og evt bedring av lufting , Men har du tenk på resonanser feks som den nye bunnplata vil gi allt avhengig av tykkelser og festing av denne `?
    Halooo ?? Resonaser i bunnplata ? Dette er en pre. med 12dB gain, ikke en RIAA med f.eks. 60>70dB gain. Hvorfor da ikke likegodt ikke ta en "@Drossel", og lime hele sulamitten sammen med (vibrasjon-dempende silikon ?) Dette blir bare for dumt ! Sorry :(.
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Det å bruke dobbel bunn skulle jo kunn være nyttig som....
    Hei Harepusen,
    Nei eg bruker dobbelbunn i min preamp pga slipper masse skruer under hovedbunn, men vel så mye er at ein kan føre ein del ledninger under dobbelbunnplata.
    Eg har brukt det før også i ett par utgangsforsterkerer, da med 4mm og 5mm plate for likeretterer/kondensatorbatteri, 230V strømførende under fram til Av/På bryter. Ser ikkje det som noe problem i den samenheng med de lave frekvenser vi jobber under, det er ikkje senderer - vi har kun LF signaler. Ei er det rør heller, da kan ein være meir betenkt på kordan innmat bygges opp. Men det er likevel viktig at ein har ein fornuftig luftgjennomstrømning når det er eit behov. Og som DIY'er er det no litt av moroa prøve og treffe eller feile for så å forbedre :)
    Dette kan vi sikkert diskutere ut i de små nattetimer, men ser ikkje noe vits i det. Vi har alle ein måte å nå vårt mål med å eksprimentere med løsninger vi har tru på. Og da vil det selvfølgelig alltid være noen som ikkje er enig eller liker det vi gjør, men hva så - vi er DIY'ere :D
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Helge :)
    Du er så diplomatisk , hehe (y)
    Ser ikkje det som noe problem i den samenheng med de lave frekvenser vi jobber under, det er ikkje senderer - vi har kun LF signaler.
    Og det må sies, her handler det ikke om signaler fra en MC-pickup, med f.eks et utgangsnivå på: 0,350mV. Heller ikke med rør som er utsatt for mikrofoni. Da stiller saken seg annerledes.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Da har eg ferdigstilt min WHAMMY hodetelefonforsterker, men ein sak gjenstår få lyd i hodetelefonene :LOL:
    Rotkoppen finner ikkje overgangen fra 6,3 til 3,5mm jackplugg :rolleyes:
    Så får ein tur innom til Kjells i morgon, skal til byen å jobbe litt... Så får ein høyr korleis lyden er også, nå er
    temperatur innvendig på regulatorene OK, holder ca 50°C etter byttet trafo, ref. anbefaling av @HAREPUSEN.
    Men måtte no prøve med 2x22Vac først, og da blei i varmaste laget. Så fekk fatt i ein 2x18Vac 25VA trafo og
    det fungerer bra. Spenning ut av 15V-regulatorene er nå ±16,6V med bruk av Rød-LED på reg gnd-pin...
    2021-04-08_IMG_4784.jpeg Nå og med bryter som har LED lys... :cool:
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Breeze Audio HiFi Power Amplifier ? Funket det ikke med Aceton ?
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Breeze Audio HiFi Power Amplifier ? Funket det ikke Aceton ?
    Har prøvd Aceton, også kraftig tynner av forskjellige varianter. Men det sitter som støpt på...
    Men har ett kort oppi ermet, min lakkguro - får plage han litt, han er blitt ufør etter lang tid i bransjen, men han kan sikkert hjelpe. Ett alternativ eg ikkje har prøvd enda pga eg ikkje har det nå er det vi kalte lakkfjerner, ein smører det på og så "koker" lakken opp. Må sjekke om det fortsatt er i handelen ;)
    Får eg fjernet dette har eg fleire kina-kabinett som vil miste "logoen" fra Breeze Audio...
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Eller konas neglelakkfjerner LoL :ROFLMAO: . Gnikke, gnikke ....Det virket hos meg......men det tok litt tid....................
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    2.504
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Halooo ?? Resonaser i bunnplata ? Dette er en pre. med 12dB gain, ikke en RIAA med f.eks. 60>70dB gain. Hvorfor da ikke likegodt ikke ta en "@Drossel", og lime hele sulamitten sammen med (vibrasjon-dempende silikon ?) Dette blir bare for dumt ! Sorry :(.
    Nei Johnny var bare noen tanker , og litt av mine egne approaches" Eller man kalle det fixeringer om du vil .Selv om vi bruker tonnevis med FB enkelte ganger , Hvor mye gain må man ha for hvor setter man setter grensen for evt hensyn til vibrasjosn demping mekanisk ?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    2.504
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei Harepusen,
    Nei eg bruker dobbelbunn i min preamp pga slipper masse skruer under hovedbunn, men vel så mye er at ein kan føre ein del ledninger under dobbelbunnplata.
    Eg har brukt det før også i ett par utgangsforsterkerer, da med 4mm og 5mm plate for likeretterer/kondensatorbatteri, 230V strømførende under fram til Av/På bryter. Ser ikkje det som noe problem i den samenheng med de lave frekvenser vi jobber under, det er ikkje senderer - vi har kun LF signaler. Ei er det rør heller, da kan ein være meir betenkt på kordan innmat bygges opp. Men det er likevel viktig at ein har ein fornuftig luftgjennomstrømning når det er eit behov. Og som DIY'er er det no litt av moroa prøve og treffe eller feile for så å forbedre :)
    Dette kan vi sikkert diskutere ut i de små nattetimer, men ser ikkje noe vits i det. Vi har alle ein måte å nå vårt mål med å eksprimentere med løsninger vi har tru på. Og da vil det selvfølgelig alltid være noen som ikkje er enig eller liker det vi gjør, men hva så - vi er DIY'ere :D
    Det var ikke meningen å provosere , det er jo rett før jeg har geni erklært deg her i tråden for omtanker og forståense for hi end "
    Men Helge , tror du på at selv om flere diyere lagde akkura tsamme kjede " av komponenter /topologier med sine egne approaches " at det evt er derfor de kansje vil lyde forsjellig helt til sist ? Summen av summarum
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.316
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    Halooo ?? Resonaser i bunnplata ? Dette er en pre. med 12dB gain, ikke en RIAA med f.eks. 60>70dB gain. Hvorfor da ikke likegodt ikke ta en "@Drossel", og lime hele sulamitten sammen med (vibrasjon-dempende silikon ?) Dette blir bare for dumt ! Sorry :(.
    Synes svare måten din er for dum egentlig,virker som du har behov for å få andre til å se ut som idiot pga de har andre løsninger og tilnærminger på ting en det du har.
    Dette blir bare for dumt ine !!
     

    Tedamp

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2012
    Innlegg
    8
    Antall liker
    6
    Sted
    Fredrikstad
    Teksten på kabinettet ditt ser ut for å kunne være lik den som er på min WHAMMY. Den er skrevet med laser og må fjernes mekanisk. Om du ser nøye gjennom kraftig forstørrelsesglass / lupe, så kan du se punktene.

    _WHAMMY.jpg
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Silketrykk som var det mest vanlige kan også gi punkttendenser, avhengig av hvilket raster som ble brukt...

    Jeg tror Reprin finnes i handel enda, men det er kanskje ikke så mange som fører dette...
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Reprin er ikke lengre hva det var. Blitt miljøvennlig, vøtt...

    Felleskjøpet selger noe som heter Duxola som skal være brukanes.

    Nå er det snakk om aluminium, og det er kanskje ikke like bestandig mot alt lurium som er å få kjøpt?

    Dette stoffet her ser ut til å funke som f, men sikkert for farlig til å få kjøpt her til lands
    Edit: Diklormetan, ja. Forbudt i Norge og EU, utenom veldig spesielli tilfeller.

    Johan-Kr
     
    Sist redigert:

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Duxola skal være grei mot alu, men den var ganske grei med lakken også den gangen jeg prøvde den. Endte med sandblåsing...
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    All-FET PreAmp, ja litt deler komt i hus og meir er på veg.
    Så da vil prosjektet få litt framdrift om det går sakte. Det er posten det står på nå da dei håndterer videre forsendelse fra Oslo til Bergen
    både for UPS (Mouser) og FedEx (HiFiCollective). Så litt mekanisk kan gjerast, men bør vent til reseptical for kabinett installasjon er på plass.
    2021-04-08_IMG_5824.jpeg
    Så da er ein delvis i ventemodus igjen :cool:
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    All-FET Audio preamplifier med Muses72320
    Då fekk ein frest litt i frå seg i dag med, nytt utlegg ser då slek ut trur eg... Ja da blir den vegen ein vil gå for.
    2021-04-09_IMG_5831.jpeg
    Styrekablar ifbm Muses72320 blir då liggande under inner-bunnplata, går frå display i front til kontrollkort på bakplata.
    Og strømforsyningane kjem i eigen boks (kabinett).
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Lediggang er roten til mykje ondt, men av og til kan da gi nye tankar og kreavitet om så Kong Vinter bankar hardt i vegger og tak...
    2021-04-10_IMG_5834.jpeg
    Og då spinne tankane, noke må ein finn på for Posten er ikkje "Posten skal fram" lenger, pakke kom til Bergen natt til fredag, eg bestilte utlevering via Post i Butikk, men nei dei styrer som da passar dei og skrive på veggen sin at "Sendingen vil desverre bli forsinket pga eksterne faktorer utenfor Brings kontroll" og vidare at pakke blir levert på døra ein gong i framtida, ja den ligg på terminalen i Bergen. Forstå det den som kan. Og kundeservice kan ikkje hjelpe, dei berre sender anmoding om....
    Foresten er ikkje Bring restane av Linjegods, og då kan ein forstå da - da blir arvegods :ROFLMAO: Og utlevering neste veke for oss i oddedals veke blir tirsdag og torsdag hvis dei ikkje har forandra da, dei gjer som dei vil. Men pakke frå Mouser ligge likevel i Bergen, og pakke fra HiFiCollectivet er det ingen som veit noka om untatt den er sendt frå Oslo på torsdag kveld... Men igjen har ikkje Bring kontroll. Eg har ikkje bedt om sending via Bring, da er Posten som gjeld...
    Nei eg for gje meg, gjekk heller ein tur i verkstaden og freste litt dar ;) Blir i bedre humør av da, litt modifisering på innerbunnplata til PreAmp prosjektet.
    2021-04-10_IMG_5838.jpeg
    Vises kanskje ikkje så mykje, men da er utsparing både framme og bak, går nå heile sida (langsida).
    Er gjort for at leidningar som ein legg under plata skal få betre plass.
    Så vil da bli litt stopp, ikkje mykje eg vil lag til før Amphenol (Mouser) kontakten er på plass, og så er da RCA phono kontakter for relekortet som kjem frå HiFiCollectivet.
    Ja da er litt av livet med DIY greier, har ein ikkje ordna alt på førehand, ja då blir da mykje venting :cool:
    Dermed blir fremdrifta treg. Men dere får likevel ha ei riktig god helg.
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Snødn er fare, sola skin, men posten har ikkje komt med pakka mi der eg ventar på noka gildt og fint te å putta inn i All-FET prosjektet mitt :cool:
    Så då blei da å reparer litt på gamle greier som denna VERO byggde MOSFET-forsterkaren m/Hitachi 2SK134 og 2SJ49 frå året 1981... Er ett Hitachi design 🤠
    2021-04-12_IMG_5843.jpeg 2021-04-13_IMG_5845.jpeg
    Ja blei nokre små justeringar under skifte av hoved kondensatorar også,
    bytta ut BNC på inngangane til RCA phono, og satt på IEC kontakt for 230Vac.
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Og så kom da pakka til Post i Butikk, og ja da ser bra ut så långt :cool:
    2021-04-13_IMG_5846.jpeg Ja da blir som reine gåttebutikjen :D
    2021-04-13_IMG_5849.jpeg Amphenol, 15 pins bajonett type. Huff - glemt strekkavlasning til den eine pluggen :(
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Då er første chassi kontakt av typen Amphenol montert på PSU kabinettet,
    ventar på nye trafoar frå Noratel. Er vel etter kvart snart her med.
    2021-04-14_IMG_5852.jpeg
    Så blir da ein del kobling no når Amphenol'en er komt på plass :geek:
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Fleire delar komt inn på tunet i føremiddagstimane, kjekt å få innomhus :)
    2021-04-14_IMG_5853.jpeg RCA phono-kontakter for PCB.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Helge :)
    Håper de passer :). Burde være rom for litt forskjellige varianter.
    Mvh/Johnny
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Meir på gang, RS pakke komt til Bergen i dag tidlig, og ting på veg frå Mouser - det manglene shell for Amphenol bl.annet.
    DHL forsendelse UK-Norway 15. & 16.apr .JPG
    Ja må sei DHL fikser det raskt fra Birmingham-UK til DHL terminal Bergen :)
    Så da kan ein gå videre med ein del av den mekaniske utforming ifbm All-FET prosjektet :geek:

    Og RCA phono er byrja koma på plass i inn- og utgangsvelger-PCBen ;)
    2021-04-16_IMG_5867.jpeg RCA kontaktene er da levert av HiFi Collective.
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Da har ein vært i Kjerreviken hos DHL terminalen i Bergen og hentet litt posegått... Ja det var tre pakker/poser for ein forsendelse :cool:
    Og i finværet gav eg meg lov å kjøp is for turen :ROFLMAO:
    2021-04-16_IMG_5868_RS_posegått.jpeg
    Tre pakker fra RS på samme forsendelse...
    2021-04-16_IMG_5869.jpeg 2021-04-16_IMG_5878_sort SW uten lys.jpeg
    Tre alternative bryterer for PSU kabinettet til All-FET prosjektet.
    Alle er Push-Latch.
    2021-04-16_IMG_5870.jpeg 2021-04-16_IMG_5877.jpeg
    To alternative bryterer for KSA-250 kabinettet (KRELL-kabinettet som manglet bryter ved leveransen)
    Den orange er Push-Latch type, den sorte er kun Push (må da lage styresystem for den...)
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Helge :)
    For PSU kabinettet til All-FET pre.ampen , ville jeg ha valgt den sorte. For KSA-250 kabinettet, ville jeg aldri ha brukt den gul/oransje. Dette hadde vært mine valg, men du velger selv hva du liker best ;).
    Mvh/Johnny
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Hei Helge :)
    For PSU kabinettet til All-FET pre.ampen , ville jeg ha valgt den sorte. For KSA-250 kabinettet, ville jeg aldri ha brukt den gul/oransje. Dette hadde vært mine valg, men du velger selv hva du liker best ;).
    Mvh/Johnny
    Hei Johnny,
    Ja du er inne på det :LOL:
    Tok med dei grønne for å sjekk korleis da ville sjå ut, da er to ulike dimensjoner, men den svarte var i grunn forhåndsvalgt til PSUen.
    Men så er da å lag hål for LED, kan fort bli litt stygt...
    Men vil gjera eit par testar i løpet av helga for å sjå korleis da blir.
    Tenkte først 3mm LED nesten igjennom så kun eit 2mm hål som sleppe LED-lyset ut. Ein tanke på designet vist her under som da er profil/gjennomskåret...
    Drawing2.jpg

    For KSA-250 er det da den sorte som var tenkt, men blir nå kun levert som "Push-Push", ikkje som ønskelig (den enkle vegen) med "Push-Latch-Unlatch". Den var da i orange med lys...
    Men disse bryterene var rimelige, ca 35-45 kr stykket ifht mye annet. Og dermed ville eg prøve dei, for eg liker ikkje vippebryterer som trykkes sideveis, skal være opp-ned. Er vel for mye eletrikker i meg :ROFLMAO:

    Jaja har prøvd og muligens provosert litt ;) Men ja, de grønne hadde ett ofselegt lysdesign, men ville prøve og kanskje dei kunne modifiseres, men designet tillater ikkje det.
    Så ja for PSU kabinettet blir det sort trykk bryter, og så får eg prøvebore i alu.plate, får gi det ett forsøk i fresen hvis eg finner egnet chuck for bor/fres. Da får eg høy hastighet og stabilitet unde borring ifht i ei gammel søyleboremaskin av kinakvalitet med svensk motor på nå... (kinamotoren holdt ikkje meir enn godt ett år)

    Viser boretest resultata når de er klar :cool:

    God helg folkens :geek:
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.843
    Antall liker
    4.564
    Sted
    Halden
    Hei Helge :)
    Tenkte først 3mm LED nesten igjennom så kun eit 2mm hål som sleppe LED-lyset ut. Ein tanke på designet vist her under som da er profil/gjennomskåret...
    Gode ide ! Hvis du får det til, så blir det sobert. Et lite 2mm hull som kun slipper ut lyset, uten at selve lysdioden synes, blir kjempefint :).
    Mvh/Johnny
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Omtrent noe slikt (?)
    2 mm hull, 5 mm lysdiode, 4,9mm hull for dioden, limt med lynlim. Koblet et potmeter i mellom, satt på spenning, justerte til lyset var "passe". Målte potmeter, fant passende motstand og loddet inn. Isolerte med passende krympestrømper + 1 over det hele til slutt.
    Ser at lyset i bildene ser litt rart ut, i virkeligheten er det et helt jevnt blått lyspunkt. Fotochipen i mobilen fanger nok lyset litt anderledes enn øyet...
    20210417_223910.jpg
    20210417_223921.jpg
     
    Sist redigert:

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Ja då e da ting på gång her borti kystlandet, fresen fekk kvila, blei søylo som måtte vingla seg igjønå aluplatå.
    Men hål blei da no og lys har ein... ;)
    2021-04-18_IMG_5881.jpeg
    Ja og brytaren e og komt på plass :cool:

    Har då også fått laga nokre hål te inn- og ut-gangskortet i bakplatå til PreAmp'en.
    2021-04-18_IMG_5882.jpeg
    Gjenstår å monter Amphenol kontakten i bakplatå :)
    Om da er nokon standard for Kvit (V) og Raud (H), ja kven som skal vera øverst og nederst, men her blei da raud øverst.
    Men er vel normalt at kvit er øverst når dei står ovan kvarandre? Jaja gjort er (h)gjort sa elgen som for øve elvo og blei rein...
     
    Sist redigert:

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Har prøvd Aceton, også kraftig tynner av forskjellige varianter. Men det sitter som støpt på...
    Men har ett kort oppi ermet, min lakkguro - får plage han litt, han er blitt ufør etter lang tid i bransjen, men han kan sikkert hjelpe. Ett alternativ eg ikkje har prøvd enda pga eg ikkje har det nå er det vi kalte lakkfjerner, ein smører det på og så "koker" lakken opp. Må sjekke om det fortsatt er i handelen ;)
    Får eg fjernet dette har eg fleire kina-kabinett som vil miste "logoen" fra Breeze Audio...
    Bruker malingfjerner fra Biltema. Den er sitrus basert og skader ikke Alu. Lot den sitte på i noen sekunder før jeg bare tørket bort trykket på kabinettene.
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    913
    Sted
    Alver
    Åja, ting skjær nå innimøllom - litt kobling så smått byja inni PSU kabinettet.
    Har to Noratel trafoar i vent, er under produksjon, er nok rett runt hjørna...:rolleyes:
    2021-04-19_IMG_5890.jpeg
    Er 230V inn med bryter som er nå ferdig, byrja strekk kabel for LED i front. Og meir kjem etter kvart :cool: .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn