Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    46.556
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Uansett utfallet, så er slike diskusjoner herlige 🙂, veldig gøy at Tosken deler sin erfaring .

Personlig så kjører jeg kun nærfelt Korreksjon for skavanker i fra 250hz og opp mens alt under settes i sweetspot. Slår det meste relativt flatt med 2-3 enkle bånd pr driver/høyttaler .
    Så nivå regulerer jeg alt etter smak i sweetspot.

Jeg har ikke sånn fancy verktøy som Trinnov men har prøvd noe som kan ligne , og jeg sliter med å høre store forskjeller fra manuelt justert så en så lenge surer kassettspilleren med det enkle opplegget mitt.
    Du har jo kanskje litt andre forutsetninger og utgangspunkt, så du klarer deg nok med enklere verktøy. Men skulle ikke forundre meg om en Nova kunne ha gitt deg det siste lille. Kven kveit? Den er uansett ikke klar til ditt oppsett ennå vil jeg påstå.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    530
    Ok, hvordan håndterer du tidssmøring, forskjeller i faseforløpet og forskjellene i transientresponsen? For antar at elementene som dekker området, ikke er identiske?
    -Faseforløpet håndteres av filter parameter fra JBL. Disse ligger i ampene.
    -Transisentrespons håndteres av dirac.
    -Time alignement er manuelt arbeid da jeg ikke stoler på automatiske funksjoner på dette området 🙂.

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    46.556
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    -Faseforløpet håndteres av filter parameter fra JBL. Disse ligger i ampene.
    -Transisentrespons håndteres av dirac.
    -Time alignement er manuelt arbeid da jeg ikke stoler på automatiske funksjoner på dette området 🙂.
    Har ingen invending om du er fornøyd, men det er ingen optimal løsning imo. Og om du ønsker en videre diskusjon rundt temaet foreslår jeg at du starter en egen tråd og presenterer hva du har fått til der. :)

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    530
    Har ingen invending om du er fornøyd, men det er ingen optimal løsning imo. Og om du ønsker en videre diskusjon rundt temaet foreslår jeg at du starter en egen tråd og presenterer hva du har fått til der. :)
    Jeg har egen tråd ;):
    Komfort`s kompromissfulle hjemmekino + stereo | Hifisentralen

Akkurat nå var jeg interessert i ditt valg om kjøre HPF på dine fantastiske front høyttalere. Spesielt siden du sier det blir bedre når du senker delefrekvensen.
    Jeg opplevde nemlig akkurat det samme, men jeg endte opp med ingen delefrekvens på front og 120hz LPF på bass.
    Argument er også at begge vi har kjøpt dyre front høyttalere med fet respons, kan virke litt bortkastet å innføre et HFP her.....?!

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    46.556
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har egen tråd ;):
    Komfort`s kompromissfulle hjemmekino + stereo | Hifisentralen

Akkurat nå var jeg interessert i ditt valg om kjøre HPF på dine fantastiske front høyttalere. Spesielt siden du sier det blir bedre når du senker delefrekvensen.
    Jeg opplevde nemlig akkurat det samme, men jeg endte opp med ingen delefrekvens på front og 120hz LPF på bass.
    Argument er også at begge vi har kjøpt dyre front høyttalere med fet respons, kan virke litt bortkastet å innføre et HFP her.....?!
    Nei, tror du misforstår noe her i hva jeg legger i bedre. Å la Evidence gå hele veien ned, blir som å sette kjerrehjul på en tanks. 😁 Om du går helt tilbake til starten av tråden vil du se at jeg kommer fra der du er nå. Jeg har gått videre og ser meg ikke tilbake!

Tittet i tråden du linket, så bare snekkerarbeid.

komfort

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Antall liker
    530
    Nei, tror du misforstår noe her i hva jeg legger i bedre. Å la Evidence gå hele veien ned, blir som å sette kjerrehjul på en tanks. 😁 Om du går helt tilbake til starten av tråden vil du se at jeg kommer fra der du er nå. Jeg har gått videre og ser meg ikke tilbake!

Tittet i tråden du linket, så bare snekkerarbeid.
    Det sto litt om Dante der også, fint å se at jeg kommer fra der du er nå også :p
    Skjønner hva du mener....har du lagt ut bilder av responsen av Evidence uten sub?

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    46.556
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Er det uten sub? Helt rå respons jo 🤩
    Ja, jeg kan slå av og på subbene. Alt ligger klart til uendelig manipulasjon on the fly. Det du ikke ser er hvordan det oppleves. Evidence har ikke store nok elementer til å gi meg ønsket respons. At jeg leker med å gå fra 60 LR4 til 50 LR8 betyr ikke at jeg har lyst til å sette begrensninger i dypet ved å la Evidence være en klamp fo 8x18".

Den kurven du ser er temmelig lik når subbene er innvolvert, men opplevelsen er en annen.

karmann

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Antall liker
    1.543
    Du har jo kanskje litt andre forutsetninger og utgangspunkt, så du klarer deg nok med enklere verktøy. Men skulle ikke forundre meg om en Nova kunne ha gitt deg det siste lille. Kven kveit? Den er uansett ikke klar til ditt oppsett ennå vil jeg påstå.
    Jo, har forsåvidt det. Men jeg er ikke så overlegen at jeg ikke kan se gevinsten av en god kalkulator heller, de kan gjøre ting som jeg bare kan drømme om.

Jeg har lånt meg PC med AL på engang og det var noen få minutter så var det helt på linje, nesten for enkelt😆

Men ingenting er som et så godt som mulig utgangspunkt, da blir det mindre jobb for regnemaskinen og det blir ikke over kompensert/ justert.

Skulle bare ønske det fantes en fornuftig priset ting med minst 32 kanaler.
    Slik jeg har det nå, så går det 14 forsterker kanaler bare til L og R.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn