Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    d991b659a1a7a81f0191ac6ea07530a3.jpg

    Stugu


    Nye forsterkere


    McIntosh C52/MC1.2kW

    Hva skjuler seg under benken.

    Benken fungerer som potteskjuler for 5 stk Dynaudio Sub 600. De har ingen kontakt med benk og den er åpen foran og bak

    Anlegget i filmmodus



    Kilde hjørnet

    Nottingham Dais
    Ortofon Windfeld ti
    Kuzma 4point9
    Ortofon SPU#1
    Jelco TK-950l

    McIntosh MP1100
    McIntosh MCD7009

    Kuzma 4point9 med Ortofon Windfeld ti

    For det audiofile

    Jelco TK-950l med Ortofon SPU#1s

    For romantikken

    MP1100 og MCD7009



    Høyttalere

    Dynaudio Evidence Platinum





    Bak sofaen

    2 stk REL G1 og Stepfractal diffuso
     
    Sist redigert av en moderator:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Ser kjent ut det rommet der. Har blitt pusset opp litt. :)

    Fiffig med platespiller på sideveggen, har vurdert det samme selv.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, det er kjekt. Nå kan jeg høre på vinyl på en enklere måte med lerretet nede.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se her ja! Bra du er i gang igjen med egen tråd. Forventer store ting, og fallhøyden er gigantisk :D
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Griselekker:) Men hvor har du gjort av subbene dine?
    Tusen takk guttær!

    Subbene er gjemt under forsterkerbenken og noe er bak i rommet. Baken er åpen og fronten er kledd med høyttalerstoff og spiler for god gjennomtrekk.

    Er ikke helt ferdig bak i rommet, så bilder derfra får vente.:)
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Her er alt på stell! Og lyden er enda bedre enn bildene :)

    Det har vært en lang vei dit, kostet litt blod og svette, ikke sant? Men hvert eneste steg er vel ganske logisk sett i ettertid?

    Kanskje MakkinTosken vil oppsummere kort hva som er gjort underveis, og hvorfor? Mye å lære her.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er ikke du den søteste svart-hvitt :)

    Jeg må innrømme at jeg nok ikke klarer å gi en god oppsummering, er ikke gitt det skrevne ords nådegave eller tålmodighet til lengre avhandlinger, så redd jeg går meg vill fort. Har jo dokumentert mye av arbeidet, så klarer sikkert finne frem noe på forespørsel.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.378
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Flott det rommet ditt McIntosken:) savner et bilde av hele Rakcet som er så flott ;)
    Må jo bli 10 av 10 mulige dette:)
    O
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Flott det rommet ditt McIntosken:) savner et bilde av hele Rakcet som er så flott ;)
    Må jo bli 10 av 10 mulige dette:)
    O
    Er ikke det konvensjonelle rack litt oppskrytt? Hvorfor skal ting absolutt inn i et rack hvis man kan plassere ting på en måte som løsriver seg fra et stivbent (sic!) rack og i stedet plasserer ting der det er mer praktisk og estetisk? Et «rack» kan i grunnen være ganske så mye, ikke sant?

    :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Flott det rommet ditt McIntosken:) savner et bilde av hele Rakcet som er så flott ;)
    Må jo bli 10 av 10 mulige dette:)
    O
    Er ikke det konvensjonelle rack litt oppskrytt? Hvorfor skal ting absolutt inn i et rack hvis man kan plassere ting på en måte som løsriver seg fra et stivbent (sic!) rack og i stedet plasserer ting der det er mer praktisk og estetisk? Et «rack» kan i grunnen være ganske så mye, ikke sant?

    :)
    Er ikke det dette dreier seg om. Den gode Ove var direkte involvert i anskaffelsen racket han etterlyste. :)

    Det kommer flere bilder. Må bare finne laderen til kameraet...
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Flott det rommet ditt McIntosken:) savner et bilde av hele Rakcet som er så flott ;)
    Må jo bli 10 av 10 mulige dette:)
    O
    Er ikke det konvensjonelle rack litt oppskrytt? Hvorfor skal ting absolutt inn i et rack hvis man kan plassere ting på en måte som løsriver seg fra et stivbent (sic!) rack og i stedet plasserer ting der det er mer praktisk og estetisk? Et «rack» kan i grunnen være ganske så mye, ikke sant?

    :)
    Er ikke det dette dreier seg om. Den gode Ove var direkte involvert i anskaffelsen racket han etterlyste. :)

    Det kommer flere bilder. Må bare finne laderen til kameraet...
    Ok, jeg forstår. Trodde noen ønsket å fjerne ampene bort fra planken og legge dem inn i et høyt rack.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Flott det rommet ditt McIntosken:) savner et bilde av hele Rakcet som er så flott ;)
    Må jo bli 10 av 10 mulige dette:)
    O
    Er ikke det konvensjonelle rack litt oppskrytt? Hvorfor skal ting absolutt inn i et rack hvis man kan plassere ting på en måte som løsriver seg fra et stivbent (sic!) rack og i stedet plasserer ting der det er mer praktisk og estetisk? Et «rack» kan i grunnen være ganske så mye, ikke sant?

    :)
    Er ikke det dette dreier seg om. Den gode Ove var direkte involvert i anskaffelsen racket han etterlyste. :)

    Det kommer flere bilder. Må bare finne laderen til kameraet...
    Ok, jeg forstår. Trodde noen ønsket å fjerne ampene bort fra planken og legge dem inn i et høyt rack.
    Godt du passer på stua mi svart-hvitt! <3 Da vet jeg at disse hifiluringene ikke leder meg ut i uløkka! ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.378
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er ikke det dette dreier seg om. Den gode Ove var direkte involvert i anskaffelsen racket han etterlyste. :)

    Det kommer flere bilder. Må bare finne laderen til kameraet...
    Ok, jeg forstår. Trodde noen ønsket å fjerne ampene bort fra planken og legge dem inn i et høyt rack.
    Godt du passer på stua mi svart-hvitt! <3 Da vet jeg at disse hifiluringene ikke leder meg ut i uløkka! ;)
    Ja det skulle tatt seg ut ;)

    O
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Er ikke det dette dreier seg om. Den gode Ove var direkte involvert i anskaffelsen racket han etterlyste. :)

    Det kommer flere bilder. Må bare finne laderen til kameraet...
    Ok, jeg forstår. Trodde noen ønsket å fjerne ampene bort fra planken og legge dem inn i et høyt rack.
    Godt du passer på stua mi svart-hvitt! <3 Da vet jeg at disse hifiluringene ikke leder meg ut i uløkka! ;)
    Ja det skulle tatt seg ut ;)

    O
    Vi gjør så godt vi kan... :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.378
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Flotte greier.
    Utrolig hva man får tid til bare man tar pauser fra HFS ;)
    Godt at vi har stengt grensen inn til lavsmittesonen Råde. Slipper jeg besøk og deres korrumperende ideer.
    Sånn som at du trenger en ny tonearm???? ;)

    O
    Det er ikke lureri, det er et faktum! Har det på lista og ledig armbord til en 12" SME.
    Det hadde blitt bøst :)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.378
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    For "lusene" 85K + avgifter så er denne din ;)
    31595683-88FA-4B17-AD72-4E00360219A9.jpg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    En Mancave har altid været et ønske. Men må nøjes med min lille stue. Jeg synes du er heldig :) at have sådan et fint rum kun til dit anlæg.

    Det er næsten for fint (Kan du fornemme misundelsen) :) Gad godt og sidde i den sofa og lytte til en masse medbragt musik.

    Tillykke med din Mancave
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det som er litt ergerlig er at alle disse tonearmen har forskjellige høl. Trodde som sagt jeg hadde kloa i en SME V12 i fjor, så jeg bestilte et slikt armbord. Men er pokker ikke interessert i å betale rundt 105k for en arm uansett.

    https://sme.co.uk/2019/12/03/sme-product-announcement/

    Nå sitter jeg med to jelco armbord 9/10" og 12". Disse kan jeg skifte mansjett på og få plass til feks Rega, så har vi det ubrukelige SME bordet. Om jeg feks vil ha Kuzma, nytt armbord, ventetid og utgifter. Nei, drit i det, sitter heller å venter forgjeves på 1200 watterne til Mc.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    En Mancave har altid været et ønske. Men må nøjes med min lille stue. Jeg synes du er heldig :) at have sådan et fint rum kun til dit anlæg.

    Det er næsten for fint (Kan du fornemme misundelsen) :) Gad godt og sidde i den sofa og lytte til en masse medbragt musik.

    Tillykke med din Mancave
    Hadde tenkt til å gjøre et unntak, trosse min danofobi, invitere deg til grotta og sprette en boks hakkebøf. Men for 8/10 stjerner, til tross for at jeg eier 2 par hiend høyttalere, 5 subber fra Danmark, et sett Densen monoblokk/preamp og er Ortofon fanboy, håper jeg grensene holdes stengt på ubestemt tid! :mad: ;)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    En Mancave har altid været et ønske. Men må nøjes med min lille stue. Jeg synes du er heldig :) at have sådan et fint rum kun til dit anlæg.

    Det er næsten for fint (Kan du fornemme misundelsen) :) Gad godt og sidde i den sofa og lytte til en masse medbragt musik.

    Tillykke med din Mancave
    Hadde tenkt til å gjøre et unntak, trosse min danofobi, invitere deg til grotta og sprette en boks hakkebøf. Men for 8/10 stjerner, til tross for at jeg eier 2 par hiend høyttalere, 5 subber fra Danmark, et sett Densen monoblokk/preamp og er Ortofon fanboy, håper jeg grensene holdes stengt på ubestemt tid! :mad: ;)
    Okay.
     

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.206
    Sted
    Trondheim
    Gratuler med utrolig flott rom, ser ut som et godt sted å være. Likte spesielt godt stresslessene med de ulike fargene!
    PS! Ref SME armbord; jeg tror armbordne fra NAS er i plast/kompositt materiale. Godt mulig at det er ganske enkelt å drille opp nye hull på SME armbrettet. Det er jo nesten frisbee størrelse på disse bordene for 12-tommere. God plass mao.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Gratuler med utrolig flott rom, ser ut som et godt sted å være. Likte spesielt godt stresslessene med de ulike fargene!
    PS! Ref SME armbord; jeg tror armbordne fra NAS er i plast/kompositt materiale. Godt mulig at det er ganske enkelt å drille opp nye hull på SME armbrettet. Det er jo nesten frisbee størrelse på disse bordene for 12-tommere. God plass mao.
    Takk skal du ha!

    Ja, det kan være en mulighet. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gratuler med utrolig flott rom, ser ut som et godt sted å være. Likte spesielt godt stresslessene med de ulike fargene!
    PS! Ref SME armbord; jeg tror armbordne fra NAS er i plast/kompositt materiale. Godt mulig at det er ganske enkelt å drille opp nye hull på SME armbrettet. Det er jo nesten frisbee størrelse på disse bordene for 12-tommere. God plass mao.
    De er ganske enkle å få fabrikkert selv også. Ikke veldig avanserte greier. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn