Toten-stativer i Boenicke-imitasjon

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Disse ligger nå på Torget og venter på en heldig eier. De spiller for øyeblikket som nevnt tidligere på samme program som diskant og mellomtone fra Benditsa (deling 180 og 4000)..
    Det optimale hadde vært at Snickers-is hadde vært innom og tatt noen sveip og optimalisert dem , men i disse Corona-tider bør man følge myndighetene og ta det på alvor.
    De synger allerede fint der de står nå, med bass-støtte fra Benditsa, så potensialet i hva som bor i dem er ikke vanskelig å høre :).

    Har bestemt meg for å beholde linjekildene for en lengre periode da de spiller så utrolig bra, og det å selge dem sitter laaangt inne.
    Selv om min intensjon lenge har vært at "veien er målet", og bygginga, og det å være kreativ er det gøyale med denne hobbyen, ønsker jeg heller å prioritere mer tid på møbler og montering i de tusen hjem :)..

    Jeg mener det er 16 høyttalerpar de siste 8 årene som Willy og jeg har bygget, så vi har ikke akkurat ligget på latsiden;).
    Men, nå ønsker jeg å nyte resultatet selv også, på ubestemt tid ;) . -Så får vi evt se når Kolbu-expressen på ny starter opp bilen for å svippe innom Moelv's store sønn for nye kreative myldringer, kaffekopper og spennende idéer..
    Ønsker alle forumister en riktig god Påske:)
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jøss - bygget 16 par høyttalere opp gjennom - not bad!

    Hva med en kjapp bildekavalkade her, fra hele «serien?» Tror jeg spør på vegne av maaange beundrere av dere :)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Disse ligger nå på Torget og venter på en heldig eier. De spiller for øyeblikket som nevnt tidligere på samme program som diskant og mellomtone fra Benditsa (deling 180 og 3500)..
    Det optimale hadde vært at Snickers-is hadde vært innom og tatt noen sveip og optimalisert dem , men i disse Corona-tider bør man følge myndighetene og ta det på alvor.
    De synger allerede fint der de står nå, med bass-støtte fra Benditsa, så potensialet i hva som bor i dem er ikke vanskelig å høre :).

    Har bestemt meg for å beholde linjekildene for en lengre periode da de spiller så utrolig bra, og det å selge dem sitter laaangt inne.
    Selv om min intensjon lenge har vært at "veien er målet", og bygginga, og det å være kreativ er det gøyale med denne hobbyen, ønsker jeg heller å prioritere mer tid på møbler og montering i de tusen hjem :)..

    Jeg mener det er 16 høyttalerpar de siste 8 årene som Willy og jeg har bygget, så vi har ikke akkurat ligget på latsiden;).
    Men, nå ønsker jeg å nyte resultatet selv også, på ubestemt tid ;) . -Så får vi evt se når Kolbu-expressen på ny starter opp bilen for å svippe innom Moelv's store sønn for nye kreative myldringer, kaffekopper og spennende idéer..
    Ønsker alle forumister en riktig god Påske:)
    Fantastiske høyttalere!!

    Du som er så flink: Hva med å bygge en ekstern, matchende boks til delefilter, med de påkrevde inn/ut og god plass til delefiltre? Gjør jo terskelen litt lavere, men kanskje nok av kjøpere her som kjører aktivt. Er jo synd å skjære i de flotte kreasjonene, og veldig «rene» slik de står nå :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.652
    Antall liker
    9.712
    Sted
    London
    Hvorfor ikke bygge stativ med plass til delefilter inni/bak?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hvis kommende kjøper ønsker passiv løsning så gjør jeg gjerne det :).
    Men selges først og fremst slik de nå står.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Nå deles de på samme frekvenser/programmet som bananene. Tror vel det er 180 og 4000..
    Er ingen racer med dsp selv, og siden dsp er integrert i de nye forsterkerne bygget av Snickers-is, så hadde det vært meget interessant med et besøk fra den kanten igjen.
    Frykter , ell jeg vet med 100% sikkerhet, at mine fingre bør holde seg unna den delen ;).. Jeg holder meg til snekringa!
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    De ble riktig flotte! Som andre her nevner hadde de garantert blitt mye enklere å selge hvis de hadde hatt ferdig passivt filter og vanlige terminaler. Ferdig løsning, bare å koble opp å spille for alle og enhver. Det å utvikle et godt passivt filter for kun et høyttalerpar er jo ganske ressurskrevende, og når man ikke kan dette selv så forstår jeg godt at du tilbyr de uten filter. Likevel, ikke noe å si på prisen. :)
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Jøss - bygget 16 par høyttalere opp gjennom - not bad!

    Hva med en kjapp bildekavalkade her, fra hele «serien?» Tror jeg spør på vegne av maaange beundrere av dere :)
    Det får vi etterhvert til. :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Artig!!!

    Den gulvstående 4-veis høyttaleren stor og liten bassdriver og med to 3’’ dome mellomtoner og stavdiskant mellom de, var dette Scan-Speak sine domer? Var de bra, forresten?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Artig!!!

    Den gulvstående 4-veis høyttaleren stor og liten bassdriver og med to 3’’ dome mellomtoner og stavdiskant mellom de, var dette Scan-Speak sine domer? Var de bra, forresten?
    Den heter "The Odd one " og det ble benyttet ATC-elementer på alt forutenom diskant..
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Skal si dere har stått på! The Odd One ser spennende ut.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20200421_144753.jpg


    Driver også med lite sideprosjekt (ny stereobenk), så legger ut noen bilder av det her...- Da holdes samtidig denne tråden seg lett tilgjengelig for potensielle kjøpere av høyttalerne:)

    Fikk litt blod på tann da jeg så Makkintosken sin flotte Ask stereobenk, og kastet meg likeså igang med et en egen benk..
    10 rammer i 30mm tykk eik. Freser spor til bein/avstivere
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20200420_142050.jpg

    Dobbelt opp med lamello bør sørge for sterke sammenføyninger
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.192
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Prosjektene dine er bare lekre, - og det blir helt sikkert dette også, uten at jeg helt ser løsningen.... enda :cool:
    -ellers er jeg mest sur for tilgangen dere har til materialer..... :(
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Prosjektene dine er bare lekre, - og det blir helt sikkert dette også, uten at jeg helt ser løsningen.... enda :cool:
    -ellers er jeg mest sur for tilgangen dere har til materialer..... :(
    Den tilgangen har vel ganske så mange:).. Denne eika kjøpte jeg fra Fritzøe.. Frakt m/lastebil var drøye 1000-lappen..
    Bare å bestille gjennom de fleste byggforhandlere:)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.192
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Problemet ute i distriktene, er at de fleste ekspeditører på dagens byggvarehandel knapt nok skjønner hva du spør om, og i mange tilfeller blir det du som er tosken som spør etter noe de ikke har eller vet hva er.... Jeg kan selvsagt bestille fra sør, men frakta blir oftest uoverkommelig, da de ofte beregner et fraktpåslag som omtrent tilsvarer en egen semitrailer..... jeg spurte pris på 18mm finer av god kvalitet... det ble godt over 2000kr plata...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Slik blir det når skikkelige snekkere gjør jobben. En annen må nøye seg med å hekte sammen noen plankestumper med spiker og et par teipbiter.

    Neste gang sender jeg plantegningen til deg og du et ferdig møbel til meg!;)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.990
    Torget vurderinger
    2
    Stereobenk ? Stereosarkofag !
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Bumper denne, både for leselystne og evt potensielle kjøpere🎵🎶
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.372
    Antall liker
    12.376
    Sted
    Sørlandet
    Disse er jo så griselekre at man nesten vurderer å kjøpe dem bare for å ha noe vakkert å hvile øynene på :)

    Hva med å lage noen matchende basskasse-stativ til dem med feks Dayton LS10-44 som er det samme elementet som Boenicke benytter i sine W11? https://www.soundimports.eu/en/dayton-audio-ls10-44.html Og hva med delefilter? Finnes det noen her som kunne kommet med forslag til et velfungerende delefilter til disse sammen med en basskasse?

    Mvh
    -BB-
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Håper at noen kan komme med noen innspill her🎶🎵😃
    Baffel er 16 cm bred
     
    Sist redigert:

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Filterdeler er bestillt, så da kan de snart kobles på det som finnes av forsterkeri der ute🎵🎶🎵🎶😉.. Burde være mer lettsolgte da
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.241
    Antall liker
    8.203
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil ha verksted:=(
    Ikke misunlig jeg. Nei det kler meg ikke.
    Klør noe helt forferdelig dette:=)
    Finne meg ett pent småbruk med en strøken låve tror jeg.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Vis vedlegget 581353
    Dobbelt opp med lamello bør sørge for sterke sammenføyninger
    Når du spiser middag, bruker du skyvelære eller andre tiendedels millimeter-nøyaktig måleverktøy for å kunne dele poteta eksakt på midten?

    Noe jeg antar en kar som deg gjør.

    Makan til presisjon, forstår nesten ikke hvordan du i det hele tatt klarer å frese inn disse hullene til kjeksene, slik jeg ser emnene på bildet.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Alt skjer på den "analoge" gammeldagse måten, med målebånd og 0.7mm blyant. Merker fra begge sider og bruker lamellofres. Passer bare på at anleggsflaten ligger godt nedtil emnene så går det egentlig av seg selv
    20210115_101854.jpg
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Filterdeler er bestillt, så da kan de snart kobles på det som finnes av forsterkeri der ute🎵🎶🎵🎶😉.. Burde være mer lettsolgte da
    Enig. Basert på det flotte designet til Boenicke, men langt bedre kabinett. Driverne er helt i toppklasse i motsetning til høyttaleren som var inspirasjonen. I tillegg er de langt rimeligere. Hva er det ikke å like?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.541
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Enig. Basert på det flotte designet til Boenicke, men langt bedre kabinett. Driverne er helt i toppklasse i motsetning til høyttaleren som var inspirasjonen. I tillegg er de langt rimeligere. Hva er det ikke å like?
    Må vel være at det er Diy og at prisen er for lav😉🎵🎶
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn