Tour de Forsman 2010.

Tour de Forsman 2010 er over for denne gang.

Følg med for oppdatert informasjon om forhandlere og ny "Tour".


Forsman AS inviterer til visning og demonstrasjon av siste modell VSS5 Classic og VSS5 PureD.
 

Vedlegg

Kommentarer

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Får håpe mange benytter sjansen til å høre på de siste kreasjonene fra Forsman.

Jeg har hatt gleden av høre VSS5 Classic. Den er klart videreutviklet fra tidligere versjoner, og fremstår i dag som et meget konkurransedyktig alternativ blant dipolhøyttalere. Her vil mange få seg en overraskelse !

Spennende også med en aktiv utgave med egenutviklet elektronikk.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.625
Antall liker
21.402
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Pure D-utgaven har jo samme funksjonalitet som B&O Beolab5.
Veldig spennende og veldig høye høyttalere dette. Prisen for de fiks ferdige aktive høyttalerne med digitalinngang er det intet å si på, spesielt med tanke på at man får hi-rezlyd ved å fore dem med en Squeezebox Touch til 2500,-.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Påmeldt. Har hørt hørt noen eldre Forsman, og de falt i smak.
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Har i utgangspunktet tenkt meg på denne seansen i Trondheim, men må si at jeg blir litt skeptisk etter å ha sett hjemesiden til forsman. Man må lete for å finne det lille som finnes av info om produktene. Det som finnes er stort sett markedsføringssvada og lite teknisk informasjon. At pure D har en ren digital kjede uten analog konvertering finner jeg oppsiktsvekkende. Hvordan blir det lyd da?

Likevel gir jeg Forsman en sjanse, jeg regner med at det jeg finner mangelfullt på hjemmesiden besvares i rikt monn på denne seansen. :) Jeg har tro på Forsman og har ikke hørt dem siden en av de første modellene som jeg bare har et vagt minne av, så jeg er spent på hvordan de lyder i dag. :)
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
Hei
Ingen stopp mellom Oslo og Trondheim ???
Det bor mennesker med hifi interesse i Mjøs området også..

Mvh
RBN
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.465
Antall liker
4.250
Torget vurderinger
10
JENO skrev:
Har i utgangspunktet tenkt meg på denne seansen i Trondheim, men må si at jeg blir litt skeptisk etter å ha sett hjemesiden til forsman. Man må lete for å finne det lille som finnes av info om produktene. Det som finnes er stort sett markedsføringssvada og lite teknisk informasjon. At pure D har en ren digital kjede uten analog konvertering finner jeg oppsiktsvekkende. Hvordan blir det lyd da?

Likevel gir jeg Forsman en sjanse, jeg regner med at det jeg finner mangelfullt på hjemmesiden besvares i rikt monn på denne seansen. :) Jeg har tro på Forsman og har ikke hørt dem siden en av de første modellene som jeg bare har et vagt minne av, så jeg er spent på hvordan de lyder i dag. :)
Det ble grå, kjedelig og uengasjerende lyd, manglet også dybde og div. ;)
Std. versjon med 2x DP A1B, C1b og EMC 1 UP ble derimot mye bedre!


Mvh.
SAL
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
998
Antall liker
1.037
Sted
Porsgrunn
SAL skrev:
Det ble grå, kjedelig og uengasjerende lyd. ;) Manglet også dybde og div.
Std. versjon med 2x DP A1B, C1b og EMC 1 UP ble derimot mye bedre!


Mvh.
SAL
Den uttalelsen kan jeg jammen meg skrive under på :) ;)

Med standardversjonen ble det en riktig hyggelig seanse i Skien. Vi hørte tilogmed stor forskjell på mp3 og hirez også, der mp3 320 kps tapte med flere hestelengder. (spilt på digitalversjonen)
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Kule høyttalere er det uansett, vil ha passive i sort! Også et par hundre laks til å kjøpe amp'er ;D Låt kanonbra!
 

Forsman

Bransjeaktør
Ble medlem
15.01.2010
Innlegg
10
Antall liker
0
JENO skrev:
At pure D har en ren digital kjede uten analog konvertering finner jeg oppsiktsvekkende. Hvordan blir det lyd da?
PureD har digital databehandling og datakjede fra kilde til preprosessor(delefilter) og ut til sluttrinnet. Delefilteret er en prosessor som benytter FIR tabeller for deling og ramping. FIR tabeller er faserene og helt digitale. I forsterkerene gjøres hver byte om til puls-bredde modulering som styrer utgangstrinnet. Hver byte er 24bit lang og kommer 48.000 ganger i sekundet. Hvis kilden er foreksempel 16bit 44KHz, oppsamples dette før prosesseringen starter. Det er separate forsterkere for Diskantelement Mellomtoneelement og Basselement. Strømforsyningen mater utgangen som står i kjede med elementene. Det er først i denne siste kraftsløyfen at signalet blir glattet til en analog eksitering. :)
Håper det oppklarer noe.

mvh
Steinar
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Forsman skrev:
JENO skrev:
At pure D har en ren digital kjede uten analog konvertering finner jeg oppsiktsvekkende. Hvordan blir det lyd da?
PureD har digital databehandling og datakjede fra kilde til preprosessor(delefilter) og ut til sluttrinnet. Delefilteret er en prosessor som benytter FIR tabeller for deling og ramping. FIR tabeller er faserene og helt digitale. I forsterkerene gjøres hver byte om til puls-bredde modulering som styrer utgangstrinnet. Hver byte er 24bit lang og kommer 48.000 ganger i sekundet. Hvis kilden er foreksempel 16bit 44KHz, oppsamples dette før prosesseringen starter. Det er separate forsterkere for Diskantelement Mellomtoneelement og Basselement. Strømforsyningen mater utgangen som står i kjede med elementene. Det er først i denne siste kraftsløyfen at signalet blir glattet til en analog eksitering. :)
Håper det oppklarer noe.

mvh
Steinar
Det var oppklarende! :) Takk for info.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.625
Antall liker
21.402
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Skulle jeg hatt høyttaleren hadde det blitt PureD-utgaven, siden
SAL skrev:
grå, kjedelig og uengasjerende lyd, manglet også dybde og div
lett kan fikses med en VST-plugin eller tre oppstrøms. ;D
 

Informasjon om bruker

Forsman
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
0
Link til alle artikler
2
Forsman sine annonser
Bransjenyheter
FORSMAN AS med ny modell.

FORSMAN AS med ny modell.

  • 0
Forsman VSS5 Classic er et evolusjonssteg for Forsman AS. Vi har tatt utgangspunkt i vårt patenterte Vertical Split System og forsket, tegnet og lyttet oss frem til en ny toppmodell som overtar...
Fortsett
Topp Bunn