Tour de France 2011

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Et av årets høydepunkt er i gang igjen. God innsats av Thor i dag, Gilbert er tøff om dagen. Lov å håpe på gult i morgen?

Ellers må jeg si at jeg frydet meg litt over starten til Contador, syns det er litt på kanten hele den saken.

Håper Edvald får klaff i år, hadde vært gøy.

Blir det Contador vs Schleck i år også, eller kan noen blande seg inn?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.636
Antall liker
20.484
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Tour den France 2011

Siden sporten ikke tar tak i dop-problematikken, er det hele blitt uinteressant å følge med på. Får vel håpe at Contador skader seg, slik at galskapen ikke vinner fram igjen.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tour den France 2011

Jeg har pådratt meg en seig forkjølelse, og tittet litt. F***!! Skulle vært ute i sola og sykla selv. Helv***!!!

Ellers klarer jeg ikke la være å gosse meg litt over Contador bak møljetryninga, og irritere meg over at Vinokourov fortsatt finnes.
 

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
Tour den France 2011

lars_erik skrev:
Får vel håpe at Contador skader seg, slik at galskapen ikke vinner fram igjen.
Rimelig usmaklig kommentar gitt det som skjedde tidligere i år. Skam på deg.

Flott seier til Gilbert idag, søren han er sterk! Håper virkelig Thor tar gult i morgen, bør være mulig:)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
35.636
Antall liker
20.484
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Tour den France 2011

Fidelio skrev:
lars_erik skrev:
Får vel håpe at Contador skader seg, slik at galskapen ikke vinner fram igjen.
Rimelig usmaklig kommentar gitt det som skjedde tidligere i år. Skam på deg.

Flott seier til Gilbert idag, søren han er sterk! Håper virkelig Thor tar gult i morgen, bør være mulig:)
Mulig det, men han eller andre juksere blir jo ikke stoppet. De har ødelagt sporten.

Nå tenkte jeg jo ikke på skade med dødlig utgang.
 
N

nb

Gjest
Tour den France 2011

lars_erik skrev:
Siden sporten ikke tar tak i dop-problematikken, er det hele blitt uinteressant å følge med på.
Det er åpenbart fryktelig mange som er uenige med deg i den påstanden. Det var for øvrig garantert mye, mye, mye mer doping tidligere. Var det mer interessant da?
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Tour den France 2011

lars_erik skrev:
Siden sporten ikke tar tak i dop-problematikken, er det hele blitt uinteressant å følge med på. Får vel håpe at Contador skader seg, slik at galskapen ikke vinner fram igjen.
Kan du ganning? Med tanke på Contador's velt, mener jeg? ;)
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Tour den France 2011

lars_erik skrev:
Nå tenkte jeg jo ikke på skade med dødlig utgang.
Et fromt ønske, altså.

Men til dem synes sykkel er interessant å følge med på (tydeligvis ikke en forutsetning for å følge tråden): Gamle-Schleck er ansett som en svakere sammenlagtkandidat enn lille-Schleck, som er Contadors største konkurrent. Med tanke på at gamle-Schleck fikk ca 1:15 på Alberto og Andy i dag, så styrkes vel potensialet til "Schlecks bytter på å støte"-taktikken?
Synspunkter?
 
N

nb

Gjest
Tour den France 2011

totte skrev:
Men til dem synes sykkel er interessant å følge med på (tydeligvis ikke en forutsetning for å følge tråden): Gamle-Schleck er ansett som en svakere sammenlagtkandidat enn lille-Schleck, som er Contadors største konkurrent. Med tanke på at gamle-Schleck fikk ca 1:15 på Alberto og Andy i dag, så styrkes vel potensialet til "Schlecks bytter på å støte"-taktikken?
Synspunkter?
Det blir spennende å se hva som skjer nå. Contador må åpenbart angripe i fjellene. Han er en bedre temporytter enn Andy Schleck,men årets individuelle og flate tempoetappe er ikke veldig lang - 42 kilometer så Contador kan ikke basere seg på å ta inn det tapte der. Lagtempoetappen i dag er kort, så spørst hvor mye den kommer til å skille.

Contador var råsterk i fjellene i Giroen, men da var ikke de beste sammenlagtkadidatene i TdF med så det sier kanskje ikke allverden. Contador bør dog greit ta inn litt over minuttet på Cadel Evans når det begynner å bli bratt.

Får satse på Thor i gult etter dagens lagtempo!
 
S

Smorte24

Gjest
Tour den France 2011

lars_erik skrev:
Siden sporten ikke tar tak i dop-problematikken, er det hele blitt uinteressant å følge med på. Får vel håpe at Contador skader seg, slik at galskapen ikke vinner fram igjen.
Nå er vel sykkelsporten en av de som har tatt anti dopingsarbeidet ganske seriøst, men jeg tror kostnadene ble for store for 2-3 år siden da tysk tv pakket sakene sin fra TDF og dro hjem, de mistet også mange sponsorer, det finnes vel ikke et eneste tysk sponset pro tour lag tror jeg.

Så jeg er enig at UCI gjør pr. dags dato en elendig jobb, i Spania er anti dopings arbeidet en vits, men meget bra i Tyskland,Italia og Frankrike (av de store landene)

Litt synd at sykkelsporten har fått et slikt dårlig rykte på seg pga de tok anti dopingsarbeidet veldig seriøst noen år.

Nå i det siste har vel nesten hele det Mexikanske landslaget blitt tatt for det samme som Contador ble tatt for i fjor.

Men ikke misforstå meg, jeg håper Contador blir utestengt, ingen tvil om at han dopet i fjor, mannen klarte ikke å følge Andy i fjellene til og begynne med, deretter ble han plutselig sterkere enn Andy, og da kom disse 4 positive dopingsprøvene.

Litt morsomt å høre de norske deltagerne i 3 ukers ritt, de sier de blir mer og mer sliten, så kommer et intervju med Contador der han sier at han ikke har syklet seg helt i form enda, men han blir sterkere jo lenger ut i konkurransen man kommer.

Da skriker det dop i mine ører, alle fysiske lover sier at du blir mer sliten og kroppen brytes ned med så hard belastning.
 
S

Smorte24

Gjest
Tour den France 2011

nb skrev:
totte skrev:
Men til dem synes sykkel er interessant å følge med på (tydeligvis ikke en forutsetning for å følge tråden): Gamle-Schleck er ansett som en svakere sammenlagtkandidat enn lille-Schleck, som er Contadors største konkurrent. Med tanke på at gamle-Schleck fikk ca 1:15 på Alberto og Andy i dag, så styrkes vel potensialet til "Schlecks bytter på å støte"-taktikken?
Synspunkter?
Det blir spennende å se hva som skjer nå. Contador må åpenbart angripe i fjellene. Han er en bedre temporytter enn Andy Schleck,men årets individuelle og flate tempoetappe er ikke veldig lang - 42 kilometer så Contador kan ikke basere seg på å ta inn det tapte der. Lagtempoetappen i dag er kort, så spørst hvor mye den kommer til å skille.

Contador var råsterk i fjellene i Giroen, men da var ikke de beste sammenlagtkadidatene i TdF med så det sier kanskje ikke allverden. Contador bør dog greit ta inn litt over minuttet på Cadel Evans når det begynner å bli bratt.

Får satse på Thor i gult etter dagens lagtempo!
Jeg har veldig tro på Andreas Kløden i år, meget bra temporytter og ganske bra i fjellene, han ble vel nummer 5 i 2009 etter og ha ofret seg for Armstrong hele touren.

Dessverre så får nok ikke Thor noe gul trøye i dag, Omega Pharma Lotto har sterkere tempolag enn Garmin Cervello, tror jeg ihvertfall.

De desidert beste lagene er Sky og HTC, så hvis Boasson var beste Sky rytter i går, så kan nok han sitte i gult i morgen.
 
N

nb

Gjest
Tour den France 2011

Smorte24 skrev:
Dessverre så får nok ikke Thor noe gul trøye i dag, Omega Pharma Lotto har sterkere tempolag enn Garmin Cervello, tror jeg ihvertfall.

De desidert beste lagene er Sky og HTC, så hvis Boasson var beste Sky rytter i går, så kan nok han sitte i gult i morgen.
Omega-sjefen hadde omtrent null tro på at de fortsetter i gult i alle fall. Garmin er regnet som et av de sterkere lagtempolagene så langt jeg har skjønt. Etappen er også kort, det gjør forskjellene mellom lagene mindre.
 
S

Smorte24

Gjest
Tour den France 2011

nb skrev:
Smorte24 skrev:
Dessverre så får nok ikke Thor noe gul trøye i dag, Omega Pharma Lotto har sterkere tempolag enn Garmin Cervello, tror jeg ihvertfall.

De desidert beste lagene er Sky og HTC, så hvis Boasson var beste Sky rytter i går, så kan nok han sitte i gult i morgen.
Omega-sjefen hadde omtrent null tro på at de fortsetter i gult i alle fall. Garmin er regnet som et av de sterkere lagtempolagene så langt jeg har skjønt. Etappen er også kort, det gjør forskjellene mellom lagene mindre.
Eneste bra temporyttere jeg kan se Cervello har er Danielsson og Millar, lite å stille opp mot Sky og HTC, og jeg glemte Radioshack, de har også et meget bra tempolag.

Men tiden vil vise, det blir bare spekulasjoner fra min side, men det hadde vært gøy hvis Thor hadde fått den gule trøya.
 
S

Smorte24

Gjest
Tour den France 2011

Nå ser jeg at Gerrard Tomas ble nr 5 i går, tipper at han har den gule trøyen i morgen.

Han var satt til å hjelpe Boasson, men la seg bak og lot Boasson slite seg ut slik at han fikk ungdomstrøyen.

Veldig snilt gjort.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.262
Antall liker
24.823
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Tour den France 2011

Andy har samme tid som storebror. Han ble hindret med mindre enn 3 km igjen. Det er vel bare Bert som har tapt tid av de store kanonene.
Forøvrig håper jeg at hun dama som sto og så feil vei og forårsaket massevelten i går har sovet litt dårlig i natt, og at guttungen som satt på pappas skuldre fikk en opplevelse for livet. Snakker om orkesterplass!

Jeg tror Garmin har friskere bein enn Omega Pharma i dag, men jeg tipper at Tony Martin (HTC) sitter i gult etter lagtempoen.

Artig at Klöden trekkes frem her. Hyggelig fyr som vel aldri har blitt tatt for noe, akkurat som Hincapie, hehe. Forøvrig tror jeg Bert blir frikjent i CAS. Clenbutenol i storfekjøtt er et problem på verdensbasis, og presedens er frikjenning.
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Tour den France 2011

Noen som har forsøkt TV2s iPhone-app, og får streamet live? Har bestilt og betalt, men det står bare null-null-null i feltet, og ingenting skjer.

Edit: Oppdaterte appen, og da funker det som det skal.
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.441
Antall liker
3.359
Tour den France 2011

Har på tven i bakgrunden mens jeg hører på musikk og surfer på nettet.
Må innrømme at lagtempo ikke er spesielt fascinerende.
Det blir morsommere når vi kommer opp i fjellene.
Synd at Norge ikke har en fjellgeit på toppnivå ....
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.239
Antall liker
7.125
Torget vurderinger
4
Tour den France 2011

GRATULERER MED GULT, THOR !
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.441
Antall liker
3.359
Tour den France 2011

Gult er kult for Thor med hammern?!? :D
 
S

Smorte24

Gjest
Tour den France 2011

Gratulerer Thor, bøyer meg i støvet ;)

En av de gangene man virkelig er glad for at man tok feil.

Andy fikk vel nye 23 sekunder på Contador, ligger nå 1.37 foran.
 
N

nb

Gjest
Tour den France 2011

Grattis til Garmin-Cervelo og Thor! Ble veldig spennende på slutten dette.

Har sett på løypeprofilene og tror det blir en interessant uke. De "flate" etappene er ikke så veldig flate ved nærmere øyensyn. Bakken før mål i går er ikke den siste av sorten for å si det slik. Etappen på tirsdag ser ut som en bra mulighet for Thor/Gilbert/de andre usual suspects.

Begynner å se litt småskummelt ut for Contador dette. Om Andy er i form er det ikke lett å ta tid på han i fjellene. Det er ganske mange etapper med målgang på toppen etter en lang klatring i årets tour, så om en av de har en dårlig dag kan mye skje. Ander sammenlagtkandidater kan også melde seg på forsåvidt. Hadde vært moro om Cadel Evans fikk det til ordentlig et år, han har vært en nesten-mann ganske mange ganger nå. Men tviler på at han er sterk nok i fjellene når Schleck og Contador begynner kjøret.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
25.368
Antall liker
35.669
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Tour den France 2011

Bare sjekk denne RoDa 8) her er det i real-time ;D ;D

gismo

Edit: tror det gjelder BT også 8) ;D
 

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
Tour den France 2011

nb skrev:
Begynner å se litt småskummelt ut for Contador dette.
Enig, selv om alt kan skje. En annen ting, er jo at Contador har syklet Giro'n, hvilket vel ikke er en fordel i Touren, mens Schleck, Evans og Basso har tatt en "Armstrong" og kun arbeidet i vår med sikte på Touren.

Jeg synes for øvrig det som skjedde lørdag var helt teit. Vet ikke om jeg har forstått det rett, men både Contador og Andy Schleck ble hindret av den første velten, og så ble Schleck, men ikke Contador, hindret av nok et velt innenfor 3k, hvilket førte til at juryen gav Schleck samme tid som Hushovd & Co? Andy fikk dermed over ett minutt helt gratis rett i fanget av juryen. Hadde jo lønnet seg for Contador å gå på snørra innenfor 3k, helt merkelig.
 

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Innlegg
899
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Tour den France 2011

Schleck ble ikke hindret i den første velten, mener jeg, kun av den siste. Regelen er ganske grei, blir man hindret av en velt siste tre km, hvor det ofte skjer mye rart, skal man ikke tape tidmessig på det, og får lik tid som hovedfeltet. Et sted må man jo sette grensen, og om man blir hindret 9 eller 90 km før mål, spiller altså da ingen rolle. Syns vel egentlig regelen er ganske grei.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.262
Antall liker
24.823
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg hadde Cav all the way i dag, men dengang ei. Villmann Romain Feillu fikset den biffen, og så var det magisk teppe for Farrar.

Touren er akkurat nå The Garmin-Cervelo Benefit Show. Sideburns, Champagne og hornbriller til alle.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Tour den France 2011

Tour de France har blitt en vits. Dopere ønskes hjertelig velkommen, regjerende verdensmester og innehaver av gul trøye er hjelperytter for én "uten" meritter og juryen straffer ryttere for småting uten at noen har klaget. Thor må bare fortsette å smile tappert, selv om vi alle vet at han holder på å dø innvendig.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Tour den France 2011

Sykkelsporten er ødelagt :( synd!
 
N

nb

Gjest
Tour den France 2011

Birdman skrev:
regjerende verdensmester og innehaver av gul trøye er hjelperytter for én "uten" meritter og juryen straffer ryttere for småting uten at noen har klaget. Thor må bare fortsette å smile tappert, selv om vi alle vet at han holder på å dø innvendig.
Thor har vel demonstrert ettertrykkelig de siste årene at han er rimelig sjanseløs i en flat massespurt i de store rittene hvor de kjappeste er med. Jeg kan ikke huske sist han var i nærheten av å vinne en av sorten.

Tyler Ferrar er en bedre massespurter enn Thor er nå. Det er for øvrig nesten aldri rene spurtere som vinner VM siden løypene er altfor harde for folk som Mark Cavendish & co.

Neste etappe er det Thor som er Garmins sterkeste kort, siden det er en ganske tøff bakke før målgang.

Garmin får nesten takke han som herpet spurttoget til HTC Highroad også.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.239
Antall liker
7.125
Torget vurderinger
4
Tour den France 2011

Av alle rikssynsere og såkalte ekspertkommentatorer må sporten være belemret med noen av de teiteste. Denne Morten P figuren i Dagbladet må være blant de dummere.

Lærte ikke Kaggestad noe som helst av Hurtigruta?.
I måneder har TV2 fortalt oss at nasjonen gleder seg til Tour de France. Nå gir de oss det de tror vi trenger i overdose etter overdose.


Sendes Tour'en på tv for at folk skal meditere seg gjennom det franske landskapet ?
Har Herr P gått glipp av forskjellen mellom en flere dager lang doven skipsreise og en av verdens hardeste konkurranser ?
Er det virkelig så utenkelig for den mannen at andre faktisk finner glede i nettopp nerdete detaljert informasjon og anekdoter om konkurransen, rytterne, stedene, lagene, personlighetene....at det er nettopp det som gjør det så fascinerende og som bygger opp spenningen gjennom de timelange etappene ?

Nå har TV2 brukt noen år på å bygge opp nettopp disse sendingene, nesten som enegen merkevare, de har bygget opp sitt publikum....alle de som faktisk ser på sendingene ønsker seg, iflg Morten P, egentlig hurtigruten istedet....?

Morten P må gjerne se værmeldingen i slow motion for min del, men ligg unna Tour'en !
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tour den France 2011

TdF har sin rettmessige plass på skjermen, men vi må vel innrømme at for folk flest er det en ørkesløs forestilling som aldri tar slutt. Men at TV2 skulle ha noe å lære av Hurtigruten skjønner jeg ingenting av. De har jo sendt TdF i flere år nå.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.804
Antall liker
21.607
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Tour den France 2011

for en jernvilje.
måten han okset seg oppover bakken på slutten der med sine drøye 80 kilo er noe av det råeste jeg har sett av norsk sommeridrett siden vebjørn rodal frådet melkesyre på vei mot ol-gull.
bare å ta av seg hatten.
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Tour den France 2011

Grattis med fortsatt gul til Tor ;D
 
N

nb

Gjest
Tour den France 2011

Canales skrev:
for en jernvilje.
måten han okset seg oppover bakken på slutten der med sine drøye 80 kilo er noe av det råeste jeg har sett av norsk sommeridrett siden vebjørn rodal frådet melkesyre på vei mot ol-gull.
bare å ta av seg hatten.
Tiltredes. Trodde han var ferdig da det ble rykket på det bratteste, men dengang ei.

Thor bør klare å beholde trøyen til lørdag, men da er det nok litt for bratt. Men vi får se.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.804
Antall liker
21.607
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Tour den France 2011

jeps, blir nok for bratt da, ja.
men tdf 2011 er allerede en suksess for hushovd, spør du meg.
håper det ikke skjer noe kødd frem til 8. etappe, slik at han kan kose seg i gult noen dager til.
det har han i høyeste grad fortjent.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tour den France 2011

En herlig sluttsprint med akkurat det resultatet vi kunne håpe på. Nå glemmer vi doping fram til i morgen, gutter. 8)
 
S

Smorte24

Gjest
Tour den France 2011

Canales skrev:
jeps, blir nok for bratt da, ja.
men tdf 2011 er allerede en suksess for hushovd, spør du meg.
håper det ikke skjer noe kødd frem til 8. etappe, slik at han kan kose seg i gult noen dager til.
det har han i høyeste grad fortjent.
Må jo ikke glemme at Hushovd ligger foran Ferrar når det gjelder poengtrøya, håper han får gå for den likevel.

Og fantastisk av Thor, jeg trodde han skulle slippe, så trodde jeg han skulle vinne, og tilslutt var det fantastisk at han klarte å beholde den gule trøyen.

Grattis Thor.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.262
Antall liker
24.823
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Tour den France 2011

Tordenguden retter nok en stor takk til vindguden i dag. Å holde hjul i motvind er lettere enn i vindstille.
Imponerende av Thor, dog. Jeg hadde ingen tro på at han skulle klare å komme inn på samme tid som Evans da jeg så profilen på de siste 4 km.

...og i morgen blir det viftekjøring. Rabobank og Leopard kommer nok til å lage helvete, og Garmin blir sikkert med på moroa de også.
 
N

nb

Gjest
Tour den France 2011

Valentino skrev:
...og i morgen blir det viftekjøring. Rabobank og Leopard kommer nok til å lage helvete, og Garmin blir sikkert med på moroa de også.
I alle fall nok av lag som vil sørge for at et brudd har sjanser omtrent som en snøball i helvete.
 
Topp Bunn