Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    303
    Sted
    Trondheim
    God morgen HFS. Kaia er pæla opp, og mesteparten av dekket er lagt. Været er nydelig, og jeg gleder meg til å ta fatt igjen så snart frosten slipper. Du venter vel på laksen nå tceteams?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    God morgen folk på hfs , stod opp kl 07.00 i dag til nydelig vær ute. Dette blir ein fin fin helg.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Rundstykka står til heving. Jaudå, det vert ein spanande morgon.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.858
    Antall liker
    8.173
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    I gårkveld fann eg ut at eg ville lage brød i staden for rundstykke. Det gjer eg stort sett kvar morgon, ved hjelp av brødbakemaskina (eg bakar utan salt - skal helst redusere saltinntaket, og då tek eg det der det svir minst. Litt tammare brød, men då kan eg spandere på meg litt saltare pålegg i staden). Men denne gongen programmerte eg maskina til å heve ferdig deigen til kl 7.30. Så no har brødet heva i over ein time, og skal i omnen. Brødbakemaskinbaking gjev så tam skorpe, og det er ikkje alle i familien som set like stor pris på det, sjølv om rundstykke alltid er populært. Men i dag er det berre kona og meg som er heime..
    Brukar du brødbakemaskin, Ottone?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Neida. Har ikkje kjøkkenmakin heller. Elter for hand, hevar to gonger, knar og herjer på, griser til både meg sjøl og halve kjøkkenet. Men det er det som er litt moro, mens alle andre søv. Og dette er nok ikkje kvardagskost her, nei. Difor spanande.
    I ovnen om 10 min tenker eg.
    Og så byrjar det å snø igjen, då er det godt å stå opp til bakelukt og varmt nybakt.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    aaaaahhhh lazy saturday.
    Muttern ute en tur. Kidsa har lagt seg sammen med mor i senga og ser tegnefilm, vi klokker 10.30, skikkelig slabbedaskfamilie idag. (oppe 0700 for den som er i ferd med å kontakte barnevernet....) Samling rundt frokostbordet 1200 blir bra :)

    God helg folkens!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    God morgen hfs , var oppe tidlig her i dag 06.30 på ein søndag. Hmmmm ja ja våknet nå ikke til det værste været.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.361
    Antall liker
    3.980
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Står du opp klokken 05 på en søndag frivillig, kun for å slarve ved frokostbordet?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.858
    Antall liker
    8.173
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Vakna tidleg. Hadde eigentleg tenkt å gjenta suksessen med brødbaking også i dag. Eg hadde auka graden av grovt i deigen, noko som gjorde at eg hadde hatt for lite væske i. Det førte til at brødmaskina fuska, og eg måtte opp kl seks for å sjå til bråket. Så fekk eg ikkje sove...men snart vert det iallfall brød.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    303
    Sted
    Trondheim
    God morgen alle sammen. Nydelig vær ytterst på Trøndelagskysten. I dag skal kona å jeg trekke garn. Hun sover ennå, og roen benyttes på HFS med en kopp kaffe. Sundet er fullt av våryr fugl. Grågåsa holder et svare leven, og det samme gjør rypesteggen på holmen. Livet er herlig selv om det er kaldt og våren er sen.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.409
    Antall liker
    11.519
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    God morgen. Det er vår ja, selv om det er kaldt.
    Sov lenge idag, våknet til kaldt hus da varmepumpa plutselig fant på å streike. Fikk sparket liv i den omsider, samtidig som jeg observerer fugleliv i hagen.
    En munk er på besök, en Sylvia Atricapilla, den har jeg aldri sett her før. Ser bare hunnen, den med brun hette, kanskje det finnes en hann med svart i nærheten.. Voktes nå på med kamera og telezoom fra kjøkkenvinduet, kaffekopp ved siden. Skulle ha sittet ute på denne måten nå, men det er for kaldt for gamle folk.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    La akkurat til Kai i Tr-heim. Speilblank fjord, stille..tar meg i å tenke på hvor nært hjemme en er, men akk så langt unna..Opp til Kirkenes før en kan komme seg hjem til musikken om 8 døgn..
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Fri snart nå da sorgenfri , og hvor lenge er du ombord og hvor lenge har du fri ?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Opp kl 4 jippi forbanna søvn problemer drit sorry for ordbruket.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Kjølig på beina, par dager for tidlig med sommerdyner?
    God søndag og arbeidsdag, herlig!(?)
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Kaffe og stua for meg selv,setter på Dusty Springfield.
    En rolig start på en så langt grå Søndag. Ikke rundsykker
    her men konas grovbrød med bittert appelsinsyltetøy,nam,nam.
    En god start.
     

    Geir_H

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Innlegg
    1.602
    Antall liker
    77
    God morgen folkens, sitt her med en kopp kaffe og nyt morgenfreden.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    @ tceteam Ørnes neste. 22 dager ¨på - 22 dager fri..:) Et døgn igjen
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    303
    Sted
    Trondheim
    God morgen alle sammen, Fridag i dag. Den skal bla benyttes til å balansere armbordet på en Thorens TD520 :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    God morgen!
    Kona er kjørt på jobb og ungen levert i barnehagen. Sitter å nyter en kopp kaffe og appelsinjuice mens jeg skriver noen Grieg-arrangementer.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    På tide å komme seg opp av røys. Jeg skal vandre en tur opp til en festning. På veien ligger det en fabelaktig ostebutikk. Jeg er i Nice
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    God morgen folk her på hfs , våknet til ein noen lunde fin dag :)
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Drikker kaffe og gjør meg klar til dag to av BJJ-seminar med Roy Harris.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Opp klokka 08:00 på en frisøndag! Frokost og så skal vi i kirken for å si adjø til "den cooleste presten ever!!!" i følge jentungen på 15. Soknepresten har fått ny jobb litt lenger sør og har sin site gudstejeste i dag. Trist at hun drar for hun har vært et meget friskt pust med tøffe meninger og mot til å fronte dem. "Kirken, den Norske" ( som det står i telefonkatalogen ) trenger mange flere slike!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    SAAAAAATAAAAAN !!!!!

    Halvvåkner en halv time før jeg skal stå opp, men bare mååå på do. Ligger på trass og vil ikke stå opp og så kvart på syv resignerer jeg, da er det bare 5 minutter "for tidlig". Trøtt som en dupp, går på do og setter meg etterpå for å sjekke nyheter på nettavisene. DA, når jeg er vel våken oppdager jeg DET!! PC klokka viser 06:05 og IKKE 07:05!!!!:mad: Sjekker klokka.no - riktig klokke akkurat nå i et håp om at det er feil på PC'n, men nei!

    Har stått opp en time for tidlig !! Er våken så det er ingen vits i å legge seg !!

    Hva annet vil gå til H..te i dag ?

    SKUMPFFFF!!!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Tidlig oppe her i dag , konfirmasjon i dag. Ser ut som vi ble heldige med været å :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn