Tråden for oss med Auralic Aries Streamer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Okei. Bruker ikke Tidal, eller spotify :). Eller, spotify litt, om jeg skal sjekke ut musikk.

    Roon syns jeg bare ble for "glorerte" men hadde de funksjonene jeg savner på DS... men betaler ikke 1000-5000kr for det når det burde være på plass hos Auralic i utgangspunktet :p.

    Lumin virker som et bra alternativ, får iallefall valgt at den skal legge til slutten på kø når man trykker på en sang...
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Okei. Bruker ikke Tidal, eller spotify :). Eller, spotify litt, om jeg skal sjekke ut musikk.

    Roon syns jeg bare ble for "glorerte" men hadde de funksjonene jeg savner på DS... men betaler ikke 1000-5000kr for det når det burde være på plass hos Auralic i utgangspunktet :p.

    Lumin virker som et bra alternativ, får iallefall valgt at den skal legge til slutten på kø når man trykker på en sang...
    RTFM :p

    Trykk på de 3 små prikkene ved siden av sangen så får du valg om du vil spille som neste eller på slutten, samme gjelder album.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Okei. Bruker ikke Tidal, eller spotify :). Eller, spotify litt, om jeg skal sjekke ut musikk.

    Roon syns jeg bare ble for "glorerte" men hadde de funksjonene jeg savner på DS... men betaler ikke 1000-5000kr for det når det burde være på plass hos Auralic i utgangspunktet :p.

    Lumin virker som et bra alternativ, får iallefall valgt at den skal legge til slutten på kø når man trykker på en sang...
    RTFM :p

    Trykk på de 3 små prikkene ved siden av sangen så får du valg om du vil spille som neste eller på slutten, samme gjelder album.
    Er jævlig lett å bomme på dem fant jeg ut.. samt, er ikke "bra" nok for min del.. kan ogås holde nede på sangen for å få opp en meny.. det er sååå 2016 ;). Her skal jeg kunne forhåndsbestemme hva som skal skje når jeg trykker på en sang.. uten noe meny styr utover det ;).
     

    ECI

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2015
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Fungerer fint

    Hei.
    Er det noen her som har erfaring med
    Aries mini via wired4sound Recovery Femto reclocker usb inn/ut og videre til Dac. ?

    Er det noe og hente med Tidal som kilde ?
    En rolig kveldsvakt på jobb kan brukes til så mangt ...: Og så denne først nå. Jo, jeg har nettopp dette oppsettet, og det fungerer i mine ører svært bra. Fra Ariens Mini (med separat PS) går signalet pr coax til Wyred4Sound Femtoclock (reclocker) og videre til (fortsatt coax) til Wyred4Sound Dac2. Balansert til forsterker. Lyden er god nok for meg.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Siden denne støtter Open Home har du prøvd Lumin sin app bare som et alternativ?
    Dette redda opplevelsen med Auralic for min del... kjempe fin app, som gjør 95% slik jeg vil ;). Helt konge!!!
    Ja, det er mange som får en overraskelse med Lumin appen.
    Var også først ute med et skikkelig GUI.
    Bunn solid og hyppig vedlikeholdt.
    Skal du ha noe som bare virker så er Lumin valget.
    Jeg har A1 med L1 i høretelefonoppsettet.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Noen her som bruker Aries Mini med NAS?
    Har endelig fått NAS’en min opp og gå igjen men får absolutt ikke kontakt fra Lightning appen.
    Skjønner ikke hva som er feil, kommer innpå NAS’en fra alle andre enheter.
    SMB
    \\NAS\music
    Brukernavn og passord
    What else?
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Noen her som bruker Aries Mini med NAS?
    Har endelig fått NAS’en min opp og gå igjen men får absolutt ikke kontakt fra Lightning appen.
    Skjønner ikke hva som er feil, kommer innpå NAS’en fra alle andre enheter.
    SMB
    \\NAS\music
    Brukernavn og passord
    What else?
    Hei,

    Jeg bruker ip adressen til NAS'en, med brukernavnet på slutten.

    Eks: 192.168.1.71/borglein

    Mvh
    borglein
     
    Sist redigert:

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Noen her som bruker Aries Mini med NAS?
    Har endelig fått NAS’en min opp og gå igjen men får absolutt ikke kontakt fra Lightning appen.
    Skjønner ikke hva som er feil, kommer innpå NAS’en fra alle andre enheter.
    SMB
    \\NAS\music
    Brukernavn og passord
    What else?
    Hei,

    Jeg bruker ip adressen til NAS'en, med brukernavnet på slutten.

    Mvh
    borglein

    Hei og takk for svar :)
    Kan du ta ett skjermbilde av hvordan det ser ut på appen din?
    Får bare opp «no SMB service» ved og bruke IP adressen
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Noen her som bruker Aries Mini med NAS?
    Har endelig fått NAS’en min opp og gå igjen men får absolutt ikke kontakt fra Lightning appen.
    Skjønner ikke hva som er feil, kommer innpå NAS’en fra alle andre enheter.
    SMB
    \\NAS\music
    Brukernavn og passord
    What else?
    Hei,

    Jeg bruker ip adressen til NAS'en, med brukernavnet på slutten.

    Mvh
    borglein
    Mhp. path: Prøv å sløyf alt mellom root og musikkbiblioteket ditt.
    Eksempel:\\192.168.1.nn\music
    Har du satt opp ruter til å assigne samme DHCP adresse til denne mac adressen hver gang, eller har du satt opp NAS med fast IP adresse? Sjekk også at du ikke har filtrert IP range.

    En annen ting mens jeg husker det;
    Jeg regner med at du har kontakt med Ariesen fra LDS, ellers vil wifi symbolet vise på Aries, som indikerer at den har etablert et eget nettverk som du må bruke for å sette den opp fra iDevice.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Fra borglein sin snip: Sjekk at du bruker skråstrek / og ikke backslash \
    Har også erfart at store og små bokstaver kan utgjøre en forskjell.
     

    rfo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    67
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har slitt i lengre tid med min Auralic Aries. Den stopper opp etter endt spor og står ofte opptil en time før neste spor settes i gang. Hvis jeg velger å trykke next på enten fjernkontroll eller app så spiller den som regel (men langt fra alltid) videre. Det beste er å trykke på neste spor i spillelisten i appen. Jeg spiller via USB kabel til min ML585 integrert med dac. Har også problemer med at Auralicen ikke ser USB output fra settings i app, kun ARIES Digital Output. hjelper noen ganger å slå power av/på, men langt fra alltid. Har derfor også en digitalkabel koblet opp slik at jeg i det minste får lyd. Derimot samme problem med at den stopper å spille. Kjører for tiden wired, men problemet er både på wifi og wirwed. Er på v 4.1 og 4.6 på Lightning. Skeptisk til Beta da jeg måtte sende inn Auralicen til Tyskland grunnet feil med Beta som gjorde at den mistet nettverkstilgang.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Har slitt i lengre tid med min Auralic Aries. Den stopper opp etter endt spor og står ofte opptil en time før neste spor settes i gang. Hvis jeg velger å trykke next på enten fjernkontroll eller app så spiller den som regel (men langt fra alltid) videre. Det beste er å trykke på neste spor i spillelisten i appen. Jeg spiller via USB kabel til min ML585 integrert med dac. Har også problemer med at Auralicen ikke ser USB output fra settings i app, kun ARIES Digital Output. hjelper noen ganger å slå power av/på, men langt fra alltid. Har derfor også en digitalkabel koblet opp slik at jeg i det minste får lyd. Derimot samme problem med at den stopper å spille. Kjører for tiden wired, men problemet er både på wifi og wirwed. Er på v 4.1 og 4.6 på Lightning. Skeptisk til Beta da jeg måtte sende inn Auralicen til Tyskland grunnet feil med Beta som gjorde at den mistet nettverkstilgang.
    Det høres ut som du har minst to problemer. Jeg hadde Aries Femto i nesten 3 år og også ML 585 i to år.
    Jeg ville uten å nøle gått over på beta versjon( nå 5.4.2) for Aries, bare for å teste dette med at den stopper opp. Det høres ut som dette kan være relatert til nettverksproblemer ev også i hardware i Aries'en? Jeg tror Auralic lærte av feilen på betaversjonen du refererer til og beta versjonene nå skal være grundig testet og trygge å bruke. Mange er på beta versjon 5.4... med meget godt resultat. Prøv beta og se om feilen er der fortsatt.

    Når det gjelder usb fra Aries til ML585 virket dette uten noe problem i ca 1 ½ år med forskjellige software versjoner i Aries'en (også beta versjoner).
    Så etter jeg hadde vært bortreist en stund og hele hifi anlegget hadde vært strømløst fikk jeg plutselig det problemet du har med at Aries ikke ser USB inn på ML585. Jeg måtte ta strømmen flere ganger for å få dette til å virke. Så ble dette problemet bare verre i løpet av et par måneder for til slutt å ikke virke. Jeg testet så USB inngangen på ML585 med musikkfiler både fra PC og Mac men usb inngangen på ML585 var helt død.
    Etter mye fram og tilbake I 2-3 måneder med norsk importør av ML som ble byttet i fjor da dette skjedde men god oppfølging av ML i USA fikk jeg tilslutt helt nytt digitalkort til ML585 og da dette ble byttet virket usb helt perfekt igjen. Etter jeg testet noe annet utstyr valgte jeg å selge min ML585.
    Jeg har nå en Aries G2 som er på versjon 5.4.2. Den spiller forykende bra men jeg har også noen små problemer med nettverk / tidvis "frysing" av Aries G2 når den er i standby som jeg er i dialog med Auralic om...
     

    rfo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    67
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hei

    Noe av det samme her, la nytt gulv sist vår og flyttet derfor HiFi ned i kjelleren. Alt fungerte perfekt frem til da. Problemet med buffring begynte da jeg koblet opp anlegget etter en liten uke USB problemet har oppstått etter hvert.

    Interessant det du skriver om DAC på ML, uansett så burde vel jeg hatt USB valg på Auralicen og ikke bare Aries Digital Output ?

    Hvem kontaktet du ang ML585 i Norge ? Min er kjøpt på OHS
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Hei,
    Du får ikke noe USB valg i oppsettet til noen Aries / Aries G2 uten at Aries har kontakt/ handshake med usb dacen den er tilkoblet. Hvis den ikke ser dacen får du kun valget digital output som gjelder samlet for de andre digitalutgangene på Aries'en. Har du testet usb inngangen på ML585 med andre kilder ? Mac eller PC. Du må kanskje laste ned drivere for mac/pc på ML sine sider..?
    Det er vel OHS som du må kontakte hvis det er problemer med ML 585, de har jo garantiansvaret.

    Jeg kontaktet etter hver også den nye norske importøren av ML, Birdland AS Birdland AS – Helt Unikt
     

    rfo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    67
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Takker, da tar jeg kontakt med OHS da det tyder på at mitt ene problem er relatert til DAC'en i ML585. Det andre problemet har jeg feilmeldt til Auralic. Kan som du sier også teste ut den siste Betaversjonen. Det verserer rykter om at noen har problemer med Tidal ang bufferproblemer noe også Tidal bekrefter via mail og at de har stor attention på dette i følge dem selv.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Har kjøpt meg en Aries LE og har noen spørsmål som google ikke umiddelbart fant svaret på:

    Med ekstern HDD/SSD tilkoblet, er det støtte for automatisk synkronisering/overføring av filer fra filserver? Jeg liker tanken på å spille musikk direkte fra Aries, men det blir for tungvindt hvis jeg må overføre all ny musikk manuelt.

    Forstår det slik at det i siste beta firmware er støtte for webUI. Er denne like "vakker", funksjonell og stabil som LigthingDS-appen?

    Hva foretrekker folk av Roon og Auralic sin Lightning-programvare?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm.. sliter med at appen på Ipad'en min driver å henger seg når den går i svart....av og til greier den å hente det opp igjen.. men ser den ofte bare dreper appen, for å starte den helt på nytt (dette skjer automatisk)... men er jo relativt lang ventetid.....

    Streamer så er den ok.. app messig er den søppel ass :p. Ikke første gang jeg nevner det ;). Men etter jeg fikk tidal, syns jeg den ga mer mening.. men nå er den "bøg" igjen :p.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Virker ellers nettverket ditt 100% klandrefritt?
    Hvis ikke mange andre rapporterer om lignende problemer, hadde jeg kikket på dette og konfigurasjonen først.
    I beste mening.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jepp null stress med nettet :). Squeezeboxen som var her før fungerte smertefritt og alt gikk kjapt. Har SB fortsatt i stua, aldri noe tull eller "lag" av noe slag.

    Akuratt nå låste hele Auralic seg.. og den responderte ikke på noen av knappene i front(Ipad fant den heller ikke lengre på nettet). Skjedde midt under spilling av et album.... Måtte skru den av vha. knappen bak...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Virker ellers nettverket ditt 100% klandrefritt?
    Hvis ikke mange andre rapporterer om lignende problemer, hadde jeg kikket på dette og konfigurasjonen først.
    I beste mening.
    Skjønner det :). Men er føler meg relativt oppegående med nettverk, men skal jo aldri si aldri... :). Men alt anna av utstyr som er koblet til fungerer flawless.

    Men nå låste jo hele "maskina" seg.. så helt god er den nok ikke ;).
     

    nadanick

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Heisann!

    Kjøpte akkurat og har installert min Aries streamer. Det funket fint en stund (en tine eller to), men nå kommer det knitring (selv på pause) og hakking under selve avspillingen. Har koblet opp via coax med BNC inn i dac. Har ikke alternativ kabel for troubleshooting. Noen som har vært borti lignende?

    Takk for svar!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Heisann!

    Kjøpte akkurat og har installert min Aries streamer. Det funket fint en stund (en tine eller to), men nå kommer det knitring (selv på pause) og hakking under selve avspillingen. Har koblet opp via coax med BNC inn i dac. Har ikke alternativ kabel for troubleshooting. Noen som har vært borti lignende?

    Takk for svar!
    Da bruker du isåfall en overgang RCA (S/PDIF) til BNC, evt. XLR (AES/EBU til BNC)?
    Har du kun BNC inngang på DAC? Prøv å koble til digitalkabel på RCA eller XLR inngangen på DAC'en.
     

    nadanick

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Noen andre enn meg som ikke får koblet Aries trådløst til altibox fiber (helt ny se
     

    nadanick

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Helt ny sentral altså. Er det noen innstillinger på nettverket som kan være årsak? Er helt sjanseløst dårlig på slikt...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Har Aries opprettet Auralic wifi nettverk (Aries display viser wifi symbol), koblet deg på dette fra feks. nettbrett, gått inn via Lightning DS appen og valgt SSID fra Altibox samt aktuell passphrase slik at Aries restarter og kobler seg på det nye nettverket?
    Foreslår at du bruker Fing (app) for å skanne dine nettverk.
    Antar at din ruter er satt opp som DHCP server som standard og med aktivert uPnP.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Angret så mye på salget av Aries med Femto, at jeg måtte kjøpe den igjen på nytt. Vips, så er Tidal og egen NAS på plass igjen. Nå spiller Aries'en sammen med Vega DAC her. Lyden er akkurat så super som jeg forventet og husket. Flere streamer-løsninger har vært innom her og Aries er faktisk en av de beste streamerløsningene. Lydmessig er den organisk og åpen. Takk til en meget hyggelig kar i Hvitsten som solgte meg den! :)

    En ting som slår meg umiddelbart er at "Power Kabel" betyr mye og at Aries er langt bedre enn PC'er.
     
    Sist redigert:

    vsk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Tror det vil funke hvis du installerer f.eks MinimServer på PCen.
     

    *RBJ*

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    59
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    12
    For å grave litt mer i dette, trenger man iOS for å sette opp Aries eller kan den brukes helt uavhengig av dette?
    Har jo merket meg at den i utgangspunktet kun er ment å brukes med ipad, men at det skal være mulig å bruke pc og android tlf også med litt triksing..
     

    *RBJ*

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2009
    Innlegg
    127
    Antall liker
    59
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    12
    Oki takk for svar. Så om jeg har Roon installert på pc så har jeg full funksjonalitet med Aries? Har bare lest at man trenger en iOS device for å sette opp Aries med diverse innstillinger, hva nå det betyr..
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen grunn til å slå av den eksterne strømforsyningen til Aries Mini når den ikke brukes eller er det like greit å la den stå på hele tiden?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn