Tråden for oss med Auralic Aries Streamer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

    Begynte med streaming av rein nysgjerrighet og etter et par år er konklusjonen at det er blitt mest brukte kilde. Tiden er kommet for å oppgradere litt og i den sammenheng er det jo naturlig å tenke litt på hva auralic har å by på. Har ikke hatt tid til å lese hele tråden og håper noen kan svare på et par spørsmål.

    Har lyst å ha en god Dac som er tilkoblet streamer, Cd som drivverk og PC-USB.. bruker i dag en node mk1 og fra PC via hrt musicstreamer II+ så her er det rom for forbedring.

    Spm: kan aries (femto) brukes sammen med usb Dac (hrt)i en mellomperiode. Funker det? Klarer den å drive hrt? Noen som har prøvd lignende?

    Altair vil muligens kunne dekke mine ønsker ( tenker på utgående model) denne får fine kritikker men muligens kan oppleves litt forsiktig eller mindre dynamisk. Noen som har erfaring med altair?

    Med vennlig hilsen

    Atle
     

    slotdriver

    Medlem
    Ble medlem
    12.01.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    Hei!
    Har er Aries Mini som jeg streamer Tidal på. Bruker er iPad for å "styre" det hele. Men nå jeg nå åpner Lightning DS på iPaden står det på skjermen at "The list is empty".
    Noen som vet hva jeg gjør feil eller har gode tips?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Hei!
    Har er Aries Mini som jeg streamer Tidal på. Bruker er iPad for å "styre" det hele. Men nå jeg nå åpner Lightning DS på iPaden står det på skjermen at "The list is empty".
    Noen som vet hva jeg gjør feil eller har gode tips?
    Hvis dette bare gjelder Tidal så logg av Tidal i Lightning DS og så logg deg på igjen så får du spørsmål om å oppdatere favoritter og spillelister så skal det være i orden..Dette hender en sjelden gang. Har brukt Lightning DS og Tidal i fem år nå.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hei, har fått kort nå, men hvordan åpner man enheten? Er det mer enn de fire skruene på baksiden?

    Eirik

    Samme problem på min Auralic Aries.....
    Sånn var min også før jeg byttet wifi-kortet. Etter det har den bare funket. 100%.
    Super service fra Xuanqian på community.auralic.com, fikk nytt kort i posten iløpet av noen dager, kostet ikke en krone. Selve jobben var gjort på 5 minutter.
     

    karet

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2002
    Innlegg
    18
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Jeg har en Auralic Aries som jeg streame med fra min Tidal-konto. Men ofte så stopper spilleren opp og det står i appen at den buffrer opp. Slik står den gjerne i 10 minutter før den begynner å spille igjen. En løsning er å bare hoppe til neste sang i spillelisten men dette begynner å bli plagsomt. Er det noen her som har vært borti dette fenomenet og har en løsning på problemet?

    Mvh Kåre

    20191114_100235.jpg
     
    Sist redigert:

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    ASRC enhet, mellom tv og dac

    Hei,

    har hatt problemer med at lyden forsvinner 1 sec. ca. Skjer hver 20-45sec så ganske plagsomt. Etter mye frem og tilbake så var det enkle svaret at tven ikke er "High End" nok til og støtte signalene til DAC. Og det mente de var generelt på tver, med high end utstyr i følge dem. Har koblet optisk fra tv til dac som gir dette problemet.

    Fra Auralic har jeg fått følgende info:

    "Regarding the TV lock issue, there is no way to fix as this is due to bad optical output performance. The customer may add an ASRC unit between TV and VEGA, something like this: https://wyred4sound.com/products/digital-converters/remedy-reclocker"

    Så det jeg lurer på om det er andre som har hatt lignende problem, og eventuelt har en ASRC enhet og anbefale? Hadde egentlig håpet på og slippe sånt i det hele tatt, men må jeg så må jeg.

    Noen forslag? :)

    Mvh.
    Jarle
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Har du lest forrige side :)

    Hei,

    har hatt problemer med at lyden forsvinner 1 sec. ca. Skjer hver 20-45sec så ganske plagsomt. Etter mye frem og tilbake så var det enkle svaret at tven ikke er "High End" nok til og støtte signalene til DAC. Og det mente de var generelt på tver, med high end utstyr i følge dem. Har koblet optisk fra tv til dac som gir dette problemet.

    Fra Auralic har jeg fått følgende info:

    "Regarding the TV lock issue, there is no way to fix as this is due to bad optical output performance. The customer may add an ASRC unit between TV and VEGA, something like this: https://wyred4sound.com/products/digital-converters/remedy-reclocker"

    Så det jeg lurer på om det er andre som har hatt lignende problem, og eventuelt har en ASRC enhet og anbefale? Hadde egentlig håpet på og slippe sånt i det hele tatt, men må jeg så må jeg.

    Noen forslag? :)

    Mvh.
    Jarle
     

    Jakey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    155
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Ja? Prøvde egentlig og poste det på generelt og ikke inne her. Vet ikke hvem som flyttet innlegget mitt. Har prøvd alle tips som jeg har fått. Sendt auralicen inn og tven inn flere ganger. Og dette er siste svar. Så derfor jeg lurer på med asrc enheten
     

    patro

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    499
    Antall liker
    78
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    21
    Hei i tråden.

    Jeg har hatt Aries Mini i noen år nå og spilt musikk både fra internettradio, minnedisk og gjennom Tidal ved å bruke Lightning DS-appen. Det har fungert topp, både praktisk (en app) og veldig bra lydkvalitet.

    Så har tanken om å gå over fra Tidal til Spotify dukket opp.

    Det er vel ikke integrert Spotify Connect i Lightning DS, men finnes det noen annen måte hvor avspilling gjennom Aries Mini både lyder og fungerer like godt/sømløst med radio, musikk på disk og Spotify slik jeg har med Tidal? Altså gjennom en app? Er det så enkelt at Lumin-appen vil fungere?

    Takk for tips.

    Per Andreas
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Update:

    Nå har jeg slitt med min Auralic Aries G2 nesten siden starten den kom. Feilen har vært at den har fryst hele boksen under alle mulige omstendigheter (standby, bruk og bare at den står på). Sporadisk har den hengt seg.

    Duet Audio har vært veldig fine å ha med å gjøre, og har tydeligvis vært borti lignende :(. Fikk låne dems enhet hjem, mens dem testet min hos seg.

    Min låser seg ikke hos dem, men dems låser seg hos meg... Først trodde vi det var USB som var trøblete mot DAC'en min. Testet så med Coax, og alt så egentlig veldig greit ut, men det var nok bare tilfeldig (da frys'en skjer sporadisk). Igjen fryser den seg.

    Så tar jeg steget å kopierer all musikk over til en extern harddisk ifra filserveren, som bruker Windows 7. Kobler den i USB porten til ruteren min, og setter opp musikk biblioteket på Auralic'en mot den istede.

    Siden da har den ikke fryst hos meg (bruker da USB mot DAC) :D. 4 Dager uten noe tull!

    OS'et på "fil-serveren" min er Windows 7, så tydeligvis noe der den ikke liker... Windows 7 er en relativt "clean" installasjon. Alle andre enheter som henter musikk ifra fil-serveren fungerer som de skal (Plex, squeezebox etc).

    Så til dere som opplever at enheten deres fryser... det kan faktisk ligge på filserveren dere bruker.

    Duet Audio skal ha ros for innsatsen dem har gjort iallefall. Jeg er i mål! :). Til det motsatte er bevist ;).
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer en Altair G1 opp mot Naim's streamere. Er det noen som har gått til anskaffelse av Altair G1, eventuelt bruker den som pre rett i effekt og som kan dele erfaringer?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    518
    Antall liker
    806
    Torget vurderinger
    8
    Update:

    Nå har jeg slitt med min Auralic Aries G2 nesten siden starten den kom. Feilen har vært at den har fryst hele boksen under alle mulige omstendigheter (standby, bruk og bare at den står på). Sporadisk har den hengt seg.

    Duet Audio har vært veldig fine å ha med å gjøre, og har tydeligvis vært borti lignende :(. Fikk låne dems enhet hjem, mens dem testet min hos seg.

    Min låser seg ikke hos dem, men dems låser seg hos meg... Først trodde vi det var USB som var trøblete mot DAC'en min. Testet så med Coax, og alt så egentlig veldig greit ut, men det var nok bare tilfeldig (da frys'en skjer sporadisk). Igjen fryser den seg.

    Så tar jeg steget å kopierer all musikk over til en extern harddisk ifra filserveren, som bruker Windows 7. Kobler den i USB porten til ruteren min, og setter opp musikk biblioteket på Auralic'en mot den istede.

    Siden da har den ikke fryst hos meg (bruker da USB mot DAC) :D. 4 Dager uten noe tull!

    OS'et på "fil-serveren" min er Windows 7, så tydeligvis noe der den ikke liker... Windows 7 er en relativt "clean" installasjon. Alle andre enheter som henter musikk ifra fil-serveren fungerer som de skal (Plex, squeezebox etc).

    Så til dere som opplever at enheten deres fryser... det kan faktisk ligge på filserveren dere bruker.

    Duet Audio skal ha ros for innsatsen dem har gjort iallefall. Jeg er i mål! :). Til det motsatte er bevist ;).
    Betyr dette at du ikke bruker wi-fi delen i G2.? Jeg er selv på min tredje Aries G2. Min andre G2 gikk også i frys flere ganger i uka i nesten et år før jeg fikk min tredje som har spille uten en eneste feil i nå 11 måneder..heldigvis. :) Da jeg fikk byttet til min tredje G2, testet Duet Audio den de fikk i retur fra meg og den gikk også i frys hos dem så problemet her lå i selve maskinen og ikke hjemme på mitt wi-fi nettverk/NAS oppsett ( noe som Auralic mente måtte være feilen etter jeg kontaktet dem direkte om feilen med å gå i frys). Så frysing /låsing av Aries er dessverre et "kjent" problem hvis du leser litt på Auralic forum. Jeg har snakket med minst 3 på Auralic forum som hadde akkurat samme problem med G2 som meg uten å få noe respons fra Auralic som da mente problemet lå på nettverket til brukerene. Noe som er garantert feil. Det viser seg at når Aries G2 med frysproblemer er blitt byttet av en seriøs forhandler, har dette løst seg.Noen har også byttet 2 ganger..

    Duet Audio har her gjort en meget bra og seriøs jobb. :):) Jeg kan dessverre ikk si det samme om Auralic i Kina.

    Jeg spilte forøvrig nesten 3 år på den første Aries Femto uten et eneste problem, bare god lyd.. og kjøpte derfor en av de to første Aries G2 som kom til Duet Norge i oktober 2017 uten å ha hørt eller sett denne.

    Jeg ble da nesten litt sjokkert da jeg satt opp denne flotte/solide nye streameren og det viste seg at den ikke spilte via usb til mitt da nye Kii Three/Kii Control oppsett. Her virket Aries Femto helt perfekt men ikke nye Aries G2....den hadde en svakhet i den dedikerte usb lyd porten. Auralic mente da selvfølgelig på mail til meg at feilen lå i Kii Control...noe som bare var tull...
    Jeg brukte denne G2 i 3-4 måneder med coax og denne gikk aldri i frys. Så fikk jeg altså byttet denne til Aries G2 nummer 2 som da spilte meget bra via usb til mine Kii Three men da hadde problemet med frysing...skuffelse nummer to i forhold til min gode erfaring med min eldre Aries Femto.
    Aries G2 nummer 3 har forøvrig oppført seg eksemplarisk i 11 måneder og låter bare meget bra sammen med Kii Three oppsettet.:) Bruker bare wi-fi.
    DSCF0309.jpg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Bruker kabel nå. Ikke testa med Wi-Fi. Enda ikke hengt seg siden jeg bytta til fildeling rett ifra ruteren min.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har vært endel rart på disse ja. Og enig i at auralic svarer mest svada. Softwaremeseig er dem også langt bak i leksa. Men syns enheten har noe for seg lydmessig.
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    818
    Antall liker
    256
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Vurderer en Altair G1 opp mot Naim's streamere. Er det noen som har gått til anskaffelse av Altair G1, eventuelt bruker den som pre rett i effekt og som kan dele erfaringer?
    Hei
    Kjøpte en Altair G1 som erstatte min gamle Aries. Hadde en bridge over til 3 delt DAC fra Danish Audio Design.
    Kjørte Altair G1 100 timer uten at det ble noe suksess for meg.
    Snakket med Oslo Hificenter og det ble et bytte til Aries G1.
    Kjøpte en Henry DAC og er i himmelen.
    Henry DACen blir snart avløst av ny DAC fra Danish Audio Design som i dag heter NewOntech.

    Sonicfrontiers
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg har en aries mini og får trøbbel når jeg søker etter musikk spor eller artister i Lightning appen. Jeg har TIDAL hifi abonnement.
    Ved søk blir jeg kasta ut og må starte appen på nytt. Jeg får ikke søkt etter artister eller spor i appen. Noen som har samme problem?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvordan er erfaringene med utgående Altair? Jeg skal ikke bruke den som pre-amp.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hei, jeg har en aries mini og får trøbbel når jeg søker etter musikk spor eller artister i Lightning appen. Jeg har TIDAL hifi abonnement.
    Ved søk blir jeg kasta ut og må starte appen på nytt. Jeg får ikke søkt etter artister eller spor i appen. Noen som har samme problem?
    Jeg hadde Auralic Aries mini før, og jeg hadde en litt gammel iPad. Da kunne dette skje. Søkefunksjonen i Lightning appen krever mye minne, og den kuttet hvis det ikke var nok.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde Auralic Aries mini før, og jeg hadde en litt gammel iPad. Da kunne dette skje. Søkefunksjonen i Lightning appen krever mye minne, og den kuttet hvis det ikke var nok.
    Takker for svar. Jada sitter med en gammel iPad
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Update:

    Nå har jeg slitt med min Auralic Aries G2 nesten siden starten den kom. Feilen har vært at den har fryst hele boksen under alle mulige omstendigheter (standby, bruk og bare at den står på). Sporadisk har den hengt seg.

    Duet Audio har vært veldig fine å ha med å gjøre, og har tydeligvis vært borti lignende :(. Fikk låne dems enhet hjem, mens dem testet min hos seg.

    Min låser seg ikke hos dem, men dems låser seg hos meg... Først trodde vi det var USB som var trøblete mot DAC'en min. Testet så med Coax, og alt så egentlig veldig greit ut, men det var nok bare tilfeldig (da frys'en skjer sporadisk). Igjen fryser den seg.

    Så tar jeg steget å kopierer all musikk over til en extern harddisk ifra filserveren, som bruker Windows 7. Kobler den i USB porten til ruteren min, og setter opp musikk biblioteket på Auralic'en mot den istede.

    Siden da har den ikke fryst hos meg (bruker da USB mot DAC) :D. 4 Dager uten noe tull!

    OS'et på "fil-serveren" min er Windows 7, så tydeligvis noe der den ikke liker... Windows 7 er en relativt "clean" installasjon. Alle andre enheter som henter musikk ifra fil-serveren fungerer som de skal (Plex, squeezebox etc).

    Så til dere som opplever at enheten deres fryser... det kan faktisk ligge på filserveren dere bruker.

    Duet Audio skal ha ros for innsatsen dem har gjort iallefall. Jeg er i mål! :). Til det motsatte er bevist ;).
    Betyr dette at du ikke bruker wi-fi delen i G2.? Jeg er selv på min tredje Aries G2. Min andre G2 gikk også i frys flere ganger i uka i nesten et år før jeg fikk min tredje som har spille uten en eneste feil i nå 11 måneder..heldigvis. :) Da jeg fikk byttet til min tredje G2, testet Duet Audio den de fikk i retur fra meg og den gikk også i frys hos dem så problemet her lå i selve maskinen og ikke hjemme på mitt wi-fi nettverk/NAS oppsett ( noe som Auralic mente måtte være feilen etter jeg kontaktet dem direkte om feilen med å gå i frys). Så frysing /låsing av Aries er dessverre et "kjent" problem hvis du leser litt på Auralic forum. Jeg har snakket med minst 3 på Auralic forum som hadde akkurat samme problem med G2 som meg uten å få noe respons fra Auralic som da mente problemet lå på nettverket til brukerene. Noe som er garantert feil. Det viser seg at når Aries G2 med frysproblemer er blitt byttet av en seriøs forhandler, har dette løst seg.Noen har også byttet 2 ganger..

    Duet Audio har her gjort en meget bra og seriøs jobb. :):) Jeg kan dessverre ikk si det samme om Auralic i Kina.

    Jeg spilte forøvrig nesten 3 år på den første Aries Femto uten et eneste problem, bare god lyd.. og kjøpte derfor en av de to første Aries G2 som kom til Duet Norge i oktober 2017 uten å ha hørt eller sett denne.

    Jeg ble da nesten litt sjokkert da jeg satt opp denne flotte/solide nye streameren og det viste seg at den ikke spilte via usb til mitt da nye Kii Three/Kii Control oppsett. Her virket Aries Femto helt perfekt men ikke nye Aries G2....den hadde en svakhet i den dedikerte usb lyd porten. Auralic mente da selvfølgelig på mail til meg at feilen lå i Kii Control...noe som bare var tull...
    Jeg brukte denne G2 i 3-4 måneder med coax og denne gikk aldri i frys. Så fikk jeg altså byttet denne til Aries G2 nummer 2 som da spilte meget bra via usb til mine Kii Three men da hadde problemet med frysing...skuffelse nummer to i forhold til min gode erfaring med min eldre Aries Femto.
    Aries G2 nummer 3 har forøvrig oppført seg eksemplarisk i 11 måneder og låter bare meget bra sammen med Kii Three oppsettet.:) Bruker bare wi-fi.
    Vis vedlegget 565796
    Brukt Wi-Fi en lang periode må, ikke noe heng. :)
     

    Petter80

    Medlem
    Ble medlem
    20.01.2017
    Innlegg
    7
    Antall liker
    4
    Sted
    Stavanger
    Hei
    Jeg har en Auralic Aries som jeg streame med fra min Tidal-konto. Men ofte så stopper spilleren opp og det står i appen at den buffrer opp. Slik står den gjerne i 10 minutter før den begynner å spille igjen. En løsning er å bare hoppe til neste sang i spillelisten men dette begynner å bli plagsomt. Er det noen her som har vært borti dette fenomenet og har en løsning på problemet?

    Mvh Kåre

    Vis vedlegget 560209
    Hei!

    Mulig du har funnet ut av allerede, men skriver i tilfelle flere også har det samme problemet. Jeg har hatt nøyaktig det samme problemet med bufring i Tidalspillelister på Auralic Aries frem til i dag. Hadde googla og prøvd utallige «fixer» uten resultat, og egentlig gitt opp, men så at de la ut ny firmware (beta) versjon 6.3 for en ukes tid siden, der dette problemet endelig er skikkelig adressert. Oppdaterte til denne versjonen tidligere i kveld, og dette virker lovende. Har spilt en Tidal-spilleliste sammenhengende i tre timer uten bufring-avbrudd så langt :)

    Updateinfo:

    https://support.auralic.com/hc/en-us/articles/221252547

    Mvh Petter
     

    Baldiman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.06.2009
    Innlegg
    126
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hei på dere. Er det noen som har erfaring med Auralic Altair G1 som forforsterker? Og hvilken effektforsterker anbefales i bruk med denne?
     

    karet

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2002
    Innlegg
    18
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei og takk for tips og svar. Har ikke vært innlogget på noen uker.
    Uansett hvem som jeg skulle klandre så kom jeg fram til at det hadde med kommunikasjon med Auralicen og ruteren. Om det var spilleren eller ruteren som burde vært "fiskset" vil jo de to leire krangle om til evig tid. Men det løste seg for meg at jeg uansett hadde tenkt å bytte til den nye Get-boxen. Etter det skiftet så har det fungert greit :)

    Mvh Kåre
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Hei dere Auralic-venner! Jeg er på utkikk etter en kombi streamer/dac, og ser altair som ett alternativ. Jeg ønsker ikke dac i tillegg, og lurer derfor på hvor bra dacen i altair er? Kan dere feks si om den er jevngod med hegel H11, Nad c510 eller over/ under det nivået? Er disse auralic streamernne brukervennlig for en som meg? Dvs en som kun orker å streame via Tidal hifi. På forhånd takk😊
     

    Lukket

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.05.2015
    Innlegg
    174
    Antall liker
    58
    Sted
    Lysaker
    Torget vurderinger
    1
    Sånn var min også før jeg byttet wifi-kortet. Etter det har den bare funket. 100%.
    Super service fra Xuanqian på community.auralic.com, fikk nytt kort i posten iløpet av noen dager, kostet ikke en krone. Selve jobben var gjort på 5 minutter.
    Sånn var min også før jeg byttet wifi-kortet. Etter det har den bare funket. 100%.
    Super service fra Xuanqian på community.auralic.com, fikk nytt kort i posten iløpet av noen dager, kostet ikke en krone. Selve jobben var gjort på 5 minutter.
    Hei jeg har samme problemet på min Auralic Aries . Vet du om noen som kan bytte Wi-Fi kortet ?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei dere Auralic-venner! Jeg er på utkikk etter en kombi streamer/dac, og ser altair som ett alternativ. Jeg ønsker ikke dac i tillegg, og lurer derfor på hvor bra dacen i altair er? Kan dere feks si om den er jevngod med hegel H11, Nad c510 eller over/ under det nivået? Er disse auralic streamernne brukervennlig for en som meg? Dvs en som kun orker å streame via Tidal hifi. På forhånd takk😊
    Auralic kombi streamer/dace G1 og G2 er veldig brukervennlig på Tidal ja. De har en egen app du bare kan laste ned til telefonen din eller ipaden - funker bra. I Auralic sine tidligere dager var denne litt ustabil men fungerer som en drøm idag.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte en brukt Auralic Altair som jeg koblet opp i går kveld. Den er oppe og går, men lydnivået ut er veldig lavt. Volumet justerer seg automatisk ned igjen på 60 når jeg går over, men lydnivået endrer seg uansett ikke når jeg går over 60. Jeg bruker de balanserte utgangene og spiller via iphone og ipad. Jeg vil anta at det er en eller annen innstilling som jeg ikke finner ut av, selv om jeg har vært i gjennom menyen mange ganger. Er det noen som vet hva dette kan være?
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Hei på dere. Er det noen som har erfaring med Auralic Altair G1 som forforsterker? Og hvilken effektforsterker anbefales i bruk med denne?
    Færrest mulig komponenter som farger lyden skulle ideelt sett være bra så jeg hadde lyst til å teste ut dette. Jeg kjørte da min Auralic Altair G1 via XLR og rett i Parasound effekt. Teknisk sett låt det rent og oppløst men litt klinisk, manglet liksom litt kropp og sjel så jeg valgte å gå tilbake til opprinnelig konfigurasjon med forforsterker mellom Auralic og effekt. Jeg har forforsterker med rør så kan være at magien og lydbildet skapes i denne.
    Kan tenke meg at et slutttrinn med varmere lyd, evt rør kan fungere i kombinasjon med Auralic som forforsterker men har ikke prøvd dette.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kjøpte en brukt Auralic Altair som jeg koblet opp i går kveld. Den er oppe og går, men lydnivået ut er veldig lavt. Volumet justerer seg automatisk ned igjen på 60 når jeg går over, men lydnivået endrer seg uansett ikke når jeg går over 60. Jeg bruker de balanserte utgangene og spiller via iphone og ipad. Jeg vil anta at det er en eller annen innstilling som jeg ikke finner ut av, selv om jeg har vært i gjennom menyen mange ganger. Er det noen som vet hva dette kan være?
    For å svare meg selv så fant jeg ut av det. Jeg måtte resette boksen og da fikk jeg justert volumet opp til 100. Det burde jeg ha tenkt på i første omgang, men nå virker den i alle fall...;)
     

    Baldiman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.06.2009
    Innlegg
    126
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Færrest mulig komponenter som farger lyden skulle ideelt sett være bra så jeg hadde lyst til å teste ut dette. Jeg kjørte da min Auralic Altair G1 via XLR og rett i Parasound effekt. Teknisk sett låt det rent og oppløst men litt klinisk, manglet liksom litt kropp og sjel så jeg valgte å gå tilbake til opprinnelig konfigurasjon med forforsterker mellom Auralic og effekt. Jeg har forforsterker med rør så kan være at magien og lydbildet skapes i denne.
    Kan tenke meg at et slutttrinn med varmere lyd, evt rør kan fungere i kombinasjon med Auralic som forforsterker men har ikke prøvd dette.
    Okey. Takk for tips og svar.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9

    Wow... tydeligvis måtte det en skikkelig HW oppgradering til for å få bort alle rare bugsene... Glad jeg fikk solgt min Aries G2. Ble aldri helt venn med den.

    Er endel klaging på disse boksene... og det skjønner jeg :p.
     

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    120
    Antall liker
    147
    Sted
    Norge
    Heisann, har akkurat fått meg en "god gammeldags" Aries, ikke LE versjonen. Når jeg skifter låter i tidal spillelistene mine, i Lightning DS appen, kommer det en kort ulyd før låta begynner. Så i en annen tråd at Auralic hadde svart at det skulle komme en hardware mute løsning på dette, men finner ikke det i appen.

    Har også prøvd å stille output delay, uten resultater. Kjører usb ut til MHDT orchid dac.

    Håper noen vet en løsning på dette.

    På forhånd takk
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen som vet om det er noen forskjell på hvordan signalet går når man bruker Tidal eller Lightning? Har fått forklart at signalet går om Ipaden når man streamer med Tidal-appen. gjør den også det når Lightning blir brukt? Altså med en Aries.
     

    Streamer'n

    Medlem
    Ble medlem
    22.10.2014
    Innlegg
    8
    Antall liker
    6
    Sted
    Stabekk
    Tidal kan kjøres fra mob app via AirPlay, via Roon og wifi/kablet ethernet fra pc/NAS/Roon server, eller via LightningDS med wifi/kablet ethernet. Av disse gir Tidal via LightningDS best lyd, med flac kildefil. LightningDS benytter cache’n i Aries’en, Roon kjører direkte via sin nettverksløsning, og Tidal app’en på tlf/pad har Airplay’s begrensninger.
    Tidal er i ferd med å legge mye av biblioteket sitt over på MQA, som er et lossy format, og samtidig fjerne redbook flac filene. Tidal truer nå med å sperre for MQA streaming til hardware som ikke er MQA lisensiert, hvilket vil ramme en rekke highend dac produsenter som ikke vil ha MQAgjengen inn i hardware’en sin med lisensierte filtre. Wang og flere med ham kjøper ikke sales-pitch’en til MQA, og hevder MQA er fordekt DRM. Man skal ikke se bort i fra at det er riktig. I verste fall betyr dette at store deler av Tidals bibliotek ikke kan spilles av på AuralIC’s produkter. Da må vi finne en annen leverandør av streamingtjenester.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tidal truer nå med å sperre for MQA streaming til hardware som ikke er MQA lisensiert
    Hvor har du dette fra? At MQA, Tidal, Roon etc. tar vare på hverandre er ikke noe nytt men den setningen over der har jeg ikke hørt før. Er jo slik som har blitt spådd kan komme til å skje dersom MQA får fotfeste.
    Tenker du den "første unfold" ikke skal skje internt i Tidal dersom utstyret etterpå ikke er mQA kompatibelt?
     

    Streamer'n

    Medlem
    Ble medlem
    22.10.2014
    Innlegg
    8
    Antall liker
    6
    Sted
    Stabekk
    Hvor har du dette fra? At MQA, Tidal, Roon etc. tar vare på hverandre er ikke noe nytt men den setningen over der har jeg ikke hørt før. Er jo slik som har blitt spådd kan komme til å skje dersom MQA får fotfeste.
    Tenker du den "første unfold" ikke skal skje internt i Tidal dersom utstyret etterpå ikke er mQA kompatibelt?
    Yes, first unfold med «egen» løsning vil ikke godkjennes av lisenshaverne. Det ligger en lang tråd på Auralics forum, i etterkant av pressemelding fra Auralic..
    https://us.auralic.com/pages/auralic-vs-drm
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ok, ikke fått med meg den pressemeldingen der. Det er jo sant det de skriver.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn