Trådløs PC-lyd til DAC

krollj

Fersking
Ble medlem
03.02.2009
Antall liker
0
Hei, har kjøpt Electocompaniets EMS-1 for å sende trådløs lyd fra PC (10 mtr. avstand) til Electrocompaniets DAC PD1. Lydmessig fungerer dette utmerket. Ved avspilling frå Windows media player og Spotify kan den medfølgende PD1 fjernstyringen også betjene PC-funksjoner som start, stop, pause og hoppe til neste kutt fram eller tilbake på spillelisten. Men ved bruk av Wimp som er reklamefri gjennom Canal Digitals abonnement får eg ikkje dette til å fungere, kun lyd, ingen pause eller hopp til neste osv. Fint om nokon kan gi eit godt tips !

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Tja. Dette funker ikke skikkelig med apples remote heller. Men du får lyd eller?

krollj

Fersking
Ble medlem
03.02.2009
Antall liker
0
Jada, lyden ifrå Wimp er heilt ok, reknar med at det er instillinga på PC det er noke feil med. Har lasta ned Wimp ein gong til, men med samme resultat. Elcomp. EMS-1 installerer seg sjølv ved første opstart. Håper nokon har eit godt råd

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.159
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det fungerer vel ikke sålenge Wimp er et klientløst program. Dvs det er ikke et program, det er en ordinær nettside.

krollj

Fersking
Ble medlem
03.02.2009
Antall liker
0
Trådløs PC-lyd til DAC .... SVAR FRÅ WIMP Kundeservice

WiMP Kundeservice [EM], Jan-16 14:22 (CET):
Hei! Takk for eposten. Det er en funksjon som kanskje kommer i en fremtidig versjon av Wimp, våre utviklere vet at det er mange som ønsker det.
Mvh,
WiMP Kundeservice

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Jeg har noen avspillingstaster på min PC som bl.a. virker med Windows Media Player og Spotify, men ikke med WiMP. Det er nok noe i WiMP-klienten som ikke støtter disse kallene som antagelig ikke er spesifikke for Electrocompaniets løsning.

Griffenfeldt skrev:
Det fungerer vel ikke sålenge Wimp er et klientløst program. Dvs det er ikke et program, det er en ordinær nettside.
Det er (vel) galt(?) På Windows-PCer benytter WiMP klientprogramvare basert på Adobe AIR. Man må laste ned og installere både Adobe AIR og WiMPs klient, og siden ber de av og til om å bli oppgradert. WiMP er altså ikke en "ordinær vevside". Spotify har sitt eget klientprogram. Begge er installert på min PC og en jobb-PC.

Topp Bunn